mijn zoontje heeft momenteel 5 broeken met gaten op z'n knieën en aangezien het niet bepaald weer voor korte broeken is draagt hij ze dus nu nog wel... wie heeft de gouden tip om ze te maken? ik had bij de hema van die strijk plaatjes gekocht maar na 1 keer wassen liggen ze er al af. geen succes dus. nu snap ik zelf ook wel dat ik "gewoon" nieuwe kan kopen maar dat vind ik zonde omdat hij ze nog gewoon past en het geld me niet op de rug groeit... ik las op internet over textiel lijm om die strijk plaatjes mee vast te lijmen, iemand daar ervaring mee?
Ik zou gewoon nieuwe kopen dus geen tips voor je. Vind het niet zonde om kapotte kleren weg te doen kapot is kapot. Zelf vond ik het vroeger verschrikkelijk als mijn moeder alle broeken oplapte.
Wegdoen en broeken kopen van het merk dutch denim jeans. Onverwoestbaar door de dubbele knieen laag. Mocht je dat echt niet willen dan zou ik er van dat spijkerstof achter strijken, iig geen applicatie eroverheen
sidmick dankje voor je antwoord. ik zal een skijken naar de dutch denim jeans, ik ken het merk helemaal niet. ik had de plaatjes overigens ook aan de binnenkant gestreken, gewone effe spijkerkleur hoor, maar na 1 wasbeurt vond ik ze los in de trommel...
Ja maar die van Hema hebben weer waardeloze knopen.. De knieën zijn wel goed. Mijn jongste is hypermobiel en valt heel vaak. De beste val bestendige broeken (zonder verstevigde knieën) zijn die van de wibra, die gaan het langste mee. C&a en h&m zijn sneller stuk, vooral h&m. Hema broeken zijn stevig alleen de knopen gaan snel stuk.
Wij kopen ook altijd nieuwe, onze zoon heeft sinds hij naar school gaat kapotte knieeen in de broeken, Wij bewaren de kapotte broeken en knippen deze net boven het gat af, en zoomen het randje dan om, en dan heeft hij gewoon voor de vakantie korte broeken, We kopen dan een paar nette korte broeken erbij, maar de afgeknipte omgezoomde broeken doet hij dan aan als hij hier buiten speelt
Ik zou gewoon 1 of 2 nette broeken apart houden voor als je eens op visite gaat o.i.d. Verder een paar broeken bij Wibra of Zeeman halen, voor 5 euro heb je een broek en ze gaan hier net zo lang mee als een broek van Prenatal ofzo die 18 euro kost. Hier een zoontje die ook nog niet loopt. Daarnaast heb ik 2 echt oude broeken apart liggen voor als ik weet dat hij bv. bij de gastouder lekker een hele dag buiten gaat spelen.
Je kunt ook een oude broek gebruiken om stukken op de broek te naaien. Die kun je prima gebruiken om te spelen ik geef je gelijk anders blijf je broeken kopen. Je kunt ook leuke plaatjes kopen en er op naaien of plakken. En een klein gaatje lied ik gewoon zo zitten stond wel ( stoer) Met knullen heb je er volgens mij wel meer last van als ik het mij zo kan herinneren. Afgetrapte broekspijpen ook vaak last van gehad.
Ik had zelf zo'n broek met van die gaten erin (uit de winkel ), maar die gaten werden steeds losser/groter. Toen een oude spijkerbroek gepakt, en daar lapjes van geknipt. Lapjes achter de gaten gelijmd, aan de binnenkant. Met textiellijm van de Hema vastgelijmd. Inmiddels 2 keer gewassen en lappen zitten nog helemaal vast (weet niet of dat zo blijft).
Ik heb een handige moeder die er kniestukken overheen zet of bij kleine gaatjes een ander stukje stof... Vind het zonde om ze weg te doen, terwijl ze op zich goed zijn alleen de knieen kapot zijn..
Ik koop voor mijn middelste alleen nog maar broeken bij de kringloopwinkel. Een broek van 1 euro weggooien vind ik veel minder erg dan een broek van 20 euro weggooien...