Film Home alone kijken, vanaf welke leeftijd kind?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door DearDeer, 21 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wij kijken ze hier gewoon in het Engels. Ik vind die Nederlands na gesynchroniseerde films zo fout :) En aangezien ze hier al vanaf groep 1 Engelse les op school krijgen leren ze er ook meteen weer wat van ;)

2. Peppabig

Peppabig Bekend lid

29 jun 2016
    528
    282
    63
    Mijn dochter was vorig jaar 3,5 toen hij toevallig voorbij kwam op tv. Ze vond het geweldig en heeft hem de dagen erna vaker gezien.

Heb toen wel gekeken of hij ook nl gesproken te vinden was maar zelfs de blu ray is niet nl gesproken.
    Maar ze vond dat helemaal niet erg :)

Dit jaar gaan we weer kijken :)

3. DearDeer

DearDeer Bekend lid

10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ok,bedankt!

4. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Mijn zoon (bijna 6) kijkt die laatste scène (vanaf dat ze bij de buitendeur staan) het liefst 5 keer per dag. Hij vindt het zoooo grappig!

5. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    Is er een nl versie van of kijken jullie m in het Engels?

6. sieppie

sieppie Niet meer actief

Hier ook gevoelige kinderen, maar omdat home alone ook niet als "spannend" gefilmd is, maar als "hilarisch', voelen de kinderen dat ook haarscherp aan. Hebben de films een jaar geleden gekocht toen de jongste op dat moment, 3 was. Ze vinden het allemaal geweldig. Alleen het stukje waarbij, op de tv van Kevin, iemand doodgeschoten wordt, laten we ze even de andere kant opkijken;)

7. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    en jullie kijken m allemaal in het engels?

8. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    642
    287
    63
    Ja want voor zover ik weet is er geen nagesynchoniseerde versie....

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.221
    7.272
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben hem met kerstavond gekeken. Onze jongste is heel gevoelig maar vond de enge stukjes niet zo eng. De oudste wel, hadden we niet verwacht ;). Hier de Engelse versie met ondertiteling gekeken. Hebben tussendoor wat uitgelegd maar ze konden het ook goed meelezen.

10. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Nederlandse is er volgens mij niet.
    Zoon volgt vanaf 5,5jaar de ondertiteling, onze meiden vonden het hilarisch zonder precies te volgen wat er gezegd wordt.

11. Janna

Janna Fanatiek lid

Met dit soort films zou ik het gewoon proberen en zelf meekijken. Dan zie je vanzelf aan de reactie van het kind of het leuk voor hem is, of eng.

Ik vind vragen over voor welke leeftijd bepaalde films geschikt zijn altijd erg apart. Het hangt volgens mij helemaal niet af van de leeftijd, maar van het karakter van het kind en de ontwikkelingsfase van het kind.

Als kinderen jonger zijn, snapoen ze vaak veel minder goed waar een film over gaat. Mijn dochter heeft echt wel dat ze sommige films gaat begrijpen en dan niet meer wil zien. Twee jaar geleden kon ze bijvoorbeeld geen genoeg krijgen van "het paard van sinterklaas" (met Winky). Dit jaar vond ze hem echter eng en wilde ze pertinent niet verder kijken. Ze raakte echt een beetje in paniek. Prima, komt wel weer.

Mijn dochter is best gevoelig en vind bepaalde dingen best heel eng. Iemand noemde net Casper en Emma. Nou, die vindt zij fantastisch, maar in beide films zit een stukje dat ze zo eng vindt, dat ik dat altijd van haar door moet spoelen. Zulke "kinderachtige" films zitten dus echt op de grens voor haar. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat ik haar over een jaar (ze is nu net 5) naar LOTR zou laten kijken, zoals debaky's kind van 6. Het hangt dus niet samen met leeftijd, maar met het karakter van het kind.

12. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik denk dat dit niet onder de noemer spannend valt, maar ik zou hem overdag kijken en dan goed naar je kind kijken..

Hier heeft mijn dochter toen ze 7 was, niet kunnen slapen van angst door dolfje weerwolfje... nu is ze bijna 10 en kijkt ze de spannendste films!

Deel Deze Pagina