Hoe oud waren jullie kindjes toen ze Home alone mochten kijken? Mijn dochter is 6. Ze is erg gevoelig. En ook wel regelmatig bang voor boeven. Mijn man dacht dat Home alone wel leuk was voor haar. Het kind is de boeven te slim af, en maakt ze finaal af Mijn man dacht dat ze van haar angsten dan weer juist een leuke draai kan geven. Wat denken jullie?
Mijn zoon van 5.5 vind 'm geweldig, maar we hebben 'm de eerste (paar) keer wel samen gekeken om dingen uit te kunnen.leggen...nu kijkt hij m alleen (netflix)
Hier hebben de kinderen (5, 8 en 9) laatst Home Alone gekeken en hoewel de jongste en de middelste wat gevoelig zijn ging dat heel goed. Ze hebben er ontzettend om moeten lachen!
Als het aan mij ligt kijken we die dit weekend. Hoort bij kerst zoontje zal wel half kijken en hakf spelen denk ik.
Onze dochter van 6 is een erg gevoelig kindje. Vandaag nog home alone gezien en ze moet er elke keer weer om lachen. Die boeven vind Ze niet eng
Haha ik dacht dat je ging vragen vanaf welke leeftijd kinderen alleen thuis mochten blijven. Maar volgens mij kan t al wel, het is vooral een grappige film. Als je merkt dat ze het anders ervaart kun je het alsnog afzetten en het haar uitleggen.
Hier vanaf 5jaar, Ik weet nog dat mijn zoon de eerste keer in zijn broek heeft geplast van het lachen ☺☺
Mijn zoon is bijna 2 en hij vond het hilarisch toen het opstond. Hij moet ook altijd vreselijk lachen als mensen domme dingen doen en daarna onderuit gaan in van die filmpjes op tv zoals bij funniest video's. Hij kon dan weer absoluut niet kijken naar de film Beethoven, met die Sint Bernard. In het begin wordt ie bij een slager of restaurant weggejaagd door de boze man in de keuken als hij worst probeert te jatten. En mijn zoon barstte in tranen uit omdat hij dacht dat de nare man dat lieve hondje iets aan ging doen. Hij kan dus vrij veel kijken zolang ze maar van dieren afblijven
Mijn dochter van 3 kijkt het zonder problemen mee, maar is echt geen angstig kind ofzo. M'n dochter van 10, wel wat angstig, kijkt die films niet meer, veels te saai. Andere 2 meiden 7 en 9 kijken ze nog wel met plezier.
Ik lees hier best jonge leeftijden, is deze film er ook Nederlands gesproken? Of kijken jullie jonge kids gewoon de Engelse film (met Nederlandse ondertiteling)?
Hier engels. Zoontje is nog niet van de gewone films buiten casper en emma maar home alone zet ik ook meer voor mezelf op Hij kijkt vaak naar de Engelse brandweerman sam en masha de beer en dan moet ik het niet wagen om een Nederlandse op te zetten.
Wij keken als kind altijd cartoon network in het Engels (hadden schotel ) en dat was geen enkel probleem. Heb er supersnel Engels door geleerd hahah. Volgens mij als je gewoon ook Engels kijkt van kleins af aan volgen ze het prima.
Mijn dochter van nu 6 keek 'm een paar jaar geleden voor het eerst. Ze heeft niet alles gezien, want ze is niet zo'n Tv-kijker, dus tussendoor ging ze steeds wat anders doen. Maar de stukjes die ze zag vond ze wel heel grappig en zeker niet spannend.
Hier vanaf een jaar of 4 denk ik. Ik heb 1 en 2 op dvd in de kast staan. Dochter kijkt hem nog steeds regelmatig
Mijn zoon is bijna 5 maar wel een heel gevoelig jongetje. Hij zag en voorstukjes en moest kei hard lachen. Ik twijfel daarom ook. Maar gezien alles wat nu speelt en de drukte denk ik dat ik nog een jaartje wacht.
Mijn bijna-5-jarige vindt 'm denk ik nog te eng, maar alles met een boef is al eng... ik denk dat ze de manieren waarop het jongetje de boeven een lesje leert wel weet te waarderen. Dus met Kerst proberen we 't gewoon eens.
Denk niet dat je echt naar een leeftijd moet kijken maar meer naar het kind op zich. Mijn kinderen van 6 en 10 kijken bijvoorbeeld al naar Lord of the Rings en The Hobbit films, die zijn niet angstig aangelegd en houden juist van spannende films. Hier keken ze dan ook al vrij vroeg naar de Home Alone films en vinden dat alleen maar grappig. Maar goed als je angstige kinderen hebt dan kan ik mij best voorstellen dat een film zoals Home Alone een beetje eng is. Ik bedoel, een moeder die haar kind achter laat, twee inbrekers die in huis proberen te komen. Dus ik denk dat je echt naar je kinderen zelf moet kijken om te kunnen beslissen of ze het wel of niet mogen zien.
Vorig jaar was hij bijna 4 maanden oud toen het aan stond nee, maar nu serieus: met dit soort grappige films zou ik echt niet moeilijk doen. Als blijkt dat ze het eng vind kun je m toch gewoon af zetten? Mijn zoon is nu bijna 16 maanden en ligt dubbel als ik bassie en adriaan op zet (met boeven )