Gaat de misselijkheid echt helemaal weg...?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Arevinol, 7 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik ben tot en met week 20 goed misselijk geweest, daarna werd het minder ook dankzij de granules van VSM (echt aan te raden!) Nu heb ik vakantie en als ik goed en vroeg ontbijt dan gaat het perfect!

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Op zich wel fijn om te horen dat ik gelukkig niet de enige ben. Was gisteren op een feestje (voor t eerst!) waar 2 andere zwangeren waren. Eentje had echt helemaal nergens last van gehad. Om jaloers op te worden toch, grr!

Ik heb idd ook medicatie gehad. Emesafene werkte bij mij niet tegen de misselijkheid, onderdrukte de braakneigingen wel. Daarna heb ik primperan gehad en dat werkte meestal wel. Dan kon ik in ieder geval beter eten en niet zo die braakneigingen (die had ik vnl op lege maag). Ben nu gelukkig al een paar weken van de zetpillen af, hoor.

Eef79, ik herken dat heel erg wat je zegt. Gewoon knock out van de misselijkheid was ik ook. Weken alleen maar gelegen, gelegen, alleen eruit voor de wc en af en toe voetjes bewegen.. Overgeven viel bij mij ook wel mee, ik hou t in de eerste plaats heel erg tegen. Een paar keer moest t er gewoon uit en de primperan hielp er ook tegen.

Bij mij ging t vanaf 11,5 week opeens wel beter, toen de primperan afgebouwd. Langzaamaan steeds meer opstaan, eerst voor mijn eigen eten kunnen zorgen, nu doe ik al wat huishoudelijke klusjes erbij en ga ik af en toe ergens naar toe (klein boodschapje ofzo). Alles wat ik doe is weer een overwinning! Maar t gaat zoo langzaam...

Ik had eigenlijk gedacht dat ik als ik me (opeens!) weer beter zou voelen, t met de dag vooruit zou gaan en ik binnen een week weer alles zou kunnen. Nou niet dus!

Sterkte meiden! x

3. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Maar waren jullie vanaf de eerste weken misselijk?En gaven jullie toen ook al over?
    Ik ben nou 5 weken zwanger en heb nog nergens last van. Ja wel wat rommelig in mijn buik, net of moet ik hele dagen eten!
    Maar niet overgeven.. Of gaat/kan dat nog komen?

4. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Bij mij is het begonnen met 6,5 week. Vanaf 10 weken alleen maar op water en brood geleefd. Sinds dit weekend probeer ik langzaam weer iets meer te eten, zoals fruit, een koekje en een hapje vlees. Dit gaat redelijk goed. Heb sinds de 12e week ook emesafene. Helpt wel, maar het is niet zo dat de misselijkheid en het braken helemaal over is. Mijn vk zei dat het meestal vanaf 15 weken beter gaat, dus ik wacht nog maar even af.....

5. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Ik was vanaf week 6 tot week 16 misselijk. Heb via de huisarts ook de zetpillen Emesafene gekregen..moest er twee nemen om gewoon door te kunnen werken. 's Avonds werd ik vaak alsnog misselijk en moest overgeven.

6. klavertje

klavertje Bekend lid

18 jun 2008
    710
    0
    0
    Het verschilt idd per mens en per zwangerschap.
    Ik ben nu 14 weken en nog steeds supermisselijk.
    Heb wel Emesefene gehad maar die neem ik alleen in als ik er echt ziek van ben.
    Verder pas ik me gewoon aan.

7. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    oei begin me niet over ide misselijkheid ...heb er erg veel last van gehad ...
    even kort : zh opnamen en sondevoeding ...
    na 20 weken was het weg ...foetsie ......
    ben na de sondevoeding weer lichter gaan eten , leefde op vla / yoghurt en potjes babyvoeding verdeeld over de dag ....ging prima ...

8. Nijnka

Nijnka Actief lid

14 jul 2008
    194
    0
    16
    Interieurvormgever / keukenontwerper
    Vittinge, Zweden
    Ben nu bijna 13 weken en sinds ik 5 weken was ook heel erg misselijk, de eerste 7 weken echt constant , met 's morgens overgeven en de rest van de dag gewoon misselijk en sinds een week ongeveer gaat het 's morgens maar is het eerder 's middags en 's avonds overgeven , dus niet echt beterschap in zicht :( Hopelijk gaat het snel over, hoewel ik me wel vasthoud aan het feit dat met de baby dan wel alles in orde zal zijn!

Think positive!

9. iemandsland

27 aug 2008
    41
    0
    0
    bij mij is het nu bijna over (met 30 weken).

10. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Dan hebben we nog iets om naar uit te kijken ;)

Ik ben het overgeven echt helemaal zat. Maar tot nu toe nog geen tekenen dat het minder wordt. Ik heb sinds week 11 al medicijnen voor, maar het overgeven wordt er nog niet beter op. Ik ben ook niet echt misselijk ofzo. 's morgens moet ik gewoon 1 keer overgeven en 's avonds geef ik rond een uur of 9 over, maar dat is meestal zuur met veel vocht. Het eten komt er niet uit, maar de eetlust is wel drastisch verminderd. Mijn maag verdraagd bijna niets meer. Ik krijg bijna overal zuurbranden van....

11. Eef79

Eef79 Actief lid

4 jun 2008
    216
    0
    0
    Begeleider VG / GGZ
    Flevoland
    bij mij wordt het al (wat) minder gelukkig, ik hoop echt dat het net zoals bij de vorige stopt met 14 a 16 weken, nog 2 te gaan!

12. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik had het van week 8 tm 13 toen was het ineens weg ook niet meer terug gekomen, ja toen ik moest bevallen 2x overgegeven.

13. Ndeva

Ndeva Lid

1 aug 2008
    88
    0
    0
    Rotterdam
    Hier nog zo'n gelukkige..NOT!

Ik vraag mij af of jullie kunnen werken met de misselijkheid? Want ik kan echt al weken niet naar werk, terwijl ik supergraag weer wil beginnen.

Ik voel mij af en toe schuldig, want doordat ik mij zo rot voel, vergeet ik meerendeel van de tijd dat ik zwanger ben.

Sterkte allemaal!

14. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Werken is voor mij geen probleem. Ik geef alleen 's ochtendsvroeg (voordat ik naar mijn werk ga) over en na 5 uur 's middags is het mis. Kan net in tussentijd werken. Helaas blijft het werk thuis op dit moment liggen omdat mijn vriend het nu in de rug heeft en ik dus plat lig zodra ik thuis kom.
    Ik heb nu gehoord dat mijn zuurbranden door de hormonen komen. Aangezien ik 's avonds misselijk ben van de zuurbranden, kan het dus nog wel even doorgaan denk ik.

15. Eef79

Eef79 Actief lid

4 jun 2008
    216
    0
    0
    Begeleider VG / GGZ
    Flevoland
    Hoi,
    Ik werk sinds week 6 niet, en daar baal ik best van maar ik probeer het wat los te laten, gelukkig heb ik begripvolle collegae en een fijne manager.
    Ik hoop wel snel weer te kunnen werken want de dagen en weken duren wel lang zo.

16. Ndeva

Ndeva Lid

1 aug 2008
    88
    0
    0
    Rotterdam
    Hai Eef,

Nou ik ben zo blij dat ik even iemand tref die ook niet kan werken. Dit klinkt heel naar, maar ik begon echt aan mijzelf te twijfelen of ik er niet gewoon even er doorheen moest. Dit dacht ik de afgelopen twee dagen en heb meer dan ooit over de pot gehangen. Dit was wel een heel duidelijk antwoord van mijn eigen lichaam.

Vandaag wel weer een echo gehad en het lag lekker te drinken en jumpen dus dat is wel weer een energieboost.

Moet zeggen dat mijn manager ook erg begaan is en dat helpt natuurlijk ook wel.

17. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Nou, ik heb goed nieuws! De misselijkheid gaat inderdaad ooit helemaal weg! Sinds een paar dagen ben ik niet meer misselijk :D :D

De misselijkheid heeft uiteindelijk geduurd van week 4,5 tot week 19,5. Met de piek tussen week 5,5 en 11,5.

Ik heb wel na het eten nog een vieze smaak en als ik een te lege maag heb of teveel heb gedaan, voel ik me niet goed en moet ik gaan eten of ff liggen. Maar echt misselijk - waar je niets mee kan omdat niets helpt- is er niet meer, wat een opluchting!

Heel veel sterkte aan degenen die er nog middenin zitten. Het is een hel!

Deel Deze Pagina