Gisteren ben ik met mijn zoon bij de ortho geweest en hij moet een blokjesbeugel. Nu kreeg ik net een mail met alle kosten op een rij, en heb ik gelijk de VGZ gebeld. Ik heb mijn ziektekostenverzekering eind vorig jaar gebeld met de mededeling dat mijn zoon een beugel moet en samen met haar besproken welke polis ik dan het beste kan pakken. Nu blijkt dat alleen ik het tand/best pakket heb toegewezen, en bij mijn zoon is afgewezen ivm verwachte hoge kosten door de beugel. Dat mijn zoon is afgewezen voor dat pakket, kan ik nergens teruglezen en wist ik dus niet. Ik ben net aan het opkrabbelen uit een financieel dal, en kan dit dus niet uit eigen zak betalen (waardeloze moeder, ik weet het). Kan wel huilen...is er nog iets, dat ik kan doen? (heb geen achterstand bij de VGZ)
Je kunt je pakket nog tot 1-2 omzetten bij vgz. Kun je kiezen voor gezinspakket, daar wordt orthodontie ook vergoed tot een bepaald bedrag, als het goed is zonder medische selectie...
Da's behoorlijk misselijk dan, dat je gepakt wordt op je eerlijkheid. Als je niets gezegd had over die beugel, dan hadden ze hem ook niet afgewezen. Bedenkelijk hoor. Vooral omdat je niet op de hoogte was.
en anders met de orthodontist in gesprek gaan. Ik heb net een heel artikel gelezen over onnodige beugels...
Oei wat vervelend zeg. Maar als jij altijd laag hebt gezeten en nu ineens een vergoeding wil voor een beugel, snap ik ook wel dat ze zeggen nee... (al is het behoorlijk lullig en verschrikkelijk sneu). Ik hoop dat het je gaat lukken een vergoeding te krijgen.
Je bent absoluut geen waardeloze moeder!! Een beugel is belachelijk duur, Alsof ze er goud op leggen.. Voel je daardoor geen slechte moeder. Er zullen veel meer moeders zijn die er moeite mee hebben om het te betalen.. Het is super dat je uit het financiële dal komt!! Ga zo door!! Dat ik wilde ik je toch even zeggen
ik heb altijd tandbeter pakket gehad en uitgebreide aanvullende verzekering, dus zo laag is dat niet. ook voor de kinderen.
Dat is echt super naar! Ik wist niet dat je afgewezen kon worden. Ik dacht dat dat in Nederland niet mocht? Mijn zus heeft reuma en heeft dus altijd de hoogste verzekering die bijna alles vergoed. De zorgverzekering is op de hoogte, al jaren, maar ze is nog nooit afgewezen.
Bij sommige pakketten bij CZ is het zo dat je dat ''dure/extra'' pakket eerst 2/3 jaar moet hebben voordat een beugel vergoed word, want anders pakt men bijv in januari 2014 een beugel en gaat vanaf eind december 2013 bij het dure pakket.. wellicht werkt het ook zo bij jou verzekering? Hier moet je dat echt opbouwen
Dit is echt DE GOUDEN TIP!!! Ik heb gebeld, en het pakket is toegewezen. Orthodontie is nu vergoed 80% tot 2500 euro. IK BEN ZOOOO BLIJ EN OPGELUCHT!!
Had dit nog niet gelezen. Wat fijn!!! En even over dat waardeloze moeder... Dat ben je niet!!! Beugels zijn absurd duur.! Daar kan jij niks aan doen.!
Bedankt voor de tip hoor! En ja, hij moet echt een beugel. Zijn bovenkaak is te klein, en zijn hoektanden gaan er niet door, dus zitten nu helemaal bovenin zijn kaak (1 nog niet door).