Foto's inplakken...pfff

Discussie in 'De lounge' gestart door Nikki23, 29 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Ik heb eindelijk na ruim 6,5 jaar de moed verzamelt om eens foto's te gaan sorteren en in een album te plakken voor de kids. We hebben de pc vol staan met foto's maar heb nog nooit iets laten afdrukken. Toch wel een nadeel van digitale fotografie;)
    Hoe doen jullie dat? Wat plakken jullie erin? Welke lijm kan ik het beste gebruiken?
    En....ben ik de enige die zo lui is en hopeloos achterloopt?
    Hebben jullie tips voor mij? Want zie er zooo als een berg tegenop! Maar mijn geweten begint nu vreselijk te knagen:)

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Niet af laten drukken maar een digitaal fotoboek maken en dan het boek af laten drukken, scheelt enorm veel plakwerk:D
    Daarnaast kan je dan wat kleinere fotos doen, erg leuk.

3. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Ja ben ik al eens mee begonnen, maar daar heb ik al helemaal het geduld niet voor...

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Hoi, ik houd het bij, maar ik denk dat je eerst uit moet zoeken, wat wil je in welk boek, per jaartal of persoon. En dan gewoon gaan ;) Ik plak zelf met dubbelzijdige stickers van henzo, maar de Action heeft ook handige fotolijm.

5. tuc

tuc Niet meer actief

tja aan deze tip heb je niet veel, maar bijhouden is het geheim. Ik druk elke maand of om de maand de foto´s af. Zo is het echt heel goed te doen. Ik gebruik overigens de fotoplakkers van de hema. Ik plak 5 jaar maand na maand en na die 5 jaar maak ik een jaarlijks digitaal album.

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Digitaal! Never nooit meer plakken! Ik sorteer de foto's per maand in aparte mapjes in de pc. Dan is het heel makkelijk een boek te maken.
    Alles staat al in de juiste volgorde.
    Boeken blijven ook altijd mooi en foto's laten los of verkleuren.

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik heb laatst in een weekend in de avond elke avond een boek gemaakt.
    Via de site van Kruidvat
    Werkt heel fijn en zo klaar.
    Ik ben lui en gebruik standaard sjablonen zeg maar.
    Hoe ik de tekst en foto's wil.

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Bij action geb. je dubbelzijdige plakkertjes voor foto's!
    Kost maa 0,75ct en de blijven goed plakken...

9. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Klopt als je de fotos die je erin wilt hebben sorteert dan kan je voor de functie kiezen dat het programma het boek maakt, geen geduld voor nodig :D
    Ikzelf vind het leuker om de vormgeving zelf te beslissen

10. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik maak zelf ook altijd digitale albums. Misschien een tip: koop insteek fotoalbums met schrijfruimte naast iedere foto. Dat scheelt je een hoop plakwerk.

11. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier ook nog niks geplakt. Mijn oudste is 2,5. Ik heb wel al een hoop foto's uit laten printen, en de fotoboeken in huis. Nu nog moed verzamelen om alles in te plakken :D
    Ik vind het wel ontzettend leuk om te doen, maar het kost zo ontzettend veel tijd dat ik haast niet aan het plakken toe kom na alle uitzoekwerk (welke foto's waar, welk verhaaltje, welke volgorde, hoeveel, etc.)..

12. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Ik doe het iedere 3 mnd ongeveer. aangezien ik zooooveel fotos heb heb ik voor ieder half jaar een ander boek :p :D
    Doe t overigens gewoon met zo'n lijmstift van de action

13. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben ook bezig.. Heb ze nu net allemaal uitgezocht en bewerkt en moet ze nu gaan bestellen.
    Welke afdrukservice gebruiken jullie?
    Ik heb een aantal keer webprint gebruikt maar ik vind de kleuren niet echt overeen komen.

14. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Ik ga ze bestellen bij profotonet, wel prijzig maar schijnt supermooie kwaliteit te zijn!

15. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Ik liep hier ook achter, maar in de kerstvakantie ben ik flink aan de slag gegaan. Foto's laten afdrukken bij de kruidvat (was toen aanbieding van 5 ct per foto).
    Gewoon ouderwets plakken, foto's leuk knippen en er wat bijschrijven.

Vorige week weer foto's laten afdrukken, ik hoop het nu beter bij te houden. Ik heb nu geplakt tot half april, als je het bijhoudt is het maar even werk.

Ik keek er ook tegenop, maar als je eenmaal bezig bent is het zo gebeurd. Het uitzoeken welke foto's je af wil drukken en ze dan op volgorde zetten, duurt bij mij het langste.

16. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik doe het om de 3 maanden en heb al een boek of 3 vol van ons mooie kind. Ik weet ook niet echt waar ik mee bezig ben behalve verschrikkelijk trots op hem zijn. Wanneer hij uit huis gaat krijgt hij een halve bibliotheek mee ofzo. Serieus niet te filmen.

Ik heb een digitaal zwangerschapsfotoalbum over de baby-uitzet en de zwangerschap met daarbij het 9-maandendagboek. Een map van de kraamverzorgster dat ik de hele zwangerschap bij moest houden met daarbij grafieken, echo's en groeikaarten. Daarna het kraambezoekboek met een bijbehorend album vol felicitatiekaarten en ziekenhuisdingetjes. Baby's eerste jaar & baby's kinderopvangboek; beiden gevuld met foto's... Verder heb ik 1 normaal album over zijn eerste maanden inclusief de feestdagen; maar heb ik weer een apart album voor zijn doopfeest en later de communie en dat soort dingen (het sacramenten-boek :p ). Verder nog een digitaal fotoboekje over de kraamtijd en het kraambezoek waarbij iedereen hem vast heeft. Zijn oma heeft trouwens het 'mijn eerste kleinkind'-boek voor foto's etc. En die zijn daar in huis minstens nét zo gek (op hem) als ik.

Wanneer hij uit huis gaat, koop ik wel een boekenkast voor hem ofzo.

Ik hoop nu afgeremd te worden door mijn fanatieke foto-obsessie; maar mij kennende blijf ik dit wel een tijdje vol houden :) Ik vind het gewoon zó belangrijk dat hij foto's heeft van zichzelf en dat hij weet dat hij geliefd wordt door onze hele omgeving en dat hij zich bewust is van hoe/wat/waar/wie bij hem is geweest in zijn leven. Ik weet hoe alleen ik mij voel en gevoeld heb in mijn leven (slechte jeugd, boehoe etc.) en dat dit helaas op ELKE FOTO in mijn fotoalbums te zien is.

Volgens mij ben ik echt zo'n moeder die haar kind bombardeert met liefde ;)

17. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik loop ook achter.. ik moet nog sorteren en dan nog laten afdrukken van sinds zijn geboorte. Hoor goede dingen over profotonet dus denk dat ik het bij hen ga doen. Vervolgens inplakken met fotolijm van de Action :)

Deel Deze Pagina