Hoi, ik word echt helemaal gek van de jeuk, kan er nu bijvoorbeeld ook niet van slapen. Iemand tips om het wat tegen te gaan?
waar heb je jeuk dan.... ik heb wel eens jeuk op mijn buik, dit komt (DENK IK) omdat de huid aan het uitrekken is... houd je huid lekker soepel met een lotion en je zal merken dat je er minder last van hebt...(ik althans!)
ik ken het heb het deze zwangerschap ( nog) niet . vorige keer smeerde ik met bodygel van Sanex weet niet of die nog te koop is , zit nl in n tube t is geen vette gel die snel opgenomen word hielp bij mij geweldig t komt inderdaad door t groeien van je lijf , als je normaal gesporken niet aankomt en nu ineens wel ook al is het weinig gaat je velletje mee rekken en dat jeukt :S zo is het mij uitgelegd . Als het echt extreem is kan je via de huisarts een cremetje krijgen weet alleen niet hoe het heet :S sterkte ermee
Niet krabben, want dan gaat het kapot en zal het bij herstel nog meer jeuken. Als je huid droog aanvoelt, dit goed vet houden met bijv. vaseline creme. Wat bij mij goed hielp tegen de jeuk is mentholgel. Is goed uit te smeren en verkoelt, waardoor je de jeuk tijdelijk niet voelt. Even aan je dokter vragen voor een recept. Succes ermee, ik weet hoe vervelend het is!
Hier ook jeuk en dan vooral op de buik Probeer ze min mogelijk te krabben, want hoe meer je krab hoe meer het gaat jeuken. Tenminste bij mij wel.
Bij de DA drogist is Mentho te koop in gelvorm ik had ook overal jeuk en dit was toch wel een lekker goedje, er staat ook op dat je dit mag gebruiken tijdens de zwangerschap het koelt ook even lekker succes
Ha, thanks, 't is idd voornamelijk op m'n buik en borsten, maar ook de rest van m'n lijf doet af en toe aardig mee, (terwijl ik daar toch niet groei). las bij zwangerschapskwaaltjes dat je wel gal uit kunt scheiden, waar die jeuk van komt. (Maar dan staat er natuurlijk weer niet bij wat je eraan kunt doen, ) Tot nu toe hielp de mamam-buikbalsem goed, maar dat voldoet niet meer, dus ik ga die mentholgel maar eens proberen...