gedichtje te vroeg geboren kindje bijna 1 jaar oud!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Caroline80, 3 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caroline80

Caroline80 Actief lid

9 jan 2011
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Ik wil heel graag een lief gedichtje maken voor mijn zoontje die a.s. donderdag 1 wordt! Na een heftige zwangerschap is hij met 34 weken gehaald middels een spoedkeizersnede. Ik merk dat ik het hier nu nog best moeilijk mee heb. Zeker nu de datum van een jaar geleden weer dichterbij komt. Ik wil dan ook een gedichtje maken voor mijn zoontje, maar ben een beetje inspiratieloos. Zouden jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.
    Het gaat nu gelukkig heel goed met hem.

Bedankt alvast.

X Carola

2. Caroline80

Caroline80 Actief lid

9 jan 2011
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedereen is geloof een beetje inspiratieloos hihihihihihi

3. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Tja dat is voor een ander een beetje lastig denk ik, jij voelt wat je voelt en jij weet exact wat je meegemaakt hebt.. En het zal afhangen wat voor soort gedichtje (ben je gelovig o.i.d.) en wat je er verder in wil hebben..

Zelf kan ik niks met de schaarse info die je hier neerzet, maar ik ben dan ook geen goede dichter.. Maar wie weet iemand anders wel ;)

4. Caroline80

Caroline80 Actief lid

9 jan 2011
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Jorietje,

Het klopt idd dat er verder weinig info bij staat, maar dacht misschien kan iemand me een beetje op weg helpen! Klopt dat het idd persoonlijk is, maar een beginnetje misschien!

Groetjes Carola

5. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Je kind is een jaar en heeft geen besef van een gedicht, en zelf heb je er blijkbaar ook niet echt gevoel voor gezien je oproep ;) Is het niet een idee om iets anders te doen om je gevoel uit te drukken/vast te leggen, zoals een mooie tekening of schilderij, een bepaald liedje...

6. Caroline80

Caroline80 Actief lid

9 jan 2011
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Janneke, ik vraag toch niet om kritiek van je! Reageer dan ook niet met zo'n lullig antwoord! Als ik een gedicht wil maken wil ik een gedicht maken! En geen tekening! Daar heeft hij toch ook niets aan?? Ik snap ook wel dat hij het nu niet snapt, maar later wel hè!!!!!

7. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Toch denk ik niet dat deze reactie zo lullig was bedoeld.
    Misschien kan je eens op het het prematurenforum een oproepje plaatsen. Zelf heb ik na de bevalling alles opgeschreven voor later. Mijn dochter was met 33 wkn geboren. Rond de eerste verjaardag kwam alles weer terug qua herinnering. Succes met het verwoorden van jouw gevoel.

8. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Zo vroeg en vlug als water, je kon niet wachten tot wat later. Jij greep elke kans, en wij vroegen om een wonder. Een kindje met zoveel kracht,wat ben jij toch bijzonder. Kijkend naar het heden, kunnen we alleen maar koesterend zijn naar het verleden. Het is onverstelbaar maar toch echt waar, mama's liefste word nu 1 jaar. --- sorry dat ik geen regeltjes onder elkaar kan doen,maar ben online op me foon. Wat vind je van dit gedicht? En ligt het een beetje bij je gevoel?

9. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    mooi bianca!!

ts; niks van aantrekken. ik had er ook moeite mee dat E. 1 werd.een jaar waar veel in gebeurd is. ik heb een a4tje vol geschreven, en zit nu in haar kist, met 3 heb ik het weer gedaan en blijf het voorlopig ieder jaar doen, zodat ze uiteindelijk soort mapje heeft. zet je gevoel op papier en begin met schrijven... er komt dan vanzelf wat uit...

10. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Is een brief maken met al je gevoelens niet een optie? Een gedicht moet uit jezelf komen vind ik persoonlijk. Jou gevoel, jou tekst.
    In een brief kun je makkelijker je gevoelens op schrijven, in een gedicht is dat toch beperkter.

alvast een fijne verjaardag donderdag. Ik vond het ook best slikken ( onze jongens zijn met 28 weken geboren). Ineens zijn we een jaar verder. Ik heb hun verjaardag met een traan en lach gevierd en enorm veel aan hun ziekenhuis periode gedacht.

Deel Deze Pagina