Extra tandarts controle? zeer tandvlees..

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Dani84, 10 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hallo Dames..

(hoop dat ik t hier goed plaats ) vroeg me af of jullie ook extra naar de tandarts gaan voor tandvlees of tand controle nu jullie zwanger zijn.

Zelf heb ik wel last van m`n tandvlees, iemand tips? Poets electrisch..

Knars snachts veel en heb hier een opbeetplaatje voor.. En sta onder behandeling bij byzondere tandheelkunde in t ziekenhuis. (5 wortelkanaalbehandelingen e.d. in een jaar.. )Hier moet ik over 5 weken heen, dus denk niet dat ik een extra afspraak bij de tandarts ga maken..

Wat doen jullie tegen zeer (bloedend) tandvlees en maken jullie een extra afspraak?

Groetjes Danielle

2. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ik had ook erg last hiervan toen ik zwanger was. Heb niet wat jij hebt maar wel erg last van terugtrekkend tandvlees en dat deed zeer en ook heel snel bloeden.

Tandarts adviseerde een zachte tandenborstel, niet je tandvlees ermee raken, van dat mondspoeling om toch goed schoon te maken en veel flossen.

Dus vooral zorgen dat je je tandvlees niet nog meer pest met hard poetsen enzo. Lief voor zijn!

Schijnt ook wel een typisch zwangerschapskwaaltje te zijn. Iets met dat al je gewrichten weker worden ofzo... in elk geval als je ff googled lees je er wel meer over. '

Maar sterkte! Is niet leuk, tandpijn!

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik moest juist veel meer mijn tandvlees poetsen, elke dag bloedde het minder.
    Ook flos ik elke dag.
    Ben donderdag naar de tandarts geweest, geen problemen :)

4. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Mijn tandvlees bloedt ook erg snel sinds ik zwanger ben, maar daar kun je verder weinig aan doen denk ik.
    Je gebit gewoon goed blijven verzorgen en eventueel een zachtere tandenborstel?

5. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik heb daar ook erg last van gehad. Ik wilde wel extra naar de tandarts, maar er was geen plek :rolleyes:

Ik ben Meridol tandpasta gaan gebruiken. Het werd toen wel minder. Verder goed poetsen en flossen e.d.

6. Hummel

Hummel Niet meer actief

Hier ook bloedend tandvlees tijdens het poetsen.
    En trouwens ook veel last van bloedneuzen. Volgensmij hangt dit vaak samen.

Liefs Hummel.

7. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Ik heb (nog) niet last van bloed neuzen gelukkig. poets al wel met een redelijk zachte tandenborstel en gebruik sensodyne voor gevoelige tanden. Nu heb ik al een gevoelig gebid en flos ook, Gebruikt niemand iets van mondspoelmiddel zoals bocasan?

Groetjess

8. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Hier heb ik dus ook last van. De ene week wat minder dan de andere. Had sowieso al een zachte tandenborstel. Heb er verder geen tips voor ofzo. Die lees ik wel met jullie mee. Maar pijnlijk kan het wel zijn!

9. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    poets je tanden met de rode parodontax, smaakt even vies, maar is erg goed tegen geirriteerd tandvlees. Sensodyne helpt alleen bij gevoelige tanden bij bijv. warm en koud en niet voor je tandvlees. Verder je tanden blijven stokeren/flossen, ookal bloed het, gewoon blijven doen hoor! Goed blijven poetsen en als je spoelmiddel gebruikt, gebruik er dan 1 met fluoride. Let wel op dat mondspoelmiddel vaak voor verkleuring van de tanden zorgt! Succes ermee en een keertje extra naar de tandarts of een mondhygieniste kan geen kwaad tijden de zwangerschap!

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    toen ik een week of 8 zwanger was moest ik op controle en toen zag ze al dat ik weer heel erg last had van ontstoken tandvlees. dit wordt tijdens de zwangerschap vaak erger. ze raadde me af om er te veel aan te doen dus heb nu voor oktober een afspraak staan om mijn hele gebit en tandvlees schoon te maken.

misschien spoelen met lauew water en zout?

11. Lin

Lin Actief lid

19 mrt 2007
    243
    1
    18
    Mijn tandarts gaf ook de tip met Meridol te poetsen.
    Ook spoelde ik mijn mond met Perio-aid. Helaas kreeg ik hiervan erge aanslag op mijn ondertanden die toen weer schoongemaakt moesten worden door de tandarts.

Na de zwangerschap foto's laten maken van mijn hele gebit en alles was in orde.....een hele opluchting want ik had zulke gevoelige tanden tijdens mijn zwangerschap dat ik dacht meerdere gaatjes te hebben.

Deel Deze Pagina