Vies dat lust ik niet hoor!..

Discussie in 'Voeding' gestart door wolkjee, 30 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wolkjee

wolkjee Actief lid

17 jan 2014
    139
    0
    0
    Ik ben op dit moment fulltime huis mama en dat bev
    tilburg
    Hallo Iedereen, sinds twee maanden heeft mijn zoontje van 2.5 besloten dat alles wat geen friet appelmoes frikandel brood pizza of soep is vies is,
    bij elk stukje groente zegt hij vies en gaat net doen of hij moet overgeven en eet geen hap meer. Nou heb ik begrepen dat dit vrij normaal is, maar ik zelf zou het toch fijn vinden al at hij maar een hap per dag dus nou vroeg ik me af zijn er nog dames die dit zelf ook meemaken of die een leuke tip hebben om de groente te verstoppen in het eten?

nou ben benieuwd :D

2. mommywannabe

mommywannabe Actief lid

4 nov 2013
    319
    0
    0
    Antwerpen, België
    Je kan bijvoorbeeld 1x in de week een grote portie soep maken en die invriezen? Zodat je alle dagen bij het avondeten toch wat soep kan geven?

Nog een tip is groentenpurree maken, zoals aardappelbroccolipurree, wortelpurree, pastinaakpurree...

Of wat mijn moeder vroeger deed als ik niet wou eten :D Is gezichtjes maken met de groenten, dus het bord een beetje vrolijk aankleden ;) Of een nieuw bord kopen, niet al te groot, met een leuke tekening op, zodat het een "verrassing" wordt wanneer hij alles heeft opgegeten ;) maar hoe lang dit blijft werken is ook nog de vraag natuurlijk hé ;)

3. Zonnetje1981

Zonnetje1981 Actief lid

19 mei 2011
    278
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij zitten in dezelfde fase. Gelukkig niet zo erg al jij omschrijft maar een aardig gedeelte eet hij ook niet meer. Geen tips voor je dus ik lees mee!

4. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Mijn zoontje was altijd een ongelofelijk makkelijke eter, tot hij 2 werd.
    Nu eet hij zijn groenten super slecht, het liefst eet hij eigenwijs helemaal niets. Wat hier helpt is hem bij het bereiden betrekken en laten proeven, zo krijgt hij spelenderwijs toch al watbinnen.
    En sMiddags krijgt hij als snackje komkommer, tomaatjes, wortels oid.
    Verstoppen wil ik niet omdat het denk ik een fase is die vanzelf weer over gaat.
    Aantafel ook nooit strijd, hij krijgt het aangeboden. Eet hij niet, prima, maar wel blijven zitten tot wij klaar zijn en geen alternatief. Uiteindelijk eet hij dan helemaal op het laatst toch wel wat hapjes, vooral als hij denkt dat we niet kijken ;)

5. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Door jouw berichtje moet ik weer aan dit bord denken
    zooo leuk, jammer vd prijs

6. mommywannabe

mommywannabe Actief lid

4 nov 2013
    319
    0
    0
    Antwerpen, België
    Ja super hé! :D
    ik heb geen idee van de prijs eigenlijk. Maar ik vind het idee wel heel erg leuk, zou je zelf ook spontaan van beginnen eten :D

7. Of juist niet, omdat je dan het plaatje verpest ;) :D

maar @TS: als hij wel soep eet, dan zou ik gewoon veel verschillende soorten soep maken en in porties invriezen, zodat je het kan afwisselen. Er is echt zoveel mogelijk op gebied van soep. :D

8. wolkjee

wolkjee Actief lid

17 jan 2014
    139
    0
    0
    tilburg
    super bedankt voor de tips ga ik zeker allemaal proberen! O ja dat ga ik ook is proberen gezichtjes maken ja ik zorg inderdaad dat er altijd soep staat, ik heb ook echt geen zin om er strijd over te voeren ik heb vaak zoiets van graag of niet maar hij eet gewoon echt niks met als gevolg dat ik dan weer zit te denken ja dat is ook zielig en dan uiteindelijk toch maar weer die boterham ga maken hij eet trouwens sinds deze week wel weer banaan :D

@Pleak En hoe geef jij die snack gewoon in een schaaltje tussendoor of op een vast moment, Ik doe het hier ook wel worteltje snijden komkommertjes snijden maar meestal pakt hij iets en dan eet uiteindelijk zijn zusje het op.

Ik ben nu ook multi vitamine aan het bij geven op advies van het cb maar dat vindt ik eigenlijk helemaal niks heb het niet zo op dat soort dingen.

9. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Ruim 17 euro bij de bol. Mij te duur :( maar idd zoooo leuk. Als zou ik missch ook een beetje blijven hangen in het spelen met mijn eten ;)

10. wolkjee

wolkjee Actief lid

17 jan 2014
    139
    0
    0
    tilburg
    @bolkje ja ik maak altijd verschillende soepen ik vindt koken ook echt leuk maar hij heeft besloten dat alleen tomatensoep en kippensoep op dit moment nog lekker is de rest is ook op het lijstje vies beland sinds twee weken :(

11. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Ik geef het als hij uit bed komt, gewoon voor tijdens het spelen. Maar hier alleen een zusje van 5 maanden die nog geen eten 'pikt'. ;)

Dat je zoontje wel soep eet is wel fijn, ik maakte van de zomer heel vaak soep, maar dat vertikt hij nu ook om te eten :(

12. wolkjee

wolkjee Actief lid

17 jan 2014
    139
    0
    0
    tilburg
    Ja ben ik ook echt blij mee krijgt hij toch nog iets aan groente binnen inderdaad, oke ja hier verdelen ze het onderling onderhand haha.

13. Oei :(

En als je er wat doorheen pureert van andere groentes?? :) En eventueel voor de koolhydraten wat pasta erdoorheen ipv vermicelli :)

14. wolkjee

wolkjee Actief lid

17 jan 2014
    139
    0
    0
    tilburg
    @bolkje o ja daar had ik nog niet aan gedacht dat ga ik dalijk gelijk proberen, thanks :D!

15. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Ik heb pas ergens gelezen van een moeder die groentepannenkoeken maakte.geen idee hoe ze het maakte maar het ging er prima in bij haar kindje.

16. wolkjee

wolkjee Actief lid

17 jan 2014
    139
    0
    0
    tilburg
    @mama40 o dat is ook nog een idee zal is kijken of ik recept ofzo kan vinden :D

17. Kan het trouwens ook komen doordat hij in de nee-fase zit??

Mijn tante had daar namelijk een erg leuk trucje voor toen mijn neefje alles het tegenovergestelde deed van wat zij wilde….

Ze zei dan: jij wilt zeker dit niet eten he? Of: dit is niet voor jou, dit is alleen voor de grote mensen…. En dan wilde hij het opeens persé wel eten en kon zij net doen alsof ze hem zijn zin gaf ;) Beetje omgekeerde psychologie ;)

18. wolkjee

wolkjee Actief lid

17 jan 2014
    139
    0
    0
    tilburg
    @blokje yes ja dat helpt echt haha hij heeft gewoon wortel en paprika op toen we zeiden nee dat mag pavlos niet eten wilde hij het hebben hij trapt er niet bij alles in maar wel bij paar dingen super bedankt

ik kwam trouwens leuke app van het voedingscentrum tegen met recepten en tip voor kindjes misschien leuk om even te kijken gezond groeien heet het :)

Deel Deze Pagina