Balen! Geboden op een woning, geen tegenbod gekregen maar we moesten met een nieuw openingsbod komen. Dag later wilden we contact opnemen maar 5xgeen gehoor, voicemail ingesproken, niks weer gehoord. Omdat we niet te ongeduldig wilden zijn t even laten rusten, nu ca 3weken later staat t huis verkocht onder voorbehoud op funda! Zou t een verkooptruc kunnen zijn? Iemand ooit meegemaakt? Vind t zowiezo niet netjes dat we niet teruggebeld zijn, balen!
Dat is geen verkooptruc. Meestal betekent dat dat het koopcontract is getekend en dat nu dus de voorwaarden van toepassing zijn. Kunnen de kopers bijv de financiering toch niet rondkrijgen dan kan het huis weer in de verkoop komen.
Dat is absoluut geen verkooptruc. De koper heeft na het tekenen van het koopcontract een maand om alles financieel op orde te krijgen, dus volgens de voorwaarden onder voorbehoud gekocht. Zo was dat ook bij ons, paar dagen geleden stond bij ons nieuwe huis de tekst verkocht. Maar wat raar dat z'n makelaar niet terug belde? Langs gaan werkt vaak ook!
Ooow ik baal zo... kan mezelf wel voor de kop slaan! Nu hopen dat de andere kopers de zaken niet op orde krijgen, gebeurt dat tegenwoordig nog? Lijkt me niet..
Lijkt me niet echt een verkoopstruc, maar eerder gewoon niet erg netjes / vriendelijk dat ze jullie niet hebben teruggebeld.
Ja hoor, dat gebeurt wel eens. Wj hebben dat ook gehad, dat een huis was verkocht en toen toch opeens niet
Tegenwoordig bijna niet meer. Meeste mensen weten enigzins wat ze kunnen lenen. Tuurlijk zitten er gekken bij die een huis denken te kunnen kopen maar het financieel dan niet rond krijgen maar dat is sporadisch...
Dat is ook bij ons gebeurd, 2 jaar geleden! We hadden 2 huizen op het oog, waarvan één net voor onze neus werd verkocht onder voorbehoud. We hebben onszelf toen op de reservelijst laten zetten, daar stonden we 2e. Uiteindelijk zijn we voor het andere huis gegaan, maar we werden mooi wel teruggebeld of we nog steeds interesse hadden in het eerste huis! Achteraf gelukkig geen spijt, we zijn heel tevreden met ons huidige huis!
Nope is geen verkooptruc. Toen wij ons huis onder voorbehoud hadden gekocht bleef hij op internet staan als te koop. Toen ik er naar vroeg bij de verkoopmakelaar(was bang dat toch een ander met ONS huis ervandoor zou gaan) zei hij wij doen niet aan verkocht onder voorbehoud, mocht het niet doorgaan krijgen potentiele kopers misschien een gevoel dat het huis niet oke is. Dus volgens de makelaar hier was het juist ongunstig om het als onder voorbehoud online te zetten