Foto op geboortekaartje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Romymama, 11 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Wij twijfelen heel erg over een geboortekaartje met of zonder foto. Met foto ziet dit kaartje er veel leuker uit! Ik vind het ook echt schattig staan maar ik vraag me af of het allemaal zo praktisch is...

Dus wie heeft dit ooit gedaan? Wat was je ervaring?

We willen ook een new born shoot doen dus dan zouden we dat kunnen combineren. Na hoeveel dagen zou je dit dan kunnen doen? Je moet er natuurlijk vanuit gaan dat je geboortekaartjes dan later zijn..

2. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    Bij de eerste twee gedaan, gewoon zelf een foto gemaakt. Zou het nu niet meer doen, vind het kaartje van de derde zonder foto leuker. Maar misschien als je newbornfoto shoot doen dat die beter passen.
    Was opzich niet heel veel gedoe, alleen bij de oudste moest ze nog weer omgekleed worden omdat we dr een ander shirtje wilden aan hebben voor op de foto.

3. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Wij hebben ook gekozen voor een kaartje met foto maar wij gebruiken een foto van onze handen en een handje van de baby. Mijn zus kan goed fotograferen en zij maakt bij haar eerste bezoek meteen foto's. De mooiste mailen we naar de drukker en hij doet de rest.

4. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Wij doen het deze keer met foto! Bij de eerste twee juist niet gedaan.. We wilden dit keer gewoon heel wat anders doen.

5. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Leuk idee zeg!

6. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Dank je, romymama! We hebben er dit gedichtje bij:
    Je hebt twee kleine handjes,
    Geef ons er allebei één.
    Dan leiden wij je rond, tot je zegt:
    Ik kan het wel alleen.

Daarom vonden we zo'n foto wel passend.

7. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Wauw! Heel erg mooi Novastar! Zo'n foto is zeker passend bij de tekst!

Truelove jullie al een idee wat voor foto?

Wij willen een mooie pure foto van de baby, zonder accessoires oid. Het kaartje op zich is al leuk genoeg!

8. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Wij hadden bij beiden een foto. Na de bevalling gebeld naar de fotograaf,deze kwam dezelfde avond nog foto's nemen. De dag nadien hadden we het gedrukte kaartje al in handen. De fotosessie op zich viel goed mee. De fotograaf wist wat hij moest doen (welke pose) en binnen het half uur was alles in kannen en kruiken.

Hieronder de foto van het kaartje.

image.jpg

9. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wauw! Mooi!

10. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Mooie foto Stephanie en wat een prachtige tekst Novastar.
    Die tekst hou ik even in gedachten. Ik wil ook een foto van de baby. Mijn vriend werkt bij een drukkerij dus dat komt vast helemaal goed.
    Ben alleen benieuwd hoe lang het duurt voor we een mooie foto geschoten hebben.

11. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Wij hadden ook met foto, vrijdag op zaterdagnacht geboren dus dan kun je toch niets bij de drukker, dus zondagavond zelf foto van haar gemaakt (op het ziekenhuisbed, op een wit wollen omslagdoek zodat je niets van de omgeving zag) ze lag heel stil met haar oogjes open dus ging perfect. Maandagmorgen naar de drukker en maandagmiddag hadden we de kaartjes dus de mensen hadden dinsdag het kaartje nog.

12. MamaPrinsesje

MamaPrinsesje Actief lid

5 nov 2014
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier bewust gekozen zonder foto. Wij vinden het zelf niet mooi. En zo een newborn shoot vind ik helemaal vreselijk. Krijg er altijd kromme tenen van als ik andere zie. Dus ik adviseer kaartje zonder foto. Ook als ik kijk naar de geboortekaartjes die we hebben gehad van om ons heen; vind ik de zonder foto's het mooiste.
    Maar goed dit is natuurlijk een mening :)

13. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

Hay,

Ik heb het ook gedaan, met als reden dat ik het kaartje persoonlijker wilde maken en omdat ik vaak veel dezelfde kaartjes bij o.a. de verloskundige zag hangen. Dat wilde ik voorkomen... Ben achteraf heel blij dat ik het gedaan heb want krijg ook hele leuke reacties op ons kaartje. Ik heb het overigens laten doen door een fotograaf die tevens het kaartje maakte en naar de drukker stuurde. Heb er ook aan gedacht om zelf een foto te maken, maar het scheelde maar 15 euro en ik vind dat een fotograaf mooiere foto's kan maken (dan ik). Ik zou het bij de tweede ook weer doen!

Oh ja... De fotograaf is na 5 dagen bij ons thuis gekomen (ze heeft eerst 3 dagen op de couveuseafdeling gelegen).

Groetjes en succes...

Ps: een newborn shoot is eigenlijk overbodig als je ook een fotograaf vindt die de geboortekaartjes maakt. De fotograaf maakte hier een stuk of 5 foto's en heb ze daarna laten afdrukken. Ze was binnen 10 minuten klaar. Bedenk dat een newborn shoot lang duurt en erg vermoeiend kan zijn voor zo'n kleintje!!

14. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Wij doen het bewust niet... Ik vind de kaartjes wel heel leuk, maar de foto's meestal niet zo charmant. (A). Met een werk of twee ziet het kindje er vaak heel anders (en mooier) uit ..

15. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Bij de tweede gedaan, had voor een mooie achtergrond en goed licht gezorgd en zelf een foto gemaakt. Ben er nog steeds blij mee.

16. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ik doe kaartje met foto. En maak de foto gewoon zelf. Heb ook een newborn shoot gereserveerd maar die is pas later. Ik vind kaartjes zonder foto weer saai. Zoveel mensen zoveel smaken haha.

17. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ik heb wel een persoonlijk kaartje gemaakt met photoshop, zitten ook foto's van details van de babykamer in verwerkt. Maar we doen geen foto van ons kindje waarschijnlijk. Mn man is niet erg bekend met photoshop, heb hem uitgelegd hoe datum enzo veranderd moet en definitieve versie verstuurd, maar het idee dat er perse snel een mooie foto na de bevalling moet komen en in het kaartje verwerkt vond ik wat teveel stress. Heb nu de kleuren van de foto's ook aangepast zodat het rustig kaartje is en bij mekaar past. Stel dat ik nou na de bevalling heel fit ben en we een geweldige foto hebben kan ik het altijd nog wat veranderen ;)

18. Noa2013

Noa2013 Actief lid

8 jul 2014
    279
    6
    18
    Vrouw
    Wij hebben ook een kaartje met foto gedaan, een vriendin van me kan goede foto's maken dus die heeft op de 2e dat een fotoshoot gedaan, en de beste foto's gemaild naar mijn broer die grafisch vormgever is en hij heeft dus alles mooi bij elkaar laten passen. Voor ons maakte de foto het kaartje echt compleet! Heel veel complimenten over gehad ook :)

19. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Tip: vraag een eerlijk persoon om de foto te beoordelen voordat je het kaartje laat drukken. Je bent waarschijnlijk zo verliefd op je kindje dat je een minder mooie foto gewoonweg niet ziet. Op het geboortekaartje van mijn neefje staat een rood, verfrommeld babygezichtje (ook nog eens flink close-up). Ik vond het geen mooie foto en zonde van het kaartje.

Een close-up foto van een handje of een voetje vind ik eigenlijk mooier dan een portret foto. Die van stephanie20 vind ik ook mooi.

Deel Deze Pagina