Gisteravond las ik wat rond op het forum en op het internet en ik begin toch te twijfelen of ik haar niet te warm toedek. Mijn meisje ligt in haar ledikantje onder een dubbelgeslagen deken en een lakentje. Dan draagt ze een rompertje met een boxpakje daaroverheen. Dat boxpakje is meestal van badstof. Ik dek haar strak over de schoudertjes toe. Ze is niet nat of zo. Ze klaagt ook niet maar van wat ik begrijp is dit toch wel erg veel van het goede. Overdag is ze beneden en dan heb ik boven het raam wijd open staan. Voor we naar bed gaan (zij is overdag tot wij naar bed gaan bij ons beneden) gaat het raam weer dicht. Ik ben nogal een koukleum binnenshuis en dus is het vaak wel 21+ graden... Beneden draagt ze dan een rompertje, haar kleertjes eroverheen. Dat zijn vaak normale dikte kleertjes. Alleen als ik weet dat ik naar buiten ga dan trek ik haar wat warmers aan. Ze ligt vaak in de box of lekker op de bank (wij hebben een mega loungebank dus ze kan er niet afvallen hoor plus dat ik erbij lig) op haar dekentje. Dan doe ik er vaak een dekentje overheen. Maar dan enkel. Hier geldt ook dat het vaak wel 21+ graden is. Mijn vraag dus... is dit nou echt teveel en moet ik het ietsje minderen? En hoe doen jullie het dan? Baby is 1 maand en 3 weken oud overigens. Ik temperatuur haar niet meer dagelijks maar haar temperatuur zat altijd rond de 37.2 / 37.5 graden. Ik heb dat de eerste dagen gemeten toen ze thuis kwam twee weken terug. Bedankt alvast voor de tips...
Volgens mij lag mijn manneke er ook zo bij toen ie 1 maand was maar hij is in december geboren dus toen was het wel een stukje kouder, had toen ook nog kruikjes in z'n bedje...zou misschien het dekentje enkel doen zodat je die straks als het kouder wordt dubbel kan doen. Beneden in de box legde ik een badcape over 'm heen maar die trappelde hij af, wilde niks op 'm hebben. Met 21+ beneden hoeft er nu misschien geen dekentje overheen, zou die dan ook achter de hand houden voor als het kouder wordt.
Volgens mij doe je het goed hoor Gewoon aan de nek van je kindje voelen, als het niet klam is of koud is het goed. Mijn oudste had het altijd snel warm, mijn jongste heeft het snel koud, dan voelt haar nekje ook echt 'lauw' ipv warm.
Nekje voelt prima. Gewoon normale huidtemperatuur idd. Ik merk ook niets aan haar. Ze jengelt niet, huilt niet en is ook niet nat ofzo.
Hij ging toen nog met z'n kleertjes aan naar bed. Als ze goed aanvoelt en goed slaapt zal ze zich ook goed voelen
Ja, misschien hebben jullie dan wel gelijk. Ik maak me vast weer teveel zorgen. Ik lees dat en denk 'eeeek', maar het valt dus nog reuze mee. Dank jullie wel!
Het valt mij ook wel op dat sommige kinderen wel erg veel aankrijgen gedurende het slapen maar bij jou vind ik het helemaal goed en helemaal niet teveel. Onze dochter is ook 7 weekjes en die draagt een katoenen rompertje met lange mouwen en een katoenen pyama.Ze ligt ingebakerd maar dit is slechts een lapje stof van 100% katoen.Dan ligt ze onder 2 katoenen dekentjes met een lakentje en ze ligt heerlijk en niets te warm of te koud.Nu slaapt zij nog wel in haar wiegje en dan liggen ze doorgaans net iets warmer.Als ze straks haar ledikantje in gaat ga ik haar wel een dikkere pyama aandoen.Ik heb er gisteren 2 gekocht van badstof.Dit doe ik omdat ze niet in een slaapzakje mag omdat ze ingebakerd ligt. Ik vind dat je het prima doet. Groetjes.
Nou, dat is toch fijn te horen. Ik kreeg de angst om het hart omdat men zegt dat als ze te warm liggen dit ook wiegedood in de hand kan werken. Heb er amper van geslapen vannacht :S
Dan ligt ze er prima bij!! Mijn zoontje ligt er ook graag net een tikkie warmer bij. Die ligt in een winterslaapzak met een dubbelgeslagen deken en laken. (terwijl mijn dochter in een nachtjapon met korte mouwen onder haar dekbed ligt). Vannacht is het niet zo heel koud, dus geen volledige pyjama aan, alleen romper met lange mouwen. Raampje zit overigens ook dicht (bij mijn dochter ook open)
ter vergelijking, Lydia ligt nu op bed met: -romper zonder mouw -pyama lange mouw -winterslaapzak zonder mouw -2dekens in een dekbedhoes En ze slaapt er lekker van. Mams wil snachts ook warm liggen, papa en broer jusit niet
Dit is prima. Mijn ervaring is dat als ze echt te warm of koud zijn ook wel gaan jengelen/onrustig worden.
Ik vind het ook normaal, goed dat je tussendoor lekker het raam open zet op haar kamer, frisse lucht is belangrijk. Ze is nog erg jong dus slapen ze altijd in hun eigen kleertjes toch? Heb ik ook gedaan. Die 21+ beneden vind ik wel warm zeg, haha! Is het verschil met haar slaapkamer dan niet heel groot? Ach, zolang je baby lekker slaapt en niet te warm aanvoelt is het goed hoor!
Fijn te horen dat het allemaal wel ok is dan. @Carino: uhm, de slaapkamer verschilt niet veel . Ja behalve na een dag raam open natuurlijk. Maar ik zorg altijd dat die dicht is voor we naar bed gaan. Heb twee dingen wel aangepast. Verwarming op de slaapkamer is uit. Ik doe wel een pyjama aan dan. En ik heb de deken anders gelegd zodat ie niet dubbel ligt. Ik zat me namelijk ineens te bedenken, stel dat het straks wel heel koud gaat worden, dan is er niet meer zoveel marge natuurlijk behalve nog meer opstapelen. Dus vannacht heeft ze geslapen met romper lange mouwen, normaal boxpakje (dus geen badstof) en haar dekentje en lakentje. Ging prima. En mocht het dan toch nog veel kouder worden dan kan ik de deken nog dubbelslaan. Een slaapzakje wil ik nog voor haar omdat mevrouw nu al begint op haar zij te draaien maar die zijn er nog zo lastig te krijgen in haar maatje.
Mijn meisjes sliepen hetzelfde als die van jou, alleen gewone kleertjes ipv badstof, lakentje en dubbelgevouwen deken. Vaak nog een kruikje erbij ook. Ik heb eergisteren een klein winterslaapzakje voor ze gekocht bij de prenatal (60 cm ipv de 70 die je meestal ziet) en daar hebben ze nu 2 nachten in geslapen met alleen een rompertje zonder mouw en shirtje aan (blote benen en voeten dus) en een lakentje om een beetje te kunnen instoppen. Ik heb de mouwen er wel afgeritst want daar verzopen ze nog in (ze zijn net 50 cm en net boven de 3 kilo) en is nog niet nodig qua warmte. Je doet het prima hoor, je legt haar toch niet met een berenpak en muts onder 2 dekbedden? Laat je niet gek maken!