First Time Mommy Club

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door GabrielaH, 16 aug 2021.

  1. Newbie123

    Newbie123 Fanatiek lid

    7 jul 2021
    2.298
    1.754
    113
    Vrouw
    @Marlena spannende dagen voor jou! Merk je al iets?
     
  2. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.598
    1.742
    113
    Jaa heel spannend! Merk helaas nog niks... Wel al dagenlang voorweeën wat ik bij mijn eerste helemaal niet heb gehad. Toen was het gelijk boem weeën en bevallen. Nu al 3 keer gehad dat ik echt dacht dat het ging beginnen maar niks was.... Inmiddels ook alweer 4 dagen verder dan bij mijn vorige zwangerschap. Heb echt het gevoel dat ze nooit gaat komen haha! Wellicht toch morgen op de uitgerekende datum? Zou mooi zijn. Of toch vandaag nog, dat zou nog mooier zijn!:rolleyes:
     
    Newbie123 vindt dit leuk.
  3. Newbie123

    Newbie123 Fanatiek lid

    7 jul 2021
    2.298
    1.754
    113
    Vrouw
    Hahaha het onvoorspelbare is echt moeilijk!
    Ik had ook al een week voorweeën en dan enkele dagen stil. Opeens brak mijn water en had ik al 3 cm ontsluiting. Het kan dus alsnog opeens snel gaan! :roflmao:
    Succes!!
     
    Marlena vindt dit leuk.
  4. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.598
    1.742
    113
    Wilde.even laten weten dat ik gisteren ben bevallen van een heel lief meisje!

    Het was echt een bizarre ervaring. Nadat mijn vliezen plotseling waren gebroken is ze binnen 1 uur en 15 minuten geboren, inclusief de 5 minuten persen. Het was echt de beste bevalling ever die ik iedereen zou toewensen!
     
    Newbie123, Dutchgirl1991, Milou94 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Mena92

    Mena92 Fanatiek lid

    5 apr 2021
    2.038
    2.225
    113
    Vrouw
    Wauw dat klinkt fantastisch en heel bijzonder weer!
    Van harte gefeliciteerd met jullie dochter, heel fijne kraamtijd gewenst!
     
    Marlena vindt dit leuk.
  6. zegenwens

    zegenwens Fanatiek lid

    28 sep 2021
    4.822
    4.800
    113
    Vrouw
    Jaa, daar is ze dan! Van harte gefeliciteerd en wat fijn dat je bevalling zo'n goede ervaring is geweest. Fijne kraamtijd gewenst!
     
    Marlena vindt dit leuk.
  7. GabrielaH

    GabrielaH Fanatiek lid

    9 jun 2021
    4.823
    3.135
    113
    Vrouw
    Zo bijzondere ervaring!! Hele fijne kraamtijd toegewenst en nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Super cute!!
     
    Marlena vindt dit leuk.
  8. Ruyax

    Ruyax Lid

    14 apr 2024
    98
    50
    18
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Ik ben momenteel 11+2 weken en word (als alles goed gaat!) voor de eerste keer mama.
    Ik vind het allemaal heel spannend en kan niet echt genieten van de zwangerschap (medisch onderlegd etc).
    Nou had ik vd verloskundige begrepen dat ik alvast op zoek moet naar een kinderopvang en kraamzorg. Echter, op welke eisen let je?
    Daarnaast heb ik ivm mijn baan laten testen of ik parvovirus B19 heb doorgemaakt en dat bleek helaas niet zo, iemand hiermee ervaring?

    Ik hoor graag alle tips :thumup:
     
  9. Dutchgirl1991

    Dutchgirl1991 Fanatiek lid

    4 jun 2021
    1.557
    1.496
    113
    Vrouw
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je meisje! Fijn ook dat de bevalling lekker vlot ging :)
     
    Marlena vindt dit leuk.
  10. GabrielaH

    GabrielaH Fanatiek lid

    9 jun 2021
    4.823
    3.135
    113
    Vrouw
    Hi meid, nogmaals gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben blij voor je dat het goed gaat!! Voor kraamzorg en kinderdagverblijf, daar horen jij en je partner zelf naar te kijken wat voor jullie belangrijk is en wat voor jullie het beste uitkomt! In de zin van, met de kinderdagverblijf bijvoorbeeld, welke dagen in de week jullie kindje terecht kan. gezien ze vaak personeel tekort hebben kunnen kindjes maar een aantal dagen in de week naar kinderdagverblijf dus dan zouden jullie met werk en of familieleden/vrienden kunnen kijken hoe jullie de andere dagen kunnen invullen. Wij hebben een kinderdagverblijf dicht bij huis gezocht en bij eentje terecht gekomen waar alleen vrouwelijke medewerkers zijn! Dus de juffen, de mensen van kantoor, de mensen van de keuken , schoonmaak etc. zijn allemaal vrouwen!! Wij hebben van kinderdagverblijf een app waarin we alles kunnen volgen wat ons kleintje door de dag meemaakt en hoe en wat ie gegeten heeft etc. Er worden regelmatig foto’s gedeeld. Dus dat vinden wij wel fijn. Kraamzorg, ligt ook aan jullie wensen, sowieso is het dat ze bij elke kraamzorg naar de uren gaan kijken die jullie nodig hebben etc.
    En over de Parvovirus, daar heb ik geen ervaring mee. Heel veel succes met de keuzes en met alles. Hopelijk kan je toch nog van je zwangerschap genieten!!
     
  11. Dutchgirl1991

    Dutchgirl1991 Fanatiek lid

    4 jun 2021
    1.557
    1.496
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! :) Ik vond zelf het genieten van mijn zwangerschap ook lastig destijds, omdat ik ook wat medische problemen had (heb). Echter toen de baby voelbaar begon te schoppen, begon dat wel wat te veranderen. Je medische zorgen vergeet je niet, maar ze vervaagden soms wel even. Dat was in ieder geval mijn ervaring.

    Met betrekking tot kinderopvang en kraamzorg: niet te lang wachten! Er zijn enorme wachtlijsten. Ga met je partner eens na wat jullie belangrijk vinden. Soms zijn er ook voorlichtingsbijeenkomsten. Misschien kan dat je verder helpen.

    Onze dame gaat naar de gastouder. Wij hebben hier bewust voor gekozen vanwege de kleinschaligheid. Ook is ze best flexibel. We kunnen makkelijk met dagen schuiven binnen haar mogelijkheden. Ook speelt ze met kindjes van letterlijk alle leeftijden en dat vinden wij ook erg leuk en goed voor haar ontwikkeling.
     
  12. Michje

    Michje Fanatiek lid

    27 jul 2010
    1.914
    2.100
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je dochter! ❤️ Wat vindt de grote broer van zijn zusje?
     
    Marlena vindt dit leuk.
  13. Michje

    Michje Fanatiek lid

    27 jul 2010
    1.914
    2.100
    113
    Vrouw
    Welkom! Zwanger zijn is ook spannend, maar wat jammer dat je er niet van kunt genieten… Hopelijk gaat dat toch nog een beetje komen…

    Met betrekking tot kinderopvang en kraamzorg moet je inderdaad niet te lang wachten. Ik zou vast inschrijven bij kinderopvanglocaties die je aanspreken (want laaaange wachtlijsten) en op die plekken een rondleiding aanvragen. Zo kun je een beetje proeven van de verschillende mogelijkheden en voelen wat goed voelt voor jullie.

    Ik heb wel ervaring met geen parvo doorgemaakt hebben. Ik werk in de kinderopvang en er bleek een kindje de 5e ziekte te hebben. Ik was toen heel pril zwanger en moest halsoverkop bloedprikken op parvo, bleek het niet gehad te hebben en mocht tot 3 weken na de laatste besmetting (of tot 20 weken zwangerschap, maar zo ver kwam het niet) niet op de groep. Het bleef bij dat ene geval gelukkig. Was dus een toffe aankondiging van de zwangerschap naar mijn collega’s, haha! :roflmao:
     
  14. Newbie123

    Newbie123 Fanatiek lid

    7 jul 2021
    2.298
    1.754
    113
    Vrouw
    @Marlena proficiat met jullie meisje!! Wat fijn dat de bevalling zo goed verliep! Zo is het herstel eens zo makkelijk!
     
    Marlena vindt dit leuk.
  15. Nino12

    Nino12 Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.836
    2.993
    113
    Vrouw
    Lieve meiden,

    na wat afstand van het forum nu wel weer zin om wat mee te schrijven. M’n cyclus is nog steeds niet herstelt helaas. 9 weken en nog steeds niet ongesteld geworden. Nu toch geprobeerd om weer inzicht te krijgen en vandaag een positieve ovulatietest! Hopelijk is dat weer een mooi begin van m’n cyclus en is m’n lichaam weer helemaal op orde.
    Hopelijk gaat alles goed met jullie ❤️

    @Marlena van harte gefeliciteerd met jullie kleine meid❤️ hopelijk ben je lekker aan het genieten!
     
    Milou94, GabrielaH, Michje en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Milou94

    Milou94 Fanatiek lid

    2 sep 2021
    1.309
    1.111
    113
    Vrouw
    Heel veel succes ❤️
     
  17. Milou94

    Milou94 Fanatiek lid

    2 sep 2021
    1.309
    1.111
    113
    Vrouw
    Wat heb ik een zwaar weekend gehad zeg pffff
    L. heeft de waterpokken met wel 40 graden koorts gehad. De vlekjes zijn nu aan het indrogen gelukkig
     
  18. Nino12

    Nino12 Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.836
    2.993
    113
    Vrouw
    oh jeetje wat heftig! Heerst enorm op die kinderdagverblijven hoorde ik! Wat heb jij er tegen gedaan om het te verlichten?
     
  19. Dutchgirl1991

    Dutchgirl1991 Fanatiek lid

    4 jun 2021
    1.557
    1.496
    113
    Vrouw
    @Mena92 hoe gaat het met je zwangerschap? Is het zwaar(der) met het warme weer?
     
  20. Newbie123

    Newbie123 Fanatiek lid

    7 jul 2021
    2.298
    1.754
    113
    Vrouw
    Ooh doet je moederhart echt breken! Is ze er wat bovenop?
     

Deel Deze Pagina