Gazonvraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door Lumiere, 17 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Wij hebben een flink stuk gazon in onze achtertuin, waar een fluweelboom stond. Hij werd te groot/breed, de wortels liepen tot 4 tuinen verderop door en de boom trok alle vocht uit de grond en al het licht, waardoor we ipv gazon voornamelijk mos hadden.

Afgelopen weekend heeft mijn vriend hem met kluit en al omgehakt en verwijderd. Nu is er een stuk van ong 4x4 wat dus volledig zwart zand is. Dat is ongeveer 1/3 van het hele gazon

We willen het liefst natuurlijk dat hier weer gras gaat groeien:D

Maar nu heeft onze zoon van bijna 3 uitgevonden dat dit wel heeeeeel erg leuk is om in te graven en schatkaarten te zoeken :)

Zou het zin hebben om dit stuk toch in te zaaien, of zal ik het dit jaar maar zo laten (hoewel het heel erg lelijk is) en vlg jaar opnieuw inzaaien? Het is echt zo'n stuk dat we niet goed kunnen afzetten met bv een hek ofzo omdat het midden op het gazon is. Een touwtje omheen spannen houdt onze zoon er niet uit, vrees ik. Hij is nog te jong om te snappen waarom hij daar niet mag lopen en net iets naar links bv wel.
    Of heeft iemand een tip voor een verplaatsbare afzetting die peuterproof is en ook weer makkelijk weg te halen als het is aangegroeid?

Ik vind dat onze zoon in de zomer gewoon lekker moet kunnen voetballen en rondrennen in de tuin, maar als het gras nog groeiende is dan gaat dat niet. Hoelang zou het duren voor het voldoende is aangegroeid?

2. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.234
    1.891
    113
    Vrouw
    Als je in april of mei gaat zaaien, heb je vd zomer gras. Gaat best snel.

3. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ja hoor kan prima.
    Zolang het de komende tijd niet zo koud wordt snachts..
    En je zoontje moet er dan natuurlijk ook af blijven

4. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Grasmatten op (laten) leggen? Ben je in 1x klaar. Als de grond niet te nat is en de wortels slaan goed aan dan kan je zoontje er snel weer op.

5. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Gras groeit heel snel hoor! Je zou het nu al kunnen zaaien (zolang het niet opeens gaat vriezen), heb je in 4-6 weken genoeg gras. Ook fijn dat het nog genoeg regent, dan heb je minder werk.

Deel Deze Pagina