Hoi meiden, Zit al zo een jaar te sukkelen met kisten' en het is gewoon abnormaall' heb er letterlijk overal vooral rond de oksel buik & soms in mijn zij' Ben al 2x naar het ziekenhuis geweest naar een dermatheloog Zij zei dat het kwam door overgewicht kheb een overgewicht van 20 kilo maar waarom ben ik dan de enigste die er last van heeft? en rondom niemand? het lijkt enorm op blaasjes, maar deze worden groot & dan doen ze enorm veel pijn' het is zelfs zo erg al dat ik niet eens een gewone Bh kan aandoen heb er zelfs 1tje op mijn borst gehad' die heeft de huisdokter opengemaakt PIJN!!!!!!!!! Kben echt ten einde raadt op deze foto kan ik het eigenlijk vergelijken 'enkel zijn mijn kisté veeel groter en pijnlijker
Dat heet hydradenitus ik weet even niet of de spelling klopt, dat ligt vlgs mij niet echt aan je gewicht maar aan je talgklieren e.d. ik had hey al toen ik maatje dun had, ik ga met soda of badedas classic 3 keer per week (minimaal).in bad voor minimaal 30 minuten dan blijven ze redelijk onder controle, ik heb ze in mijn lies. Geen strakke kleding, goede stoffen e.d. helpt ook. Maar bv ook de pul (diane 35) werkt goed ondersteunend! Dan moeten deze cysten amper voorkomen, ik heb er zo op deze manier amper last meer van!
De pil is dan als je niet zwanger wilt worden uiteraard hihi Door hormonen kan het wel erger worden trouwens! Ik ben ook geopereerd eraan, mijn lies een reep vel weg gehaald en talgklieren e.d.
Vriendin van mij heeft t tot twee maal toe gehad en zelfs opgenomen geweest en geopereerd. Zij had er zelfs 1 op een plek waar je die niet wil hebben. Dokter zei dat het te maken kon hebben met haar suikerziekte.
Jezus Snap dan niet waarom een dokter die ervoor opgeleid is Dan zo een zever in pakjes verkoopt:x is echt genant voor een vrouw om met broebels rond te lopen Wat zou ik moeten doen meiden? naar een ander ziekenhuis eventueel heb het woordje hydradenitus opgezocht op afbeeldingen in google' dat is het ook volgens mij enkel niet zo extreem gelijk die foto's je zou bekan denken dat ie wegrotten
Ik heb hidradenitis suppurativa en het is bij mij vrij ernstig, ik heb het al sinds mijn 13e Ik heb hidradenitis suppurativa in alle maten maar het lijkt totaal niet op je foto, weet niet ofdat bij jou zo is? maar een kenmerk van hidradenitis is juist dat het onderhuids is en je ook geen puskopje ziet. het openbarsten duurd een tijdtje dat maakt het juist zo pijnlijk omdat je huid dan op klappen staat, soms kan het gewoon paars tot zwart worden, meestal begint het op een gebied zoals in de liezen, schaamlippen, rond de anus, of onder de oksels onder en op de borsten. bij mij een feit is dat het juist door die speciale diane pil erger wordt helaas sinds een maand weer aan de pil en ik zit gelijk weer mega onder grrr tijdens mijn zwangerschappen ben ik er vrijwel van af dus het heeft inderdaad met hormonen te maken, ik heb alles al geprobeerd en niks werkt, dus voor mij geen middeltjes meer, ik laat ze gewoon openbarsten ga niet naar een dokter want opensnijden heeft toch geen zin want een week later komt die toch weer lekker terug stress heeft trouwens ook behoorlijke invloed op deze ziekte. de artsen zeggen zeggen trouwens dat het door overgewicht komt: Niet! van mijn 13e tot mijn 21 een normaal gewicht gehad en was net zo erg als nu! ook zeggen ze dat het door roken komt: Niet! van mijn 22e tot nu gerookt, van mijn 13e tot mijn 22 net zo erge last van gehad. TS, ik hoop voor je dat je dit niet heb, sterkte!
voordat ik zwanger was had ik er ook erg last van, altijd in mijn liezen.. zeer pijnlijk! strakke kleding/onderbroeken kon ik niet dragen, na 1 dag dragen voelde ik weer 1 opkomen. Na heel wat keren naar de dokter kreeg ik een lotion waar antibiotica in zat, dat hielp goed gelukkig. in ging altijd lang, heet douchen en liet het hete water erover lopen als hij op knappen stond, na een half uur knapte het dan ook vaak open, wat een opluchting! tijdens de zwangerschappen er geen last van gehad, de dokter vertelde ook dat het met hormonen te maken had, en dat het een familiekwaal is?? ik hoop zo dat ik ze niet weer krijg! (heb inmiddels al genoeg littekens in mijn liesen ervan, het ziet er niet uit)
Je arts zevert niet, overgewicht kan wel degelijk een rol spelen bij dit soort cysten. Net als roken een rol kan spelen. Er is een speciale website voor patienten, met veel tips Behandeling van hidradenitis suppurativa: leefregels
Oja ik rook ook veel Neen maar ben gisteren terug naar dokter geweest moet nu starten met een lichte antibiotica, en speciale zeep moest ik nog met een afschriftje naar de apotheker hoop dat ales snel beter word
beterschap ermee, probeer eens van die duurdere badedas (die hoge geconcentreerde zeg maar) die werkt echt als een tierelier om even ermee in een badje te gaan zitten, maak de huid goed schoon zonder agressief te zijn zeg maar..
merci voor je tip! Moet je die gewoon in de apotheker halen? en hebben ze dat hier in belgie ook ? komt me eig niet bekend voor
geen idee of ze die in Bels ook hebben, bij ons gewoon bij de drogist e.d. http://cdn4.fishpond.co.nz/4026600187305-crop-325x325.jpg
Ik heb zelf furunculose ( steenzweertjes) Voornamelijk op mijn billen en af en toe op de schaamstreek. Je kunt er niet veel aan doen. Ik ben pasgeleden gestopt met roken en ben er vrijwel helemaal vanaf. Het gene wat ik doen om ervanaf te blijven is: - Zowiezo iedere dag douchen en scrubben ( op plaatsen waar het voorkomt) - Stoppen met roken - Afdekken met gaasje en 2xdd insmeren met zinkzalf of deppen met alchohol ( om verdere ontstekingen tegen te gaan. - Bij openbarsten vrijwel direct schoonspoelen en schoonhouden met alcohol of definfectans - Ben gezonder gaan eten, meer fruit 2xd ( was nooit zon fruiteter) - Meer sporten ( heb ook iets overgwicht: 9kilo teveel) Veel suc6, is erg vervelend en je word er wat onzeker van
bedankt meiden! heb toch naar het ziekenhuis gebeld Voor de kisten operatief te laten verwijderen moet maandag terug bellen naar de dermtheloog' Kan het echt niet typen haha
Ik heb ze ook wel eens in mijn liezen, alleen dan is het een bult die je zeg naar niet kan uitknijpen. Laatste keer was die gewoon zwart/ donker paars. Ik heb het vermoeden dat het komt als ik scheer met scheerschuim. Sinds ik dat niet meer doe heb ik ze ook niet meer
ik heb het enkel rond de oksels soms naar de zij toe' ik scheer ook niet meer, ik heb een speciale tondeusé
ik heb het ook heel erg rond mijn oksels. Het enige wat bij mij helpt is mijn okselhaar laten staan. Niet erg fraai, maar goed, pijnlijke ontstekingen zijn ook niet fraai om te zien dus ik probeer er maar mee te leven. Ik kan ook alleen deodorant op alcoholbasis verdragen, de rest sluit mijn porien teveel af.Alleen luchtige katoenen kleding dragen, die niet te nauw sluit onder de armen. Geen (rug)tassen dragen die snijden, goede bh's dragen waarvan de beugels niet in je oksel snijden...