Geen melk (producten)

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door wonderteam, 1 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wonderteam

    wonderteam Niet meer actief

    Hallo Eveline,

    Welkom en wat fijn dat we hier vragen kunnen stellen.

    Mij zoontje is 16 maand. Hij wou vanaf 7 maand al geen opvolgmelk meer en ook geen gewone melk/ groeimelk. Nu met 16 maand krijg ik er nog geen melkproducten in. Ja een keer 100cc vla lukt nog net. Ik heb alles al geprobeerd ,maar hij weigert resoluut.
    Heb jij tips wat ik kan doen voor evt tekorten? Want neem wel aan dat een kindje zo flink tekort krijgt aan bepaalde vitamine's en mineralen.

    Alvast bedankt voor je antwoord.
     
  2. Friso

    Friso Voedingsdeskundige

    1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Tessa,

    Lastig hoor als je kindje geen melkproducten wil drinken. Het advies is om je kindje per dag 300 ml melkproducten te geven, deze zijn met name belangrijk voor de calcium die er in zit. Wanneer je kindje vla eet is dat een goede oplossing. Misschien lust je kindje wel kaas? Dan kun je wat vaker kaas op brood geven. Wanneer je je zorgen blijft maken kun je altijd even aan je arts vragen of het nodig is om bijvoorbeeld extra calcium aan je kindje te geven.

    Groeten Eveline
     
  3. wonderteam

    wonderteam Niet meer actief

    Hartstikke bedankt voor je antwoord. Ik ga even kijken of hij inmiddels misschien ook voor een plakje kaas is te porren ( tot voor kort namelijk nog niet :D )
     

Deel Deze Pagina