Fietsstoeltje achterop wat er gemakkelijk af kan?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Gentle, 10 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Mijn moeder wil zo graag een fietsstoeltje voor achterop kopen, tweedehands. Maar nu kan ze alleen een stoeltje vinden van Bobike wat er dus alleen opgemonteerd kan worden en er niet zo gemakkelijk af kan. Nu begon ze al over los achterop met een rugsteuntje, dat was toch veel handiger. Maar dat vond mijn moederhart geen goed idee met onze flierefluiter (ik zie haar zo een zweefstand achterop de fiets doen, kijk oma! :$). Dus ik zei, ik ga wel voor je kijken of er ook achterop fietsstoeltjes zijn die er gemakkelijk op en af kunnen.

Iemand een idee?

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb een stoeltje van Yepp wat vast zit op een beugel die weer vast zit aan de zadelpen. Het stoeltje kan je zo van die beugel afhalen. Het zit vast met een slotje.

Wij willen voor mijn man nog een beugel halen voor op zijn fiets, zodat we af en toe kunnen wisselen, want Finn wordt nu voor mij wel een beetje zwaar.

Dan haal je hem dus zo van de ene af en zo op de andere. Dus die haal je er makkelijk af.

Ik heb alleen geen idee of je deze al tweedehands kan kopen. Nieuw zijn ze nog best prijzig.

3. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Wij hebben hier een fietsstoeltje die met twee haken onder de bagagedrager haakt. Aan de zijkant zitten twee staafjes die je uittrekt en daar zitten dan weer klemmen aan vast die om de bagagedrager klemmen.
    Wij hebben die toen tweedehands gekocht voor €20 ofzo.. Hij is nu zo'n 2 jaar in gebruik voor mijn nichtje en hij heeft al tich keer van fiets gewisseld zonder daar iets van te lijden. Hij is nu wel verbogen, maar dat komt door nichtjelief die in het stoeltje ging zitten terwijl deze op de grond stond. Dus de voetensteuntjes zijn wat verbogen, maar hij doet het nog steeds :p.

Eens kijken of ik 'm kan vinden (het is volgens mij een bobike oid.).

Marktplaats.nl > GMG fietsstoel achter. - Fietsen en Brommers - Fietsaccessoires | Kinderzitjes

Dit is zo'n zelfde. De haakjes zie je aan de voorkant zitten ;).

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier ook de Yepp, die kun je er idd gemakkelijk vanaf halen.

5. XoXo

XoXo Niet meer actief

Mijn moeder heeft deze Polisport Bubbly Maxi
    Zij wilde ook een stoeltje wat je makkelijk kan verwijderen als ze hem niet nodig heeft.

6. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Bobike kun je er ook zo afhalen.. Alleen blijft die beugel dan zitten waar je hem zo weer in haakt..

7. mona23

mona23 Niet meer actief

Indd bobike, 2 schroeven losdraaien, en je haakt het stoeltje zo uit de beugel die rondom het zadel zit. Zo doen mijn man en ik het al ruim een jaar als we willen wisselen.

8. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.249
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    +1 :)

9. Chantico

Chantico Niet meer actief

Yepp wisselt heel makkelijk, maar is zo nieuw dat het nog vrijwel niet tweedehands te krijgen is... En nieuw erg prijzig.

Deel Deze Pagina