Ik wist niet zo goed hoe ik het t beste kon omschrijven in de titel. Maar ik ben nu 35 weken zwanger nadat we afscheid hebben moeten nemen van ons kleine mannetje. En nu zoeken we een geboortekaartje. Maar hoe herinneren we ons mannetje ook op dit kaartje zonder dat er tevee de nadruk op ligt. Ik dacht iets met een vlindertje als symbool. Maar vriend vind een kaartje leuk waar ook de oudere broer op staat. Van die kaartjes waar een broer en zusje vasthoudt enzo. Maar dan dus nog iets van een symbool erbij. Maarja, ik kan echt nergens zoiets vinden.. En dan qua tekst, hoe en wat zet je erin? Hebben jullie ideeën? Of voorbeelden?
Binalo, zit met hetzelfde dilemma. Hoe erop zetten en toch zorgen dat de nadruk op het geluk van dd nieuwe baby ligt. Ben er ook nog niet uit. Ben wel aan het denken om een ster te maken waar haar naam in verwerkt is. Dat vind ik wel een mooie manier. Maar het blijft lastig. Zeker is dat grote kleine zus er wel ook op vermeld gaat worden. Dat zou ik niet over mn hart kunnen verkrijgen om niets op de kaart te vermelden. Hou je topic in de gaten!!
Ik heb daar ook al over zitten denken en had op internet een website gevonden met mooie gedichtjes. Qua ontwerp/plaatje zou ik zelf denk ik gewoon doen wat ik 'normaal' ook zou doen, maar qua tekst hebben we bijv: Twee paar handjes in de onze, twee paar oogjes kijken ons aan Met met drie kindjes in ons hart zal ons leven vanaf nu verder gaan En deze: voor het oog met z'n vieren, in ons hart met z'n vijfen. Dit is de site: Een eerder kindje overleden | Gedachten-gedichten.nl Er staan hele emotionele tekstjes bij, maar ook wat meer luchtig en 'vrolijk'
Vrienden van ons hebben een tweeling verloren. Bij de geboorte van hun dochtertje daarna, hebben ze onderaan bij hun naam en adres twee sterretjes gezet. Vond ik erg mooi; subtiel maar wel aanwezig.
Wij hebben bij elk geboorte kaartje na het verlies van onze zoon zijn naam erbij gezet. Bij onze naam en adres gegevens zeg maar.
Qua tekst is het natuurlijk al moeilijk, maar kunnen we inderdaad iets met een gedichtje misschien doen. Weet ik nog niet hoor, ik wil het niet te zwaar maken. Wel de naam vermelden. Met een sterretje erbij is wel een goed idee. Maarja dan het ontwerp nog. Er zijn echt wel broer/zusje kaartjes. maar dan hebben we ons sterretje er niet bij. En andersom dus ook. Gisteren vonden we een kaartje van een tekening van een baby met een mooi vlindertje. Dat vond mijn vriend wel wat. Maar ja dan komt de oudste broer er niet op voor. Vind ik ook weer gek. Ik zoek me suf, de tijd begint de dringen en ik heb er al wat stress van hahaha.
Kwam ooit dit gedichtje tegen, misschien is dat wat. Vanaf een wolkje viel een traantje van een engeltje lief en klein... Het was van blijdschap en van liefde, Hij had er zo graag bij willen zijn. *naam oudste broer* zag het traantje vallen, en liet naar boven horen; *2x naam overleden kindje*, ons zusje/broertje is geboren!
Voor onze jongste zoon had ik zelf een gedichtje bedacht: Door papa en mama uit liefde gemaakt Door je zus vanaf een wolkje bewaakt Door je broer op handen gedragen Om een groter wonder konden wij niet vragen Zo staat het nieuwe kindje wel centraal en kwamen we er toch allemaal in voor, ook zijn zusje*.
Wat lastig hè, ik vond het ook zo moeilijk! Op het geboorte kaartje van onze dochter, nu twee maanden geleden geboren na het verliezen van ons zoontje met zeven maanden zwangerschap, hadden we de tekst: ' al maanden deel van ons leven weer groot geluk aan ons gegeven nu je bent geboren zijn we opgelucht en blij, Voor ons heel bijzonder, dat ben jij!' Op de voorkant had ik een foto van mijn beschilderde, zwangere buik. Een kleine baby die op een tak in een boom slaapt, met door de takken heen een kleine blauwe ster (ons overleden zoontje) en om mijn buik onze vier handen (van papa, mama en mijn twee oudste kinderen) Verder nog aan de binnenkant, bij de tekst drie bloemen van onze kinderen die leven, en bovenin weer een kleine ster. En natuurlijk benoemden wij hem bij onze namen. Ik ben er heel blij mee en heb er zoveel positieve reacties op gehad! Vond het ontzettend lastig, maar het is gelukt het een mooi lief, vrolijk kaartje te laten zijn. Heel veel succes, het gaat je vast lukken!
Bij kennissen stonden er een regenboogje achter de naam van het overleden kindje. En in iets in het gedichtje ook met een regenboog. Even gezocht: Een regenboog verbindt hemel en aarde Een nieuw leven een klein wonder Het klinkt zo gewoon Maar voor ons zo heel bijzonder Ik kwam via google deze tegen die vind ik zelf erg mooi: Nog nooit waren einde en begin Voor ons zo met elkaar verweven Intens gemis en stralend nieuw Beide met liefde omgeven
Ik zat nog te denken, ik weet niet of je evt een foto van je kleintje op de voorkant van het kaartje wil gaan zetten? Dan zou je haar bijv met iets van je zoontje (of wat aan hem doet denken) op de foto kunnen zetten. Wij krijgen bijv in Dordrecht een geboorteschaapje als je kindje geboren is. Ik heb die ook van D* gekregen, dus bij de newbornshoot wil ik dan wanneer ons kleintje met grote zus V. op de foto gaat, ook het knuffeltje van D* erbij leggen, zodat zij er ook in gedachte bij is.
Ik hoop dat je het niet verkeerd opvat, maar 'vijven' is met een -v, als je die wilt gebruiken. Dan staat het er goed, wel belangrijk voor zoiets, vind ik.
Bedankt voor de suggesties. Nog steeds geenkaartjezelf helaas gevonden. Heb wel twee sites gemaild met de vraag of ze iets aan ontwerp konden doend staat we mooi vinden,maar dat kon niet in de zin wat we wilden. We willens trouwens zonder foto.
Wij hebben ook alleen haar naam op het kaartje gezet, bij het gedeelte: naam baby zoon/dochter van (onze namen) broertje/zusje van (naam zoon) en (naam dochter*) Wel met een sterretje dus achter haar naam. Ik wilde er geen tekst ofzo van in het kaartje, ik vind dat een geboortekaartje moet over het pasgeboren kindje gaan en niet over broertjes of zusjes. Wij hebben nog 2 kindjes gekregen nadat we onze dochter waren verloren en op beide geboortekaartjes hebben we dat zo gedaan.
Ken je iemand die goed kan tekenen? Mijn zus heeft voor haar kindjes een vriendin gevraagd om iets te tekenen en dat laten drukken bij een drukker. Ik heb hetzelfde gedaan voor het overlijdenskaartje van ons dochtertje, mijn moeder had een mooie vlinder getekend op een takje. Misschien een alternatief?
Lilalein Geboortekaartje met illustraties van Marjolein Hund | Geboortekaartje met vlinder en sneeuw En zoiets waar het vlindertje staat voor het overleden kindje en kindje in de bloem voor jullie tweede kindje? Is maar een suggestie
Wij hadden destijds een kaartje op het oog van een kunstenaar, mooi geschilderd met een boom onder een mooie lucht. Ik denk dat wij ( mocht het zo ver komen) daar weer voor gaan en een ster in de licht laten tekenen met Sam zijn naam erin geschreven. Of idd bij onze namen erbij. Persoonlijk vind ik die gedichtjes snel deprimerend klinken, en vind dat zelf niet passend op een geboortekaartje van een gezonden spruit.
Wij hebben een gedichtje op het geboortekaartje van ons mannetje gezet: Een nieuw leven, een klein wonder, Het lijkt zo gewoon, maar voor ons zo heel bijzonder. Deze woorden omschreven voor ons exact hoe het voelt, het is en blijft een groot wonder om een gezond kindje te mogen krijgen. Verder hebben we de naam van ons zoontje erbij gezet als Broertje van naam zus en naam broertje*. Hij staat er altijd bij met een sterretje achter zijn naam, dat doe ik ook als ik bijvoorbeeld een verjaardagskaartje naar iemand stuur. Hij blijft er voor ons altijd bij horen. Heel veel succes bij het vinden van iets moois en zeker bij de laatste loodjes van je zwangerschap! Liefs, Dees
das een mooie Dais. dat lijkt mij ook een mooi idee. wij hebben een mini nijntje als knuffeltje wat voor Noa* staat. die bij de nieuwe baby op de foto is zeker mooi ik vind geboortekaartjes met fotos altijd mooi