Ezelsbruggetje zwemles (schoolslag)

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door me1989, 23 okt 2024 om 06:20.

  1. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    3.405
    1.191
    113
    Mijn dochter zit al bijna 3 jaar op zwemles en heeft nog haar A diploma niet. Dit komt door haar motoriek en met name met de schoolslag. De fysiotherapeut noemde het geloof ik 'moeite met complexe motoriek'. De zwemjuf heeft al van alles geprobeerd: van 'armen, benen,lang' tot eenhoornpunt maken van haar armen.

    Ze onthoudt het gewoon niet. Ze maakt of haar armen niet lang of doet haar armen en benen niet in de goede volgorde. Lastig..

    De fysiotherapeut had het erover dat een rijmpje misschien kan helpen. En van de andere kant, als mijn dochter er te veel over na denkt lijkt het ook niet beter te gaan. Op vakantie zwom ze eigenlijk netter.

    Heeft iemand nog goede tips of ezelsbruggetjes?
     
  2. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    6.318
    6.135
    113
    Vrouw
    Kan het zijn dat ze te veel nadenkt over wat ze moet doen?
    Bij mijn kinderen hielp het om te gaan tellen. Dan waren ze daar op gefocust en niet aan het nadenken wat die armen en benen moeten doen
     
  3. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    21.165
    9.510
    113
    Misschien een verhaal. In aadje piraatje staat een verhaal over zwemmen. Dan zingen ze een liedje.

    Dat liedje zongen we als we naar zwemles gingen.

    Je hebt er ook een luisterboek van.

    Gaat ook over de beweging. Misschien heeft de bieb die.
     
  4. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    6.018
    3.411
    113
    Helpt het niet om dagelijks op het droge te oefenen? Door veel te oefenen, wordt het geautomatiseerd.

    Kan ze zich wel redden in het water? Want je kunt je ook afvragen of het haalbaar is dat ze een diploma gaat halen. En dan is zelfredzaamheid het belangrijkste.
    Wat zeggen de fysio en de zwemjuf hiervan?
     
    lorreke vindt dit leuk.
  5. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.056
    343
    83
    Misschien kun je elke dag droog oefenen. Liggend op bed of overdwars over een stoel alleen de bewegingen om die te automatiseren zonder je druk te maken over boven water blijven.
     

Deel Deze Pagina