Ik werd net gebeld Door +242570139697 Zo stom als ik ben heb dat nummer terug gebeld. Ik dacht even iets van uit Nijmegen? Maar het zijn meer dan 10 cijfers En nu ben ik heeel bang dat ik gehacked wordt ofzo vanuit het buitenland?? Dat al mijn gegevens dadelijk online liggen of mijn (bank/tel)rekening geplunderd wordt? Hellllup ik stress hem
Niet meer terug bellen ik denk dat je hier mee te maken hebt gehad: "OPTA, de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit, is door de politie getipt over mogelijk misbruik via de mobiele telefoon. Het gaat om mensen die op hun mobiel gebeld worden door een Italiaans telefoonnummer, waarna de beller snel ophangt. Als gebelde personen terugbellen wordt er een bandje gestart met het geluid van een overgaande telefoon. Zo hebben ze niet door dat ze bellen naar een duur betaalnummer. De oplichters verdienen zo mogelijk geld aan de terugbellers. OPTA kan alleen optreden tegen misbruik via Nederlandse telefoonnummers: vandaar dat OPTA Nederlandse bellers waarschuwt. U kunt zelf beslissen wie u wel en wie u niet belt. Let goed op wanneer u een buitenlands nummer terugbelt dat u niet kent, dat kan meer kosten dan u denkt. " Edit: al is +242 Congo en niet Italie
Ik heb 2x terug gebeld. De 1e x was het nummer in gesprek en werd het automatisch direct afgebroken en de 2e x hoorde ik een bandje starten met een vrouwenstem maar die heb ik direct opgehangen.. geen idee dus wat er gezegd werd. Betekent dit dan dat ik (bijna) geen kosten heb gemaakt? God wat haat ik dit. Ben als de dood nu gehacked te zijn en ik durf al helemaal niet meer op mijn bankrekening te kijken via mijn telefoon
Ja, ik heb zojuist mijn provider gebeld. Zij geven aan dat ze voor nu niks kunnen doen en moeten wachten op de maand afrekening. Wanneer hier extra kosten zijn gemaakt moet ik aangifte doen Ik heb ook de politie gebeld en dit nummer was idd bij ze bekend maar ze kunnen niets doen omdat ik uit vrije wil heb terug gebeld..... tja, klopt.. bah het zit me niet lekker. Stom.dat ik heb terug gebeld!
De landcode is van Equatoriaal-Guinea. Ik zou toch even googlen wat je kan doen. Je zal wel een flink bedrag betalen voor die min dat je naar het buitenland hebt gebeld. Heb je contact gehad met je provider?
buitenlandse nummers bel ik nooit terug. ken niemand daar ergens op de wereld die ik mijn nummer heb gegeven. het gaat er om dat als je oppakt je een paar vragen krijgt en op die manier aan je gegevens proberen te komen waarmee ze je bankrekening willen plunderen. je gesprek wordt dan zo geknipt/geplakt zodat het net lijkt of je toestemming geeft een x bedrag van je rekening af te laten schrijven.
Minder hoor, ik heb even gegoogled op het nummer, maar er kwam niets meer uit dan dit topic. Meestal kan je wel meer terug vinden over deze malafide nummers. Heb je niet een app van je provider waarin je kan zien wat voor een kosten je hebt gemaakt? Die wordt om de zoveel minuten bijgewerkt en kan je meteen kijken wat voor een kosten er zijn gemaakt.
Ja ik heb net gekeken en er zijn tot nu toe nog geen extra kosten gemaakt! En hij is wel al bijgewerkt want ik heb de poltie gebeld en dat is ook een betaald 0900 nummer en daar werd meteen een extra euro voor in rekening gebracht. Hopelijk stress ik hem voor niks..
Klinkt erg vaag. Misschien voor volgende keer: Ik heb het ook eens gehad en het nummer toegevoegd aan mn telefoonlijst. Even gekeken of hij WhatsApp had en wat voor foto er bij stond. Was een foto van een straatnaambordje, gegoogled en bleek een bekende gevaarlijke straat te zijn (niet in nl). Toen wist ik meteen dat het iets vaags was en ik niet terug moest bellen.
er word inmiddela op social media veel gewaarschuwd voor dit soort praktijken.. veel buitenlandse nummers gaan er inmiddels al te ronde hoop dat het met een sisser afloopt!
Jeetje ds ook wel erg dom, haha sorry mensen trappen ook nog steeds in van die oplichtingsmails maar er wordt zoveel voor gewaarschuwd! Nee maar ik hoop dat je geen geld kwijt bent meid, is altijd klote als t ineens jouw schuld wordt terwijl dat eigenlijk nooit zo is, zelfs niet als jij zelf belt. Zij zijn de oplichters.
Sorry dat ik het zeg, maar als je niemand in zo'n land kent bel je toch niet terug? Ik hoop voor je dat het meevalt met de rekening en dat ze verder niks kunnen (zoals gegevens achterhalen). En trap er niet meer in. Laatst werd ik gebeld door een nummer uit het verenigd koninkrijk. Nu bleek dat pampers te zijn, ik kreeg een vergoeding vanwege een klacht. Niet dat ik persee een vergoeding wou maar dat hadden ze zelf aangeboden. Ik had al zo'n vermoeden dat het pampers zou zijn maar durfde toch niet op te nemen en heb ik eerst navraag gedaan met wat voor nummer hun bellen. En je kan een telefoonnummer ook altijd googlen. Iemand in mijn directe omgeving is er ook ingetuint maar dan via smsjes. Zogenaamd kon ze een iphone winnen maar moest eerst even een telefoonnummer invoeren... Dan weet je natuurlijk al hoelaat het is. Mijn man heeft trouwens ook een keer een nepmail van h&m gehad. Zogenaamd was het pakker verstuurd en er stonden ook echt artikelen bij. Precies zoals h&m dat doet. Maar wij hadden niks besteld en het was een duits adres dus dat is natuurlijk raar. Dus wij naar h&m gebeld en was idd een nepmail. Gelukkig heeft mijn man nergens op gedrukt.
Ja maar het vervelende is: als je even niet goed kijkt denk je dat het een nederlands nummer is. +24 of 024 is idd omgeving Nijmegen, dus je kunt zo even niet opletten. Bij mijn huistelefoon past een buitenlands nummer niet in het schermpje, dan krijg ik puntjes aan het einde, waardoor ik weet dat het geen Nl nummer is, dat past namelijk wel in het schermpje. Maar bij mijn mobiel kijk ik ook altijd even extra goed.
Ik weet het, ik weet het. Super stom van me! Ik baal er echt gigantisch van dat ik zo dom ben geweest! Afwachten nu maar..
En voor BE: (02) is Brussel, en dan hebben ze vaak écht extra cijfers na hun tel.-nr. omdat dat dan een soort binnenlijn-extensie is binnen het bedrijf. Goed opletten dus of er een +-je staat (landcode beginnen met) of gewoon een 02 etc. En als je GSM dat onderscheid niet maakt, tja, niet terugbellen; wie jou echt te pakken wil krijgen moet maar iets inspreken in je voicemail of nog eens proberen.
Mijn man werd vanochtend gebeld door bijna hetzelfde nummer. Scheelt 2 cijfers op het eind. Ging 3 keer over en toen was het klaar. Ik neem +31 nummers sowieso niet op als ik ze niet ken. Zit je altijd safe haha
Ben ook gebeld door een vaag nummer +881821616045 had hem gemist. Weet iemand misschien wat voor land die komt?
Ik bel nummers nooit terug. Snap dat je nieuwsgierig bent maar wanneer het echt belangrijk is bellen ze wel weer. Ben ook al meerdere keren gebeld door dit soort vage figuren. Zodra ik een Engels sprekend iemand aan de lijn krijg die met een vaag verhaal begint (zoals dat mijn Windows account niet meer goed zou zijn) hang ik op.