Ga nu eindelijk maar een keer dit bericht posten want ben echt heel benieuwd hoeveel vrouwen dit probleem herkennen en wat jullie ermee gedaan hebben? Ik loop al vanaf week 7/8 in mn zwangerschap met een handdoekje bij me en s'avonds met een handdoek op mn kussen. Dit omdat ik echt EXTREEM veel speeksel aanmaak. Kan niet gewoon praten zonder dat het bijna mn mn uit loopt. Als ik op de bank of bed lig loopt het er gewoon uit. Ik weet klinkt onwijs smerig maar het is zoals het is... Ben heel benieuwd wie dit herkent en hoe lang het bij jullie heeft aangehouden...? Valt er iets aan te doen?
Ik lees mee! Heb er ook veel last van maar helaas nog niets gevonden wat echt helpt. Tot week 17/18 ongeveer was het echt verschrikkelijk, had een emmer naast mijn bed omdat een handdoek niet te doen was. Nu is het niet zozeer minder geworden maar wel minder vies (en kan het dus vaak wel doorslikken), al blijft het naar plastic smaken.
Ja echt jammer... Kan me niet voorstellen dat het zo weinig voorkomt...Jij wel? Als ik me doek tevoorschijn haal ergens hoor ik heel vaak ow dat had mn moeder, nichtje, buurvrouw etc etc ook... Maar ken zelf niemand alleen jij en ik dus
Nee, ik ken zelf niemand anders die het zo extreem heeft en ook niet via via. Zag er maanden na de bevalling voor het eerst iets over op Internet, tot die tijd dacht ik dat ik gek was. Ik denk inderdaad dat het niet veel voorkomt.
Ik heb het ook gehad hoor! Vooral 'snachts tijdens het slapen, maar soms ook gewoon tijdens het praten enzo.. echt heel vervelend. Ik denk niet dat je er iets aan kunt doen. Zal wel een hormonen verhaal zijn. Maar het gaat over hoor
Ik heb er ook een periode last van gehad, voornamelijk in bed. Mijn kussen zag er na een nacht echt niet meer uit! Overal kwijlplekken. Werd er 's nachts gewoon wakker van. Ben bang dat je er niks tegen kan doen inderdaad. Heb er nog wel wat last van, maar wel minder erg dan een tijdje geleden. Hopelijk verdwijnt het bij jullie ook vanzelf! Kan jullie dus ook geen tips geven, sorry.
Wel fijn om wat meer reacties te lezen, thanks! Wat ik me afvraag is wanneer het bij de meeste duidelijk minder werd? Of ga ik hiermee geplaagd worden tot het einde toe? Hoor graag van jullie...
ik heb het ook gehad bij me 1 ste kind,in het begin van me zwangerschap.daarna is het vanzelf minder geworden.Het is maar een periode denk ik.
Hahaha, eindelijk herkenning! dacht dat ik gek was toen het me overkwam (ik had er zelf in ieder geval nog nooit van gehoord, maar heb het bij surfen op internet gevonden) Bij mij ging het ergens in het tweede trimester over. Ik had het vooral overdag. Werd ook gewoon misselijk van mijn eigen speeksel, zodat ik de neiging kreeg het maar uit te spugen. Maar dat staat ook zo raar als je op straat loopt te spugen
Dat op straat spugen doe ik soms dus wel, als het echt moet. Heel vies, maar ja... Meestal heb ik wel zakdoeken bij me of een plastic zakje, dan doe ik het daarin.
Ik heb er toevallig vannacht weer last van gehad. Werd wakker omdat mijn kussen zo nat was :S Weet niet wanneer het over gaat, maar weet wel dat ik het in periodes heb. Het komt en het gaat bij mij. Hopelijk is dat bij jou ook zo. Kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op nog 20 weken veel speekselverlies. Sterkte!
Thanks voor je reactie! Hoop het echt zit er al mee vanaf week 7/8 en is nog niet minder geworden.... Wanneer werd het ongeveer minder bij jou? Wat fijn eindelijk mensen die reageren!!!! Ja word er echt suf van moet gewoon om de 30 seconden uitspugen....Lijk wel zo bejaard tabak pruimend opaatje Hahahaha ja me too als het echt niet anders kan...Loop ook met een handdoek in me tas tegewoordig Dankje! Ik leg een handdoek op me kussen als ik ga slapen... Ja zoals je leest handdoeken vliegen er doorheen hiero Hoop echt dat het snel ophoud...Staat zo lullig en heel vermoeiend... Ben blij dat meer mensen reageren!
Lijkt wel of het gewoon weer erger word.... Net weer even de dokter gebeld maar er is gewoon niks aan te doen, ongelooflijk....