Gekantelde baarmoeder

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door newdawn, 22 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. newdawn

newdawn Bekend lid

20 apr 2014
    782
    0
    16
    :)Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en al een tijdje aan het meelezen op het forum. Ik ben 34 en mijn vriend is 37 jaar. Nu heb ik toch even een vraagje. Toen ik een jaar of 15 was is bij vastgesteld dat ik een gekantelde baarmoeder heb. Bemoeilijkt dit een zwangerschap of maakt dat niet zo veel uit?

:)Succes aan iedereen die zwanger wil worden!!

2. yasgok

yasgok Actief lid

13 feb 2009
    395
    12
    18
    huisvrouw
    Nederland
    Ik lees ook even mee!

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ligt ie naar voren of naar achteren gekanteld? De meeste liggen naar voren, sommige naar achteren.
    Het schijnt niks uit te maken qua zwangerschapskans, heb ik mij laten vertellen.

4. Flowertje2

6 feb 2014
    47
    0
    6
    Vrouw
    Ik heb wel is een gehoord van een vrouw die dat ook had, en haar werd verteld dat ze het beste op haar buik kon liggen na de daad ipv met de benen omhoog..
    Of dat ook echt zo is weet ik niet, maar volgens mij heeft het ook niet echt effect op je vruchtbaarheid.

5. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Het hangt een beetje af van de mate van kanteling en welke kant op. Mijn baarmoeder ligt ook gekanteld naar achteren, maar dat heeft bij mij geen problemen opgeleverd met zwanger worden. En levert volgens de gyn ook geen problemen met bevallen..

Edit: oh, het was wel lastiger de eendebek inbrengen bij mij, omdat mijn bmm ook hoog ligt daardoor

6. Lila

Lila Niet meer actief

Mijn gynaecoloog heeft dat ook gezegd toen ik een jaar of 15 was maar hij zei dat dat meestal met het vrouw-worden vanzelf goed kantelt en hij heeft bij latere bezoekjes er ook niets meer van gezegd... Misschien bij jou hetzelfde?

7. newdawn

newdawn Bekend lid

20 apr 2014
    782
    0
    16
    Ok als ik het zo wat lees maakt het niet veel uit dus, was wel even benieuwd omdat ik dacht dat er misschien een knik in kwam en het daardoor moeilijker kan worden voor een bevruchting. Hij ligt idd naar achteren gekanteld.

8. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Hier ook gekanteld, en hiet op zijn hondjes. Kwam het sperma verder en bleef langer binnen!

9. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Hier ook naar achter gekanteld en zoals genoemd het enige "nadeel" is de eendenbek dat gaat niet makkelijk en is ook een zoektocht.

10. newdawn

newdawn Bekend lid

20 apr 2014
    782
    0
    16
    He maar dan valt het misschien ook nog wel mee :D! Heb nl ik de vruchtbare periode dat het bijna niet terugloopt, maar meer binnen blijft en dat zal wel komen omdat de bmm open staat. Dank je voor deze Eye-opener!!

11. newdawn

newdawn Bekend lid

20 apr 2014
    782
    0
    16
    Dit kan ik me ook nog herinneren dat dat moeilijk bij me ging toen ik voor een uitstrijkje moest een aantal jaar terug.

12. newdawn

newdawn Bekend lid

20 apr 2014
    782
    0
    16
    Trouwens ik vraag gewoon door hoor :D maar is het dan ook zo dat de buik later zichtbaar wordt? Of maakt dat niks uit? En hoe zit het met echo's, is dat lastiger om te zien?

13. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Nee hoor, heeft er beide niets mee te maken:D Mijn buik was met 14 weken al prominent aanwezig en op echo's is alles prima te zien!

14. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Mijn baarmoeder is naar achter gekantelt. Dat werd verteld bij de eerste echo van mijn zoontje.
    Het bemoeilijkt een zwangerschap niet.
    Wel heb ik alle echos tot een week of 25 inwendig gehad. Uitwendig kunnen ze niets zien. Als de baarmoeder wat groter en zwaarder wordt, kantelt hij iets naar voren.

15. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De meeste vrouwen hebben een gekantelde baarmoeder. Over het algemeen naar achteren gekanteld, de mijne staat naar voren.

Het heeft geen invloed op het zwanger worden. Bij mij was het ietsjes lastiger om een inseminatie of terugplaatsing te doen, omdat het slangetje als het ware met een bocht moest. Ook was de eendenbek moeilijker op zijn plaats te krijgen, omdat het precies recht voor de baarmoedermond moest. Zaadcellen kunnen die bocht wel maken. :)

Voor een echo maakt het niet uit, tenzij het kindje helemaal achterin ingenesteld zit en het dus het verst weg zit. Tijdens de tweede zwangerschap was dat zo en toen was het beeld iets minder duidelijk dan bij de eerste zwangerschap. Hier was het met 10 weken uitwendig goed te zien, terwijl ik toen niet de dunste was. Daarvoor prima beeld op een inwendige echo. Een gekantelde baarmoeder staat ook los van het feit wanneer je buik groeit en zichtbaar is.

16. newdawn

newdawn Bekend lid

20 apr 2014
    782
    0
    16
    Ok duidelijk allemaal ;) dank jullie wel voor het beantwoorden. Komen vast nog wel wat vragen voorbij :D

17. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Even een domme vraag: als je baarmoedermond soort van scheef zit, meer naar links dan naar rechts, betekent dat dan dat je baarmoeder is gekanteld?

18. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik vraag me dat ook af, hoe kom je er achter of je een gekantelde baarmoeder hebt?

Ik zit al een hele tijd in de mmm, maar er is iig nog wat over gezegd;)
    Eendenbek oid is nooit een probleem geweest. Alleen bij de vorige iui had de arts een beetje moeite om het slangetje erin te krijgen. Ze moest een tangetje gebruiken zodat ze goed bij de bmm kon..

19. newdawn

newdawn Bekend lid

20 apr 2014
    782
    0
    16
    De arts heeft mij dat toendertijd verteld toen ik voor een inwendig onderzoek moest.
    Het lukte volgens mij toen niet goed met de eendebek of met een soort van staafje/knijpertje. Er werd volgens mij toen een stukje weefsel weggehaald, maar dat weet ik niet meer zeker. Ik kreeg toen heel veel onderzoeken. Ik heb er verder toen niks over gevraagd, was alleen maar bezig met zo snel mogelijk wegwezen haha. Maar als je regelmatig voor onderzoeken moet, dan zou je wel eens kunnen vragen hoe jouw bm ligt.

20. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Volgens mij kom je er alleen achter dat je een gekantelde baarmoeder hebt, als er inwendig onderzoek wordt gedaan. De arts kan dan zien of voelen hoe de doorgang is. Waar zit de baarmoeder mond? De mijne ligt voorover, dus de baarmoedermond zit als het ware ietsjes naar beneden geknikt. Ligt hij achterover, dan zal je baarmoedermond ietsjes omhoog wijzen (dus bekeken als je op de rug ligt).

Flora Bij eigenlijk elke vrouw is de baarmoeder ietsjes gekanteld, het is geen enkel probleem. Dus ik denk dat er daarom ook niks over gezegd wordt. Als je het persé wilt weten, zou je er de volgende keer naar kunnen vragen. Als de eendenbek meteen goed zit, denk ik dat je baarmoeder niet of ietsjes naar achteren gekanteld is. Als 'ie naar voren ligt, is de eendenbek vaak al een gedoe. Het slangetje er niet in kunnen krijgen kan aan van alles liggen: het slangetje zelf (dikte, hoe flexibel het is), de ervaring van degene die het inbrengt, hoe hij/zij ervoor zit, hoe open of dicht je baarmoedermond is, enz.

Miepje Nee, met gekanteld bedoel je echt naar voren of naar achteren. Dus bekeken vanuit een liggende positie of als je staat. Je baarmoeder zit dan niet precies verticaal en recht naar boven (richting je hoofd) gericht, maar heeft een lichte afwijking naar voren (buik) of naar achteren (rug).

Deel Deze Pagina