over een paar weken krijgen we een nieuwe keuken met een inductiekookplaat ipv de huidige gaskookplaat. ik moet dus in de keuken het gas afsluiten. nu denk ik dat dat niet iets is om zelf te doen? maar door wie laat ik zoiets doen? en wat kost het ongeveer?
Plaatsen jullie de keuken zelf? Anders door degene die de keuken plaatst? Die hebben het bij ons gedaan. Je hebt ook een extra groep nodig voir de inductieplaat (voor als jullie het zelf doen).
Er zit toch gewoon een hoofdkraan in de keuken die je dicht kan draaien? Toen wij laatst een nieuwe gasplaat kregen en een nieuwe oven heeft mijn man ook gewoon die hoofdaansluiting dicht gedraaid tijdens het plaatsen en daarna zelf weer open gedaan. Maar als het geplaatst word door een bedrijf dan zullen die dat vast wel zelf doen lijkt mij.
Als hij weer op de zelfde plaatst komt, dan de kraan in de keuken dicht draaien. Als de gasleiding verplaatst moet worden dan in de meterkast/kruipruimte afsluiten (kraan dichtdraaien)
Mijn buurvrouw is er op dit moment mee bezig, via de netbeheerder. Ik meen me te herinneren dat het om een bedrag van ongeveer 350 euro ging.
ja dat is het hem juist. ze plaatsen de keuken maar gas afsluiten doen ze niet en moeten we dus zelf (laten) doen. er komt inductie dus het is niet even uit en weer aan.. het moet echt afgesloten (maar met behoud van de leiding natuurlijk)
De gas aansluiting moet worden afgedopt, dit kan in de keuken of in de meterkast. Een loodgieter kan deze voor je afdoppen
Een loodgieter kan dat vast voor je doen. Ik weet niet of je verder nog gas verbruikt? Ligt aan je systeem van verwarming/CV ketel. Als Je verder geen gas verbruikt moet je ook contact opnemen met het energiebedrijf. Je betaald namelijk niet alleen voor het verbruik van gas, maar ook vaste leveringskosten aan de netbeheerder.
Zoals al eerder gemeld, een loodgieter bellen. Deze kan het afdoppen. Dan weet je dat het goed gebeurd en ben je volgens mij nog verzekerd ook.
Ja, als het echt gaat om het gas definitief afsluiten kun je dit beter door een loodgieter laten doen tenzij je echt weet waar je mee bezig bent. Je moet namelijk ook controleren met bijvoorbeeld een zeeptest of hij helemaal is afgesloten.
Hier ook overgestapt van gas naar inductie. Gas moeten wij wel behouden ivm onze cv. Wat ik dus heb gedaan, is het gaskraantje in de keuken dicht draaien en een afsluitdopje op gedraaid. (foto draaid, sorry)