Friso of Nutrilon?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Kim11, 4 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik was heel stellig en zei Friso.... Nu toch aan het twijfelen.

Gisteren in de winkel de etiketten gelezen. Kwa vitamines enzo zit er meer in Friso dan in Nutrilon. Echter bijvoorbeeld taurine zit er ook meer in en dat is bende.

Het prijsverschil is omgerekend maar 1 euro per verpakking. Friso is 8.50 voor 800 gram. Nutrilon 10.50 voor 900 gram.

Zou die euro m zitten in de luxe verpakking en de reclames of zou t meer nut hebben dan dat?

Wat zijn jullie ervaringen? En met alle respect, maar ik geef kruidvat of etos en dat is ook goed, daar heb ik niks aan.

Ik wil Friso of Nutrilon omdat deze continue ontwikkelen en onderzoek doen. Alle andere merken doen geen onderzoek maar gebruiken de voeding van 2 jaar geleden. Nutrilon en Friso staan dus voorop en zijn feitelijk gewoon echt beter.

2. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Mijn ervaring met Nutrilon is niet zo heel erg best :(
    Kleine meid was geboren, en kreeg in het ziekenhuis gewoon Nutrilon, dus ik dacht : nou, dat geef ik thuis dan ook maar gewoon.
    Vanaf het moment dat ze het eerste flesje kreeg was het steeds spugen, spugen, spugen en nog eens spugen. Hele golven spuugde ze eruit na de fles.
    In eerste instantie legde ik de link niet met de Nutrilon natuurlijk.
    Kleine meid werd in het ziekenhuis opgenomen 2 dagen, om een aantal dingen, zoals een maagvernauwing, uit te sluiten. Gelukkig had ze dit niet, maar waarom ze constant na de fles moest spugen, was ook voor de KA een raadsel. Waarschijnlijk lag de Nutrilon TE zwaar.
    Uiteindelijk ben ik overgestapt na 4 weken op de Friso, en wat dacht je ???? Kleine meid heeft vanaf de eerste fles Friso never nooit meer gespuugd :) :) :)
    Dus als er hier een 2e kleine komt, dan gaat hij/zij mooi gelijk aan de friso :)
    Hiermee wil ik natuurlijk niet zeggen dat de Nutrilon slecht is ofzo hoor, maar mijn kleine meid kon er schijnbaar niet tegen.

3. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Kijk daar heb ik wat aan :-D

4. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Ik denk dat het heel verschillend is. Elk kind reageert anders op voeding. Ons zoontje heeft Nutrilon gehad, dochter krijgt nu Kruidvat.

5. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik geef nutrilon en geen problemen mee.. Behalve dat die chinezen er nu een run op hebben waardoor de schappen snel leeg zijn!
    Ik ben eigenlijk 'zonder nadenken' met nutrilon gestart... Gewoon omdat die mij het bekendste was...

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.176
    16.510
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Bij de 1ste ( 9 jaar geleden) Nutrilon.
    Bij de tweede ben ik begonnen met Friso ivm prijsverschil.
    Nummer 3 krijgt nu ook Friso,tot 8 maanden BV gekregen en nu begonnen met Friso 1.
    Reageert er goed op.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier vertelde zowel de kinderarts als de arts bij het CB dat alle babyvoeding 1 pot nat is. Ze moeten allemaal aan Strenge eisen voldoen anders mogen ze niet verkocht worden. Er zit onderling iets verschil in qua samenstelling. Het ene kind doet het alleen goed op nutrilon, de ander krijgt van friso krampen enz.
    Ook kreeg ik van hun het advies om gewoon een huismerk te nemen zoals kruidvat.
    Bij de echte merken betaal je voornamelijk voor de reclames en de mooie verpakking. Veel mama's laten zich beinvloeden door de mooie reclames. Volgens kinderarts heeft kruidvat bijv jaren terug de formule gejat van nutricia. Dus die zijn nagenoeg hetzelfde. Ze zeggen dat eign merk van jumbo exact hetzelfde is als de nutrilon. Alleen een paar euro goedkoper dan nutrilon....
    En er is nog een huismerk dat precies hetzelfde is als friso. Alleen stukken goedkoper.
    Hier heeft ze de eerste 2 maanden dus op nutrilon gezeten en daarna op kruidvat a 6 nog wat per pak..
    Volgende baby krijgt meteen vanaf het begin kruidvatvoeding

8. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Zoals ik al eerder zei.....

Kruidvat en andere huismerken ontwikkelen niet en gebruiken de oude formules van Friso/Nutrilon.

Friso en Nutrilon ontwikkelen continue en doen onderzoek.

Waanzin dus dat huismerken hetzelfde zijn. Dat is niet zo, het zijn oude formules tegenover nieuwe wetenschap.

9. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Hier idem advies van de kinderarts, ook kruidvat bij ons dus. Niet dat je dat wilde horen;)

Maar; op het kdv krijgen ze nutrilon en dit vinden ze ook prima.

10. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    ... Simpel voorbeeld,

De jus van euroshopper smaakt toch echt goedkoper dan de jus van maggi bijvoorbeeld.

De goedkoopste yoghurt is toch echt iets wateriger dan die van campina.

Het goedkoopste brood is toch echt minder lekker dan het huisgebakken brood.

En alles voldoet aan de wetgeving.

Het is goed genoeg maar het andere is gewoon beter.

11. Linda1984

Mja ik vertouw toch liever op het advies van het ziekenhuis...
    Dat jij alleen friso of nutrilon wil gebruiken is natuurlijk jouw goed recht. Maar het is onzin dat alle huismerkproducten minder goed zijn dan de merkproducten..

12. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je kan je natuurlijk nog zo goed informeren over wat het 'beste' merk zou zijn, uiteindelijk is het toch vooral je kindje dat kiest welke melk hij of zij drinkt. Ik heb er alleszins niet zelf voor gekozen dat ik al maanden neocate moet bestellen bij de apotheek :)

13. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ja daar kun je niks aan doen natuurlijk.. Maar ergens moet je wel een keuze maken..

En dat kruidvat nét zo goed zou zijn. Nee dat is niet zo. Het is goed genoeg. Kindje zal er niet slechter op groeien. Maar is het nét zo goed? Nee...

14. Linda1984

Als je echt voor het beste wil gaan kun je beter met borstvoeding beginnen ;)

15. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Borstvoeding gaat m niet worden..

16. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    En waar heb je die informatie vandaan?
    Je bent zo zeker van je zaak dat ik daar wel benieuwd naar ben.

Dirksmama weet er wel iets van, misschien reageert ze ook nog wel.

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    #17 Damay77, 4 mei 2013
    Laatst bewerkt: 4 mei 2013
    Dit is echt geklets.;) maar goed, als jj in al die dure reclames gelooft dan moet je dat zelf weten. Dan hebben zij iig hun doel bereikt:D. Daar betaal je ook goed voor.
    En nutrilon ontwikkelen.... op moedergevoelens inspelen noem ik dat. Wil je het beste voor je kleine? Dan geef je tot 3,4,5 jarige leeftijd nutrilon opvolgmelk, peutermelk, kleutermelk en meer bla, bla. :p.

Als meerdere KINDERARTSEN, cb artsen en voedingsdeskundigen zeggen dat die voeding allemaal 1 pot nat is en dat die merken onzin zijn dan denk ik dat daar wel een kern van waarheid in zit....
    Bedoel, ze hameren allemaal op het geven van BV. Denk je nou echt dat ze dan maar aanraden om een, volgens jouw, minder merk te gaan geven?
    En het vergelijken met huismerken jus en yoghurt dat raakt echt helemaal kant nog wal.....
    Dat jij huismerken niet te eten vind heeft te maken met SMAAK. Het zegt absoluut niks over mindere kwaliteit, ongezond of whatever. Dat het een huismerk is betkend niet per definitie dat het slechter is. Sterker nog, de meeste huismerken komen gewoon uit dezelfde fabriek als de echt merken..
    Genoeg mensn die merken niet te eten vinden en alleen huismerken nemen..

En om verder te gaan op alle onderzoeken, maakt dat dat merk beter? nee. Pampers doet massa's onderzoeken en doen zich voor als "de beste". Je betasld voornamelijk voor de dure reclames en deze onderzoeken. Gnoeg kinderen die gewoon niet tegen pampers kunnen, uitslag, doorlekken enz. En die het prima doen op het veeeel goedkopere KV merk luiers. Hetzelfde met bijv sudocreme waar vele bij zweren. Ook massa's reclames en onderzoeken, beste voor babyhuidje bla,bla.
    Ik werk in de zorg en daar word het al niet eens meer gebruikt. Zelfs afgeraden door de dermatologen enz omdat het aardig aggressief spul is en lang niet zo zacht is als ze beweren.... maar ja, staat goed bkend he;)
    Ingredientenlijst van KV is zelfs NU nagenoeg hetzelfde als die van nutrilon. Babyvoeding moet goed zijn en zo niet dan mag het niet verkocht worden..
    Ken ook mensen waarbij kids het niet goed deden op zowel nutrilon als friso en wel op huismerk.... tja, dan zal je wel moeten. Kind bepaald dat....

18. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ik zit met dezelfde twijfel. Ben bij beide met nutrilon begonnen. Bij de een ben ik later naar friso gegaan en bij de ander juist niet. Ik twijfel dus ook. De pakken van Nutrilon zijn wel makkelijker. De losse zakjes bij Friso zijn soms wel lastig.

19. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Tjah de vergelijkingen met producten uit de supermarkt vind ik ook niet zo'n goed idee... Daarnaast heb je een heleboel "A-merken" die genoeg rommel toevoegen (bijv. Maggi) waardoor je zogenaamd dat lekkere smaakje krijgy.. Maar dat terzijde... Als je weet dat beiden merken goed zijn, wat wil je hier dan horen? De ene baby krijgt buikpijn van friso, de ander van nutrilon...

20. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    het is naar mijn idee ook gewoon waar je kindje het het beste op doet. Naar mijn idee zijn al die voedingen hetzelfde.
    Ik heb eerst 8 maanden bv gegeven en toen af en toe een flesje kv.
    Toevallig hadden ze op dat moment Nutrilon open staan op het kdv dus vroegen ze of dat ok was.
    Ik vond het prima, heb geen voorkeur dus tegen de tijd dat ik thuis weleens een flesje gaf, ook nutrilon gehaald.
    Nu was dat laatst echt niet verkrijgbaar hier dus heb ik Friso gekocht en tegen het kdv gezegd dat zij ook Friso moesten gaan gebruiken ik houd het wel graag bij dezelfde voeding.
    Maar goed, ik heb alleen Friso genomen omdat ik anders ook nog melk voor op het kdv moest gaan kopen, anders had ik huismerk genomen.
    Mijn oudste heeft na de borstvoeding AH merk gekregen en was altid prima.

Ik zou dan ook zeker met 1 jaar lekker gewone melk gaan geven en je niet laten verleiden tot onzin als peutermelk ed

Deel Deze Pagina