Ik moet al een tijdje een herinneringsfotoboekje maken voor een oud familielid. Maar ik heb zelf nog nooit een fotoalbum gemaakt. Ja, een ouderwets plakboek maar niet 1 die je laat afdrukken. Bestaan er bedrijven die sjablonen of andere leuke dingen hebben om het op te leuken? Het gaat om (helaas hele saaie en slechte) foto's van een diner. En dat in coronatijd waarin iedereen afstand van elkaar probeerde te houden. Een hele uitdaging dus. Maar goed, waar maken jullie je fotoboeken?
Ik maak m altijd bij AH. Leuke albums, veel keuze in kleuren, texturen, plaatjes etc. Oh ja, en ik kan met mijn koopzegels betalen
Fotofabriek Ook ervaring met Kruitvat, Hema, AH/Cewe en Albelli, maar bij de Fotofabriek vind ik de kwaliteit van de foto’s tot nog toe het beste (zeker met wat donkerdere foto’s bijvoorbeeld).
Als je alle foto’s op je mobieltje hebt dan zou ik zeggen de app once Upon. makkelijk & overzichtelijk. Hier wordt je niet overspoeld met 40 lettertypes, 80 achtergronden & 60 lay-outs. Dus geen keuzestress. Zij hebben de keuzes al gemaakt. Wel kun je kiezen welke volgorde qua foto’s en 6 lay-outs, waardoor je wel inspraak hebt. Enige nadeel is dus dat je allen via de mobiel/tablet het zou kunnen gebruiken waar alle foto’s die je wilt gebruiken ook op moeten staan. Ook is er een voordeel, je kan samen met andere een fotoalbum maken. Beide heb je dan de app voeg je dan zelf foto’s toe.
Je zou ook een fotograaf kunnen benaderen om de foto’s eerst te bewerken en eventueel een album ervan te maken. Ik ken een fotograaf die het doet, maar ik weet niet of zij het nu nog doet.