commodedoek en waskom?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door koter, 19 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    Hallo dames,

We zijn bezig met ons lijstje voor de spulletjes..
    Zijn een commodedoek en waskom noodzakelijk?
    Ik heb al 2 waskussenhoezen en een thermo badje.
    Een klein emmertje voldoet toch ook als waskom voor kleine wasbeurtjes, haha?

En commodedoek, is die nodig als je je kindje op waskussenhoes legt?

2. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ik weet niet eens wat een commodedoek is :D lijkt me dus niet noodzakelijk. Ik had op het waskussen een dubbelgevouwen hydrofiel liggen en gebruikte de tummy tub als waskom.

3. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    commode doeken haha nooit van gehoord. en een waskom heb ik hier ook nooit gebruik net zoals veiligheidsspelden ook zoiets.
    ik zou wel 2 waskussenhoezen erbij halen. vond ik altijd er fijn.
    Vooral bij jochies die plassen nogal een keer de lucht in en heb je alles nat hihi. dan kun je tenminste verschonen wat wilt.
    een badje of tummytub is prima hoor. en anders heb je vast wel een schaal in de keuken staan waar warm water in kan. hihi

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb nooit een waskom gebruikt, mijn dochter baddert 3x in de week en de andere dagen pak ik een warme washand in de badkamer en was haar daar even mee, gezicht, handjes, billen. En in de perioden dat het nodig was de rest. Commodedoek ken ik niet, is het een badcape? Die zijn handig voor na het badderen, maar een handdoek kan ook.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.763
    18.898
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als toevallig beide waskussenhoezen een keer vies zijn, doet een gewone ouderwetse handdoek op het kussen het ook prima hoor. En die waskom, ach. Als je er één hebt, zul je hem vast gebruiken. Maar ik zou er niet te veel geld aan uitgeven. Er zijn ook wel andere manieren om een washandje nat te maken.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik leg meestal een hydrofiel over de hoes van het aankleedkussen. Bij een luier-verschoon-incident heb je dan toch een buffertje ;)

Waskom heb ik ook niet, gewoon een emmer/beslagkom/slakom. Maar de kleine gaat al vanaf 10 dagen regelmatig mee met ons onder de douche.

7. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Had ook zo'n waskom aangeschaft, omdat deze op een uitzetlijst stond. Maar dat ding heeft me alleen in de weg gestaan in de commode. Dus heb hem uiteindelijk weg gegooid hihi.

Verder vind ik 2 aankleedkussenhoezen (leuk woord voor galgje lol) wel handig, om af te kunnen wisselen.

8. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    waskom ben je niet nodig, mocht je je kindje wel wassen op de commode dan voldoet een emmer ook prima

wat is een commodedoek?

9. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Waskom nooit gehad en nooit gemist. En idd, wat is een commodedoek?

10. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb mn waskom wel vaak gebruikt.

Die twee bakjes vond ik ook handig. In de ene zat zeep met water en in de andere alleen water. Zo blijven er geen zeepresten achter als je eerst het ene kommetje gebruikt en daarna het andere. Wel zo handig bij een kindje met eczeem.

11. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    dank je wel dames voor alle reacties!
    Ik ga beiden maar niet kopen, als zo'n waskom toch wel handig misschien lijkt te zijn, kan ik er altijd nog snel omgaan!

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.153
    35.799
    113
    Zwanger van 3e kindje een geen flauw idee wat een commodedoek is.. Een waskom heb ik nooit gehad en ook nooit gemist.

13. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Waskom nooit gehad en nooit nodig gehad. Mocht je je kindje op de commode willen wassen kun je ook gewoon een bakje/schaaltje uit de keuken pakken of een washandje onder de kraan natmaken. Ik gebruik vochtige washandjes maar da's puur uit gemakzucht.

En ik weet ook niet wat een commodedoek is dus het lijkt me dat je die ook niet nodig hebt:)

Deel Deze Pagina