Ik ben begonnen met lopen en probeer 3x per week (of meer) een uurtje te lopen. Nu zijn mijn huidige sneakers (Nike) aan vervanging toe, want ze gaan kapot bij mijn grote teen. Wat zijn fijne schoenen om op te wandelen? En dan geen echte wandelschoenen zoals Meindl of Lowa, maar gewoon sportschoenen. Ik ben nu aan het kijken voor Asics. Maar wat vinden jullie echt fijn lopen? (En ja, uiteraard weet ik dat dat voor iedereen anders kan zijn)
Jack wolfskin ik heb nu een paarse . Ik wandel 7500 stappen dat is minimaal 5 km per dag. Als het even kan wat meer. (7 dagen in de week) Deze schoenen zijn echt super. Nu loop ik wel al een half jaar met deze schoenen en merk ik dat ze toe zijn aan vervanging. Volgens mij verwachten ze niet zoveel km
Ik heb wandelschoenen van o.a. Skechers, deze zien er wel een beetje als sportschoenen uit. Maar op mijn gewone Skechers Uno met air kan ik ook wel lekker wandelen, als het maar een uurtje is.
Ik wandel meestal op Hoka challengers. Deze schoenen zijn ook wat breder te krijgen zodat ze voor mijn brede voeten fijn zitten. Ik heb ook “gewone” nikes waar ik ook prima op kan wandelen.
Skechers heb ik 2 paar gehad, verschillende. Maar die heb ik weer verkocht omdat ik ze echt niet lekker vond lopen. ik ga de andere opties even bekijken. Al vind ik een half jaar voor een paar schoenen wel erg kort om mee te gaan
Als je echt lange wandelingen gaat maken zijn wandelschoenen wel een must voor je voeten. En ook zonde om daar sportschoenen voor te gebruiken want de zolen verslijten heel snel waardoor je er veel korter mee doet. Mijn vriend wandelt heel veel en heeft om die reden toch van die suffe lage wandelschoenen gekocht.
Ik heb wel wandelschoenen hoor, die kunnen voor nu wel, in de zomer niet (er zit bont in) Maar ik ken mezelf…. Ik moet nog zien dat ik dit vol blijf houden, haha. Ik vind er niks aan, sport überhaupt niet. Dus dan koop ik nu liever eerst (leuke) sportschoenen die ik ook gewoon aan kan. Kan ik later altijd nog fijne wandelschoenen kopen.
Ik loop langere afstanden, +/- 30 km, op mijn New Balance sportschoenen. Heb ook speciale wandelschoenen, verschillende geprobeerd, krijg in alle schoenen blaren of last van m'n voeten. Dan slijten ze maar sneller, het loopt echt fantastisch.
Na lang zoeken, passen en lopen heb ik nu on cloudeclips. Nog nooit zulke fijne schoenen aan mijn voeten gehad.
Maar @owly loopt minimaal 5km per dag, dat is 35 per week en bijna 1.000 na een half jaar. Hardloopschoenen moet je ook iedere 1.000 km vervangen. Ik wandel graag op mijn Nike air Max of Adidas sneakers (model weet ik even niet)
Kjelvink van scapino heb ik nu. Lekker sportief uitzienuitziend maar voor mij steunend. Dochter heeft mounten peak. Vind ze beide leuk en functioneel. En ik loop geregeld en vond dat wel een must haha. Sketches ga ik weg glijden en uiteindelijk vormt het raar bij de hak. En zo veel meer modellen dus hoop dat ik nu langer er op mag .
Waar loop je? Verhard of onverhard? Mijn man heeft trail schoenen van new balance en verkiest deze boven vele andere wandelschoenen. Korte stukken loop ik zelf het liefst op mijn new balance sneakers. Voor meer dan 5 km ga ik toch voor mijn lowa's.
Schoenen van On cloud. Ik heb zelf de running en kan daar goed op lopen. Ook op mijn New Balance 327 kan ik uren lopen zonder problemen
@liefkleintje Klopt! Ergens rond de 58 km per week inmiddels en over de de 200 km per maand. Net gekeken en afgelopen maand was dat 212.9 km en dan ben ik niet eens sportief
Ik loop gewoon een ronde door de buurt hier, dus allemaal verhard. En de 5km haal ik maar amper. Ik ben echt totaal niet sportief (mankeer lichamelijk ook van alles wat het niet makkelijker maakt) dus ben al blij met 45-60 min ronde voor ongeveer 3 keer per week. En dat moet ik dan nog maar vol zien te houden, haha.
Overigens zijn mijn hardloopschoenen ook superfijn, Hoka Clifton. Ik zou denk ik gewoon naar een winkel gaan en kijken wat lekker zit. Je hoeft ze niet perse dan te kopen, maar dan weet je wel beter waar je aan begint.