First Time Mommy Club

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door GabrielaH, 16 aug 2021.

  1. GabrielaH

    GabrielaH Fanatiek lid

    9 jun 2021
    4.830
    3.140
    113
    Vrouw
    Wat fijn om te lezen dat het goed gaat meiden!!

    @Mena92 zwanger met een peuter is zeker pittig!! Vooral ook omdat zij ook aanvoelen dag er iets staat te gebeuren wat alles behoorlijk gaat opschudden!! Het is zeker leuk om al de nieuwe dingen mee te maken!! Je wordt idd elke dag verrast! Dat is gewoon t klein wezentje die in de buik lag en nu een eigen wereldje heeft en zoveel leert en doet! Ik vind het geweldig als Little Nugget zelf beslist om een boekje te lezen (pak ook altijd de grootste :roflmao: ) en gaat ie dan aan de eettafel zitten en hoe hij tijdens het bladeren allemaal onverstaanbare brabbel uitlaat !! Is echt geweldig hoe ze groeien en nieuwe dingen leren !
    Ik had trouwens ook “moeite” met het feit dat we nu een dochter krijgen!! Toen we dat te horen kregen tijdens de echo viel het me toch niet zo mee moet ik zeggen :$ is raar, want heb er niks op tegen maar het is echt hoe je je zelf ziet en ik zag mezelf echt als een jongensmama (omdat ik ook echt alleen een jongen had dus wist even niet beter) en ik had stiekem hoop dat het geen meisje zou zijn.. en ja met de tijd ben ik het al gewend en vind het alleen maar leuk maar ik heb alsnog steeds momenten dat ik denk van “wauw , was ik nou gewoon echt alleen een jongensmama” :roflmao: slaat natuurlijk nergens op maar ik ben bang dat ik het niet goed doe met een dochter!
     
  2. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.602
    1.742
    113
    @Nino12 jeeetje wat klote allemaal. Echt tegenslag na tegenslag.... Hopelijk valt de hysteroscopie mee en is het toch geen asherman...

    @Mena92 ooh ik kan het me zo goed voorstellen dat je gehoopt had op een meisje. Ik had zelf die wens ook heel erg, al zag ik mezelf wel weer meer als een jongensmama. Als ik twee jochies op straat zie denk ik ook vaak: dat is ook wel echt heel leuk! Twee van die maatjes. Al kan ik niet ontkennen echt mega blij te zijn geweest toen ik zag dat we een meisje erbij kregen...

    Zwanger met een dreumes/peuter is pittig ja! Vooral tijdens de laatste loodjes vond ik. De eerste 30 weken vond ik juist veel makkelijker omdat de tijd gewoon zo snel ging. Maar als je zelf fysiek minder wordt of bent dan is het erg intens om een kleintje te hebben rondrennen.

    S. Wordt volgende week 2 jaar. Echt bizar dat hij gewoon echt al een kind is haha! Wel heel leuk alles wat hij kan en doet inmiddels. Praten is vooral in zijn eigen brabbel taal maar er komen echt hele verhalen uit en af en toe hoor ik nog wel eens echte woorden tussendoor. 'auto' is toch wel echt favoriet in zijn vocabulair :roflmao:
     
    Nino12 vindt dit leuk.
  3. Nino12

    Nino12 Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.836
    2.993
    113
    Vrouw
    Hi meiden,
    hier is het redelijk oké al zijn deze wacht weken wel echt slopend. 13 augustus staat de afspraak gepland. Het is 99% zeker dat het asherman is dus de hoop op wat anders heb ik ook maar los gelaten. We hopen nu dat de verklevingen mee vallen en dat het traject van verwijderen van deze verklevingen niet te lang gaat zijn. We weten ook dat een eventuele 2e zwangerschap niet meer onbezorgd gaat zijn en dat vind ik ontzettend moeilijk. Op moment is deze wens ook verplicht geparkeerd inderdaad tot we weer groen licht gaan krijgen van de gynaecoloog. Op moment weten we ook niet wanneer dit gaat zijn. Al met al is het echt weer een nieuwe rollercoaster.

    @Newbie123 ik denk deze gevoelens heel logisch zijn! Het is natuurlijk ook niet niks 2 kleintjes, maar ook dit gaat echt wel zijn weg vinden en komt ook helemaal goed❤️

    @Mena92 jeetje 2 jaar alweer! Wat gaat de tijd snel hè? Hebben jullie een fijne verjaardag kunnen vieren?? Pfoe en 32 weken schiet ook al op! Fijn dat het goed gaat met je kleine man, zo leuk hè dat kletsen??

    met onze meid gaat het gelukkig heel goed❤️ ze kan al zo goed praten en dat is super fijn omdat we elkaar dan ook beter begrijpen hihi
     
  4. GabrielaH

    GabrielaH Fanatiek lid

    9 jun 2021
    4.830
    3.140
    113
    Vrouw
    Hier gaat het helaas niet zoals gedacht/gehoopt. Wij hebben een GUO gekregen voor de meting vruchtwater en die was gelukkig goed ! Alleen hebben ze wel een echodense afwijking bij de long gezien , verdenking CCAM ( aangeboren longafwijking) dus wij zijn doorgestuurd naar het AMC voor verdere onderzoek. Ik probeer zo neutraal mogelijk te blijven maar weten jullie wat meiden, ik breek bijna.
    Maar ik kan dat niet zomaar doen, er is nog een klein jongetje die ook afhankelijk is van mij. En het is niet dat ik de poppenkast wilt spelen maar mijn stormen hoeven hem niet te raken! En mijn partner heeft het ook moeilijk mee! Dus we kunnen elkaar echt alleen maar steunen en hopen dat het goed gaat. Ik heb het gevoel dat dit een moeilijke nacht gaat worden .. :$
     
  5. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.602
    1.742
    113
    Ach nee wat naar... Wanneer heb je de echo in het AMC? Ik hoop heel erg dat het meevalt!! Kan het ook zo zijn dat er niks is? Of is het meest gunstige scenario een heel milde afwijking?
    Ik hoop heel erg dat het allemaal mee valt...
     
  6. GabrielaH

    GabrielaH Fanatiek lid

    9 jun 2021
    4.830
    3.140
    113
    Vrouw
    Wij hebben volgende dinsdag de echo in het AMC!! Het kan idd in de meest gunstige omstandigheden een milde afwijking zijn ! Helaas is het zo dat het wel iets is. Maar we blijven positief,
     
  7. Dutchgirl1991

    Dutchgirl1991 Fanatiek lid

    4 jun 2021
    1.558
    1.497
    113
    Vrouw
    Dat zal schrikken zijn. Hopelijk valt het "mee"... Lukt het om er samen over te praten? Veel succes! Mijn duimen draaien in de hoop dat het toch mee gaat vallen voor jullie.
     
  8. Nino12

    Nino12 Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.836
    2.993
    113
    Vrouw
    Oh meid wat ontzettend schrikken voor jullie. Het is heel logisch dat dit heel rauw op je dak valt en je hier ondersteboven van bent. Plus dat het ontzettend slopend is dat je moet wachten op die echo tot er mee bekend is. Ik duim ontzettend hard voor jullie dat het toch de meest gunstige situatie mag zijn. Houd je sterk meid ❤️
     
  9. GabrielaH

    GabrielaH Fanatiek lid

    9 jun 2021
    4.830
    3.140
    113
    Vrouw
    Dank jullie wel meiden! Nog even wachten en dan weten we meer! Het weekend is een beetje raar gegaan .. maar gelukkig wel snel! En deze dag gaat verbazend genoeg ook best snel. Morgen aan het eind van de dag hebben we de afspraak :confused: dus het wordt nog wel even doorbijten. Maar vol goede moed dat het allemaal heel mooi goed komt!
     
  10. zegenwens

    zegenwens Fanatiek lid

    28 sep 2021
    4.832
    4.809
    113
    Vrouw
    Wat een spannende uitslag @GabrielaH! Heel veel succes morgen. Zagen ze de afwijking op de echo per toeval? Hopelijk valt het allemaal mee! ❤
     
  11. GabrielaH

    GabrielaH Fanatiek lid

    9 jun 2021
    4.830
    3.140
    113
    Vrouw
    Dankjewel lieverd! Ja, helemaal per toeval want wij hadden een GUO gekregen voor te veel vruchtwater (wat uiteindelijk niet zo bleek te zijn) en tijdens die GUO werd het gezien.
     
  12. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.602
    1.742
    113
    @GabrielaH heel veel sterkte en succes vandaag! Mijn duimen draaien!
     
  13. GabrielaH

    GabrielaH Fanatiek lid

    9 jun 2021
    4.830
    3.140
    113
    Vrouw
    Dankjewel lieverd!
     
  14. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.602
    1.742
    113
    Hoe is het gegaan?
     
  15. GabrielaH

    GabrielaH Fanatiek lid

    9 jun 2021
    4.830
    3.140
    113
    Vrouw
    Het was, verbazend genoeg, goed gegaan. De arts van vandaag kon niks zien maar we moeten wel in t achterhoofd houden dat haar ligging ook hiermee te maken had. Maar van wat hij kon zien zegt hij dat haar longen en hart er goed uitzien ! Dus wij opgelucht. Voor nu kan alles door zoals we het gepland hadden alleen moet baby nog na de geboorte even gecontroleerd worden maar we verwachten niks ergs gelukkig. Wat de arts vorige week mete was ook “maar” 18mm .
     
    Milou94 en zegenwens vinden dit leuk.
  16. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.602
    1.742
    113
    Wauw wat een super nieuws en wat een opluchting zeg! Al begrijp ik dat het voor jullie spannend blijft...
     
    GabrielaH vindt dit leuk.
  17. GabrielaH

    GabrielaH Fanatiek lid

    9 jun 2021
    4.830
    3.140
    113
    Vrouw
    Komende vrijdag hebben wij sowieso een extra groei echo ingepland staan bij gynaecoloog waar wij lopen. Misschien gaan ze nog even kijken, als de ligging ook meer gunstig is , of ze iets daarvan zien en dan aan de hand daarvan denk ik dat we ook een plan gaan maken voor na de geboorte. Spannend blijft het zeker maar oef, wat zijn wij opgelucht zeg.
     
    Newbie123 vindt dit leuk.
  18. Nino12

    Nino12 Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.836
    2.993
    113
    Vrouw
    oh jeetje wat een opluchting met toch nog een kleine beetje slag om de arm dus? Wat een zorgen heb je dan ineens hè? Gelukkig lijkt het goed af te lopen ❤️
     
    GabrielaH vindt dit leuk.
  19. Milou94

    Milou94 Fanatiek lid

    2 sep 2021
    1.309
    1.111
    113
    Vrouw
    Een opluchting voor nu ❤️
     
    GabrielaH vindt dit leuk.
  20. Newbie123

    Newbie123 Fanatiek lid

    7 jul 2021
    2.311
    1.759
    113
    Vrouw
    Oef!!!
     

Deel Deze Pagina