vgz vergoed orthodontist bij zoon niet.

Discussie in 'De lounge' gestart door lioness74, 21 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Gisteren ben ik met mijn zoon bij de ortho geweest en hij moet een blokjesbeugel.
    Nu kreeg ik net een mail met alle kosten op een rij, en heb ik gelijk de VGZ gebeld.

Ik heb mijn ziektekostenverzekering eind vorig jaar gebeld met de mededeling dat mijn zoon een beugel moet en samen met haar besproken welke polis ik dan het beste kan pakken.
    Nu blijkt dat alleen ik het tand/best pakket heb toegewezen, en bij mijn zoon is afgewezen ivm verwachte hoge kosten door de beugel.
    Dat mijn zoon is afgewezen voor dat pakket, kan ik nergens teruglezen en wist ik dus niet.

Ik ben net aan het opkrabbelen uit een financieel dal, en kan dit dus niet uit eigen zak betalen (waardeloze moeder, ik weet het):(:(.

Kan wel huilen...is er nog iets, dat ik kan doen?
    (heb geen achterstand bij de VGZ)

2. Kaas

Kaas Bekend lid

6 okt 2011
    526
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoe lang zit je al bij VGZ? Vaak hebben ze een wachttijd van een jaar voor orthodontie...

3. Lana81

Lana81 Bekend lid

28 jun 2008
    518
    0
    0
    Je kunt je pakket nog tot 1-2 omzetten bij vgz. Kun je kiezen voor gezinspakket, daar wordt orthodontie ook vergoed tot een bepaald bedrag, als het goed is zonder medische selectie...

4. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Da's behoorlijk misselijk dan, dat je gepakt wordt op je eerlijkheid. Als je niets gezegd had over die beugel, dan hadden ze hem ook niet afgewezen. Bedenkelijk hoor. Vooral omdat je niet op de hoogte was.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

en anders met de orthodontist in gesprek gaan. Ik heb net een heel artikel gelezen over onnodige beugels...

6. lioness74

Al heeeeel lang, zolang ik op mezelf woon, 20 jaar op zo...

7. lioness74

Ga ik achteraan, bedankt!
    Door alle stress zie ik het zelf niet zo goed meer.

8. lioness74

Nou ja, dat vond ik dus ook..

9. lioness74

Ga ik zeker doen.

10. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oei wat vervelend zeg:(. Maar als jij altijd laag hebt gezeten en nu ineens een vergoeding wil voor een beugel, snap ik ook wel dat ze zeggen nee...
    (al is het behoorlijk lullig en verschrikkelijk sneu).

Ik hoop dat het je gaat lukken een vergoeding te krijgen.

11. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant

Je bent absoluut geen waardeloze moeder!! Een beugel is belachelijk duur, Alsof ze er goud op leggen..
    Voel je daardoor geen slechte moeder. Er zullen veel meer moeders zijn die er moeite mee hebben om het te betalen..
    Het is super dat je uit het financiële dal komt!! Ga zo door!! :D

Dat ik wilde ik je toch even zeggen :D

12. lioness74

ik heb altijd tandbeter pakket gehad en uitgebreide aanvullende verzekering, dus zo laag is dat niet. ook voor de kinderen.

13. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Dat is echt super naar! Ik wist niet dat je afgewezen kon worden. Ik dacht dat dat in Nederland niet mocht?

Mijn zus heeft reuma en heeft dus altijd de hoogste verzekering die bijna alles vergoed. De zorgverzekering is op de hoogte, al jaren, maar ze is nog nooit afgewezen.

14. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Bij sommige pakketten bij CZ is het zo dat je dat ''dure/extra'' pakket eerst 2/3 jaar moet hebben voordat een beugel vergoed word, want anders pakt men bijv in januari 2014 een beugel en gaat vanaf eind december 2013 bij het dure pakket.. wellicht werkt het ook zo bij jou verzekering?

Hier moet je dat echt opbouwen

15. lioness74

Dit is echt DE GOUDEN TIP!!!:D

Ik heb gebeld, en het pakket is toegewezen.
    Orthodontie is nu vergoed 80% tot 2500 euro.

IK BEN ZOOOO BLIJ EN OPGELUCHT!!

16. lioness74

Nou dat vind ik hartstikke lief van je, had ik echt ff nodig.

17. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Ik zit ook bij VGZ en tegen mij is verteld dat je tot 31 januari je pakket kan veranderen.

18. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    De basisverzekering kan niet worden geweigerd, aanvullend wel. Dat is aan de verzekeraars.

19. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Had dit nog niet gelezen. Wat fijn!!!

En even over dat waardeloze moeder... Dat ben je niet!!!
    Beugels zijn absurd duur.! Daar kan jij niks aan doen.!

20. lioness74

Bedankt voor de tip hoor!
    En ja, hij moet echt een beugel. Zijn bovenkaak is te klein, en zijn hoektanden gaan er niet door, dus zitten nu helemaal bovenin zijn kaak (1 nog niet door).

Deel Deze Pagina