Ben ik de enige die het stom vind?

Discussie in 'De lounge' gestart door Brezjika, 13 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brezjika

Brezjika Bekend lid

In mijn kindertijd mocht je 1 keer je schoen zetten en dat was het.

Tegenwoordig mogen de meeste kinderen vaker hun schoen zetten. Ik vind het belachelijk. En wat ik nog erger vind is, dat ik als ouder verplicht wordt om er aan mee te doen, omdat anders je kind thuis komt met verhalen dat andere kinderen uit de klas een cadeau hebben gehad en hij/zij niet.

Wat is jullie mening daarover?

2. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.023
    901
    113
    Onze schoentjes stonden elke avond klaar hoor... en ik denk dat er zo'n 3x per week iets in zat en in het weekend ook bij de opa's en oma's.

Hier zullen ze ook wel een paar x per week iets in hun schoen krijgen... de tijd dat ze geloven in sinterklaas is maar zo kort, dus daar gaan we goed van genieten ;)

3. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik mocht vroeger volgens mij ook al 2x per week mijn schoen zetten hoor;)
    Maar ik denk dat het grote verschil zit in wat gaat er in de schoen;)
    Ik kreeg gewoon een kleinigheidje of wat te snoepen maar tegenwoordig gaan de cadeau's die met Sinterklaas gegeven worden gewoon in de schoen heb ik het idee.

4. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    ja eigenlijk is dat wel zo ja. maar ik denk dat je dat altijd wel blijf houden toch?
    is ook met kerst zo het aantal kado's wat sommige krijgen is soms belachelijk veel. ( dat wil natuurlijk niets zeggen over de kosten he. kan ook meerdere kado's halen voor bv. 50 euro. of 1 kado van 50 euro )
    maar dat zien kinderen ook niet. de hoeveelheid zegt hunmeer als de waarde.

maar ik vind het ook soms belachelijk hoor. heb op vorig topic over wat in de schoen te doen gereageert. en vond het al raar. maar ik dacht het is gewoon overal zo dat er iedere avond een schoentje neer gezet word.... en ook vaak wat in zit nog.

denk dat ik 2 keer schoentje laat zetten. 1 keer met kado 1 keer met snoep. we hebben ook nog kerst dat er aan komt allemaal duur genoeg natuurlijk.

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ook ik mocht als kind mn schoen meerdere keren zetten. Niet elke dag ofzo, maar wel vaker dan 1 keer. Hier houden we t waarschijnlijk op 2x per week.

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.149
    8.122
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik mocht elke dag me schoen zetten alleen kreeg ik niet elke dag iets.

7. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Dat kan ik ook doen natuurlijk :D

Tot nu toe mochten jullie allemaal meerdere keren neerzetten. Ligt denk ik aan de leeftijd 8)

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik zette mijn schoen ook vaker. Ik kreeg er vaak een mandarijntje in. Je hoeft trouwens niet mee te doen, omdat andere kindjes het doen. Je kunt toch wel een verhaaltje erbij verzinnen? Wat doe je anders als het rijke kindje uit de klas een heel groot en duur cadeau heeft gehad en jouw kindje iets kleiners?

Persoonlijk zou ik zeggen dat Sinterklaas het te druk heeft om iedere avond langs te komen. En ALS ze dan al vragen waarom hij bij andere kindjes wel vaker langs komt, dan verzin je maar iets. Die hebben geluk, want die liggen op de route of zo. Of hun papa en mama helpen sinterklaas. Of je zegt dat ze nog even geduld moeten hebben, want de écht lieve kindjes, die krijgen op pakjesavond het gaafste cadeau. Er zijn zoveel dingen die je kunt verzinnen. Kom op, je maakt die kinderen wijs dat Sinterklaas bestaat. Dan kun je er ook wel een 'klein leugentje' doorkrijgen.

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik mocht elke dag mijn schoen zetten en kreeg er dan wel vaak een mandarijn of snoepje in ofzo.
    Dus niet elke dag speelgoed...

Maar nu moet je tegenwoordig van die dure dingen erin doen omdat veel andere ouders dat ook doen..Belachelijk gewoon.
    Onze zoon mag nu 1 of 2x zijn schoen zetten, hij snapt het toch nogniet.

10. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Hier idd ook iedere dag alleen of er ook wat in zat was dus afwachten want Sinterklaas moest bij heeeeeeeel veel kindjes langs:p

11. Chloe

Chloe Fanatiek lid

Ik werk op een PSZ en een BSO, en zodra Sint Maarten voorbij is, begint de ellende...

Het is tegenwoordig echt teveel voor de kids, ze mogen regelmatig hun schoen zetten, vieren sinterklaas op school, op de bso, thuis, op sport, bij opa en oma.. Dan mogen ze in de supermarkt nog hun schoen zetten, worden gek gemaakt dat zwarte Piet ze ziet als ze iets doen wat niet mag, en is Sinterklaas iedere dag op tv..
    Daarnaast lopen overal regelmatig pieten bij de winkels, dus komen kinderen ze overal tegen..

Dit is allemaal zo spannend, en dat merk je echt..
    De kinderen op mijn werk zijn in die tijd ontzettend druk, of ontzettend huilerig.. De kleintjes komen soms huilend uit school, en vallen soms bij ons op de bank in slaap.. En de wat grotere kids hebben ook een verschrikkelijk kort lontje..
    Kinderen die een woede aanval krijgen als de ouders er niet op tijd zijn, zodat ze de club van Sinterklaas missen.. En ga zo maar door..

Ik ben echt gek op Sinterklaas hoor, begrijp me niet verkeerd.. Lekker naar de intocht, die avond je schoen zetten, en als het zover is heerlijk pakjesavond vieren.. Gezellig met lekkere dingen, cadeautjes enz..
    Maar het is nu echt te commercieel..
    Mijn vriend zegt telkens, ahh ik kan niet wachten tot Yes volgend jaar het ook bewuster mee kan vieren..
    Ik zeg, nou ik kom in december, regelmatig met hoofdpijn thuis van mn werk.. Kom rond sinterklaas één dagje op mn werk kijken, en zo leuk vindt je het niet meer haha

12. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik weet het niet eens meer maar kan me wel herinneren dat ik meer dan 1 X een schoencadeautje kreeg.
    Ik zat soms ook keihard te zingen met m'n hoofd half in de open haard (zonder schoen) en een poosje later stond daar dan ineens een cadeautje.
    Je hoeft het niet duur te maken toch? Je hebt al leuke schoencadeautjes vanaf 1 euro.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik vind het ook stom ja, wij hebben aan heel sinterklaas een hekel en zullen onze kleine straks ook niet opvoeden in het leugen van sinterklaas, zullen ze gelijk leren dat het niet waar is, en dat de eventuele snoepjes of kadootjes gewoon van de papa's en mama's komen.

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.790
    4.178
    113
    wij mochten 3x per week onze schoen zetten en in het weekend ook nog een bij opa en oma.
    Ach het is maar 3 weken per jaar, de kinderen vinden het geweldig en wat hoeft het nu eenmaal te kosten. Je kunt al schoendingetjes tussen 0.50 cent en 1 euro vinden

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.790
    4.178
    113
    Persoonlijk vind ik dat je je kind iets ontneemt hiermee maar das een eigen keus

16. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik vind de traditie wel leuk van Sinterklaas. De gezelligheid enzo, maar ik snap wel dat kindjes die niet thuis zijn maar naar bso en kdv gaan er wel een beetje gek van worden.
    Dat was vroegah altijd anders,want toen waren de kindjes gewoon thuis dus minder prikkels van buiten af.:)

17. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Sinds Sint in het land was aangekomen mochten wij elke week onze schoenen zetten tot pakjesavond. Een keer per week vind ik genoeg en is toch veel spannender? Wij mochten eigenlijk elke dag wel onze schoenen zetten maar we kregen maar een keer per week iets ;):D

En wat er in zat? Pepernoten en andere sint snoepjes. Echt geen speelgoed! Dat vind ik ook toch zo'n onzin!

18. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn kindjes mogen 1 keer per week hun schoen zetten tot 5 dec. Vind ik meer dan zat.
    Persoonlijk vind ik het onzin om meerdere keren je schoen te zetten.
    Ik vond het als kind al veel spannender als je het bij 1 x per week houdt.
    Wij vieren ook dit jaar pas voor het eerst Sinterklaas. Merk ook dat dit het eerste jaar is dat zoonlief zich bewust is van het geboren.
    Dochterlief nog niet hoor.
    Als ze de Sint ziet roept ze heel hard "Plop!!:D

19. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Mee eens...

20. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Denk op zich dat dat nog wel meevalt en het ligt er ook een beetje aan hoe je ermee omgaat. Vaak heb je naast Sinterklaasavond nog sinterklaas op school/kdv en soms ook nog op het werk van papa/mama.
    Dit laatste hebben wij ook maar er zijn er ook bij die vieren thuis 3x sinterklaas (met verschillende mensen etc) en dan nog bij papa op zijn werk en bij mama en ja dat is in mijn ogen een beetje TE.
    En ja de kinderen zijn nou eenmaal drukker in deze periode maar dat is logisch dat waren wij vroeger ook al hoor;)
    Na 3 weken is het weer voorbij, mits je natuurlijk niet ook nog eens de kerstman uitgebreid laat langskomen:p

Deel Deze Pagina