Extra boxmatras of alleen boxkleed?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door First time mAma, 13 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. First time mAma

20 jan 2016
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Een vraagje over de box; ik wil straks de kleine overdag ook beneden in de box laten slapen. Heb ik hiervoor een boxmatras nodig of is alleen een boxkleed ook voldoende?
    Ik heb niet een heel dun boxkleed, gewoon normaal (denk ik?!), dus hij ligt niet helemaal plat op de plank :p

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.763
    18.897
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben nooit een boxmatras gehad, alleen een dik boxkleed of twee dunnere.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier wel altijd een boxmatras gehad en ook nu weer een aangeschaft. Alleen een boxkleed vonden wij alsnog behoorlijk hard, daarom dus gekozen voor een matras eronder. Ik vond het trouwens ook wel handig toen ze gingen rollen, kruipen, staan, etc, het boxkleed rolde dan nogal eens op of vouwde dubbel dus toen zijn we alleen het matras gaan gebruiken en hadden ze toch een zachte ondergrond ipv de harde plaat. Maar ik denk dat ieder zelf moet afwegen wat hij/zij prettig vind.

4. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Ik vond de box een onding haha maar als ze erin lag vond ik alleen boxkleed te hard en hier ook vrij dikke. Ik deed er een dekbed onder vouwen, maar ga dit keer stuk schuimrubber op maat laten snijden (zelfde als boxmatras alleen dan zonder hoes) en doe dat ook in de kinderwagen (alleen dan een dunnere)

5. Doncky

Doncky Actief lid

14 sep 2015
    299
    1
    16
    Vorige 2 keren niet gehad. Wist niet eens dat het er was haha.
    Maar dit keer staat hij op het lijstje en komt hij er zeker.

6. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik heb zelf gekozen voor alleen een boxmatras, geen boxkleed. Een boxmatras is voldoende zacht en is prima om je kindje de eerste tijd beneden te laten slapen. Als ze wat groter worden, is een matras ook fijner om dat het niet gaat schuiven.

Ik zie dan ook geen voordeel van een boxkleed? Het is minder comfortabel, en vaak ligt het niet goed zodra ze gaan bewegen.

Bij de 1e was ik erg tevreden over het boxmatras, en nu bij de 2e ligt hij er weer in. Ik heb hem overigens bij de babydump gekocht. De goedkoopste van 15 euro: Matras Voor Box | Matrassen Box | Baby-Dump

7. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Niet helemaal de vraag.... maar misschien is het een idee om voor beneden de bak van de kinderwagen te gebruiken als slaapplaats. Ik merkte namelijk bij mijn zoontje dat hij dit fijner vond dan de box. En anders denk ik dat een kleed ook voldoende is :)

8. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier een matras en een kleed. Vind alleen een kleed wel zo hard liggen.

9. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alleen een kleed vond ik te hard. Nu komt er toch echt een box matras in en eventueel een kleed

10. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik heb er alleen een kleed in liggen.
    Had er eerst nog een kleed onder, maar hij zakte er zo diep in weg, vooral als ik hem op zn buik legde en hij zn hoofd omhoog deed, de armpjes zakten dan helemaal het kleed in. Met 1 kleed heb je dan meer stevigheid. Hij ligt ook maar maximaal een kwartiertje nu achter elkaar in de box. In het begin zelfs maar 5 minuten.

Maar hij slaapt dan ook niet in de box. Als je de box ook wilt gebruiken om te slapen zou ik voor een boxmatras gaan, dat heeft meer stevigheid dan een (of twee) boxkleed.

11. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Zl heeft bijna nooit in de box geslapen, maar ik had er wel een kleed en goedkoop matrasje van de babydump in liggen.
    Toch wat zachter (niet dat een baby nou zoveel weegt;)), maar als het boxkleed in de was zat was het wel fijn dat er nog iets in de box lag.
    Ik had 2 boxkleden, maar regelmatig dat ze allebei ondergespuugd werden en de ene dan nog niet droog was.

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier wel altijd een boxmatras gehad. Heb 2 Koeka boxkleden die ik afwisselend erin had liggen. Ze slapen hier ook elke dag wel even in de box.

Deel Deze Pagina