Fruitvliegjes?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MamaMiaatje, 11 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Beste verloskundigen,

Net een banaan van de fruitschaal op, deze zag er nog prima uit, niet rot ofzo, gisteren pas gekocht.
    Echter, toen ik de banaan bijna op had, zag ik dat deze vlak bij een rotte peer had gelegen, waar heel veel fruitvliegjes op zaten en dus misschien ook vliegeneitjes?
    Nou ben ik bang dat ze misschien op de verse banaan ook wat eitjes hebben achter gelaten en dat deze misschien op de schil van de banaan hebben gezeten, welke ik vast heb gehad tijdens het opeten en zo misschien eitjes heb binnen gekregen? Kan dit kwaad tijdens de zwangerschap? Ben nu 36 weken zwanger.
    Ben bang dat het schadelijk kan zijn voor ons kindje of misschien listeria of toxoplasmose gevaar voor ons kindje?
    Als ik google lees ik wel dat fruitvliegeneitjes niet schadelijk zijn voor de mens, maar misschien wel voor de kleine in m'n buik?
    En als de banaan tegen de rotte peer heeft gelegen, is er dan listeria of toxoplasmose gevaar?
    Dank alvast voor uw antwoord, maak me een beetje zorgen.

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Dit kan geen kwaad hoor. Maak je geen zorgen.

Groeten Evelien

Deel Deze Pagina