Ik maak al sinds het begin zelf de groente en fruit hapjes voor mijn kleintje (Potjes wil i niet om een of andere reden hahah) Nu is het zo dat ik alles in 1x (5a6 verschillende groentes en fruit)maak en invries in ijsblok zakjes ipv eerst invriezen in een ijsblok tray en dan de blokjes in een zakje te steken. Ik doe dat zo om dat ik maar een kleine vriezer heb en dan de zakjes plat op elkaar kunnen(3 lades waar 1van n kleintje) en dan maar een paar uur kwijt ben om alles in 1x te maken (Meer tijd voor m'n kleine man over ) Nu heb ik in het begin erg lopen prutsen om alles in die zakjes te krijgen Courgette gaat nog wel maar bloemkool ed dat wil niet echt gemakkelijk zonder veel te knoeien. Nu ben ikzelf vervend taarten bakster met het nodige aan gereedschap. Zo ook de koppeling van Wilton om de spuit mondjes makkelijk te wisselen van spuit zak Nu ging er 3 weken geleden een lampje branden dat ik dus dat koppel stuk ook kan gebruiken voor het vullen van de zakjes(dat ik daar nog niet eder aan gedacht heb). Ik gebruik dus een spuitzak en koppel de ijszak aan de spuit zak door de zak eerst door de buiten ring te halen de opening over de spuitzak te schuiven en dan vast te draaien. Tadaa geen geklieder meer met zoete aardappel puree hahahaha Als ik dan klaar ben af koppelen en dicht maken. Scheelt een hele hoop frustratie De spuitzak was ik telkens tussen de groentes door uit en als het weer tijd is om nieuwe te maken gebruik ik weer een nieuwe. (Als je geen spuitzak in huis hebt dan werkt een diepvries zak ook prima) Wat is jou tip om zelf baby voeding te maken?
Ik kook zoutloos en prak of pureer. Voor de eerste hapjes aten we tussen de middag warm (man is 2 weken thuis p/m dus was niet zo lastig). Alles wat ik over heb doe ik in kleine bakjes die ik kan stapelen. Ook heb ik diepvriesgroenten liggen die ik snel kan koken als ik geen tijd/zin/trek heb in koken
Gewoon quenelles maken en die in een zakje doen. Zakjes wel even in een doosje laten tot alles goed bevroren is en dan gewoon in de vriezer. Lijkt me een stuk sneller en makkelijker dan spuitzak hier en mondje daar. En veel sneller klaar met de vaat.
Gewoon vers op de dag zelf maken. Apart pannetje naast de rest van de pannen en hoppa koken maar daarna fijn prakken pureren. En klaar ik heb geen baby voeding gemaakt en daarna in gevroren vind het zelf niet te eten. Bevroren verse hapjes.. Maar ik maak mij er ook niet meer druk om ben al een tijdje uit de baby.s.
Dat zou je denken maar als je courgette pureert heb je soep En qunelles maken kost volgens mij meer tijd dan zakjes vullen (Heb trouwens alleen de stomer,staafmixer en bakje om in te mixen vies valt dus reuze mee )
Mijn tip is, ik heb werk genoeg dus ga niet extra werk zoeken. Hier dus gewoon dagelijks vers gekookt en dan geprakt en/of in stukjes laten eten. Ipv bergen maken, er van alles mee doen, pureren, koelen, verdelen, invriezen, ontdooien, verwarmen. Maar ik ben misschien heel lui haha. Maar ook hier alweer even geleden want baby's kan ik ze toch echt niet meer noemen .
Eerlijk gezegd kookte ik gewoon, prikte er een stukje groente uit, en later groente met aardappel. In de blender en op tafel Als wij een keer te pittig of take out aten dan kookte ik voor haar even apart. Dit keer wil ik wel iets in de vriezer hebben, just in case want met 2 zal het wel drukker zijn dan met 1. Maar kan nu eindelijk die nutteloze kleine vriezerdoosjes gaan gebruiken die altijd in een hoekje van de kast belanden.
Ik ben tbm en vind het geweldig om in de keuken te staan dus is stiekem ook n beetje eigen belang hahahah
hier net zo, zonder zout uiteraard, scherpe kruiden later pas toevoegend. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Echt de standaard groente vlees aardappel eten we niet hier En t is altijd vrij pittig Dus dan is dit een uitkomst Middagje werk en dan voor 2 weken voldoende in de vriezer wat binnen 5 min klaar is
Ja ik was ook gewoon thuis, maar ik bracht die tijd liever lekker door met mijn kinderen in plaats werk te zoeken in de keuken terwijl je toch savonds kookt en het dan in een moeite door gaat.
dit dus. Mijn kinderen aten vanaf het begin met de pot mee. Soms even er iets uit vissen voordat de kruiden er bij gaan, maar na een jaar dat ook niet meer. En inderdaad, als we echt iets aten dat ze niet mochten, had ik altijd wortelen in de koelkast liggen, en die kookte ik dan even snel met een aardappeltje erbij. Pasta met tomaat en kaas was ook favoriet!
Ik heb nooit babyhapjes gemaakt en ingevroren, ze aten gewoon wat wij ook aten. Die ene keer dat wij iets 'ongeschikts' aten als pizza of iets heel pittigs dan gaf ik wat extra fruit, rijstwafel oid erbij. Maar alle groenten die wij ook aten, met de rijst of aardappels die wij ook aten. Maakte ik curry, dan hield ik wat wortel bloemkool en rijst apart, de kip viste ik dan wel uit onze curry, spoel dit af, en snij dit door elkaar. Met de handjes eten of met een lepel. Pasta idem; losse pasta, de groenten los erbij of saus zoutloos erover. Aardappels groenten nog makkelijker, in stukken of geprakt direct op hun bord. Ik maakte regelmatig even een pannetje met wat extra groenten voor de kids apart maar dat doe ik nogsteeds. Als wij bv zalm eten, bak ik voor kindjes een paar visstickjes. Eten wij pittig - vind zoonlief niet lekker, dan bak ik voor hem een aardappeltje op met een stukje vlees/gehakt en wat losse groenten. Kost me geen paar uur extra per week/maand maar hooguit 5 minuutjes per avond.
Dat heb ik ook nooit gedurfd hoor. Ik ben er niet voor maar het is een hype! Geworden, Ben altijd bang dat kinderen er in stikken maar ja.
Dat is nu precies waar ik bang voor ben Lekker langzaam Laten wennen aan eten/smaken. en structuren komen later wel als i nog iets ouder is