Hoi ff vraagje.. Doen jullie ook alvast eten in voren koken en dan invriezen? Dat als je bevallen bent dat manlief (en evt kids) gezond eten? M`n man kan zelf best een potje koken, maar t lijkt me misschien wel makkelijk? iemand hier ideeen over? Zo ja wat vries je allemaal in? Groetjes Danielle
haha wat een goeie heb ik nooit over na gedacht...wel goed! Manlief moest bij de 1ste gewoon zelf booschappen doen en koken, was wel hillarische..hij had geen flauw idee wat ie moest halen dus maakte ik samen met hem een briefje..Hij kwam echt met van alles thuis en moest wel 10x terug omdat ie de helft vergeten was... vergeet ook nooit meer dat ie andijvie stampot ging maken en om de minuut de slaapkamer in kwam om te vragen wat ie moest doen.. uiteindelijk heeft hij er nog mayo en kethup door gedaan om het smeuiger te maken..haha..maar we hebben het netjes opgegeten... Maar wel een super idee...ik ga hem onthouden! Liefs San
Je kunt bijvoorbeeld macaroni, nasi, bami, hutspot, boerenkool ed invriezen. Lekkere 1-potsmaaltijden die wel gezond zijn. Maareu....laat ze toch lekker een dag patat eten. Evt kan de kraamhulp eten koken na de eerste dag
Mijn mannetje kan zelf koken... Een pannetje met aardappels met een potje groente is niet zo moeilijk. Wij zijn gek op doperwten met worteltjes...en op witte bonen in tomatensaus. Ook spinazie a la creme is lekker en dat komt rechtstreeks uit de vries. Verse groente kan ie denk ik ook wel...maar word wel ingewikkelder... Daar heb ik me mams voor na de bevalling. Die kan heerlijke stampotjes maken En ik hoop toch na een paar dagen wel weer op de been te zijn hoor...(in ieder geval na een week)
wel een idee, maar ik denk dat mijn man kookt als ik bevallen ben. k zal eens vragen. Ja hij denkt dat hij gaat koken.
ik heb al wat in de vriezer liggen. Pasta voor hubbie en zuurkool voor mij Verder wil mijn mam wel een potje kopen en mn hubbie kan wel iets maar niet zoveel Maar goed, komt goed! Ehm nog tips voor in de vriezer: stamppotjes, pasta, pastasaus, rijst met saus. Verse soep.. succes ermee
mijn man kan op zich ook wel koken, maar weet uit evaring dat hij in de kraamweek ook erg moe is van de gebroken nachten dus ik ben alvast wat aan het inslaan. HOu eigenlijk niet van ingevroren maaltijden, vind het toch altijd anders smaken, maar nu maak ik gewoon ee nextra hoeveelheid van de sausjes voor spaghetti en macaroni enzo, en vries ik de sausjes in. Zo hoeven we op die dagen alleen maar de pasta te koken en de sausjes te ontdooien.. Verder zien we wel. Vind het voor een dag of 3 wel genoeg, daarna hoop ik zelf weer gewoon lekker vers te kunnen koken
Wel een goed idee zeg, had ik nog helemaal niet over nagedacht. Ik denk dat ik hem hier nu maar vast een paar keer laat koken kan hij vast oefenen.
idd een goeie zeg.... maar ik denk dat mijn vriend kookt en anders moeder/zus/schoonmoeder. Of we halen wat.... genoeg te halen hier in de buurt.... maar mss dat ik tegen die tijd toch ook wel wat invries.... altijd handig!
wij vragen de kraamhulp tussen de middag warm te koken,dan hoeft mijn man s'avonds alleen maar zijn portie op te warmen! en na de kraam week heeft hij een week vrij en kan hij zelf koken,die week daarna doe ik het zelf wel weer!
Het is ook handig om wat diepvrieseten er in te hebben liggen. Bijv. vissticks, zalm, iglomaaltijden.
Mijn man is normaal ook altijd eerder thuis dus kookt hij altijd, dus dat gaat straks ook vast wel lukken.... makkelijk he?
Papa kookt zelf en als ie geen tijd heeft om te koken, eten we bij oma en opa. Die wonen 3 huizen verder.. En verder halen we 2x per week eten. En dat blijven we straks ook doen.. Hoop ik Liefs Jeanney
Mijn vriend kan redelijk koken (enkel met moeilijke gerechten heeft hij wat meer moeite), en mag het na de bevalling dus ook gewoon zelf klaar maken voor ons. En anders springt mijn moeder wel bij om de nodige stamppotten te maken e.d.
Super handig ja! Mijn man die kan wel goed koken, maar het is toch nooit zo als dat ik het zelf maak. Hij houd echt van gekruid eten en allerlei speciale gerechten, maar ik ben gewon van de simpele aardappels met groente en een stukje vlees..
Ik had wel wat ingevroren..lasanga/rijst met saus/verse soep....en het was ook heel handig want ipv een geplande thuis bevalling belande ik een week in het ziekenhuis....mannetje kan voor zichzelf zo wat in de oven doen...alle verse groentes/brood beleg/zuivel in de koelkast konden weg gegooit worden...hij was relatief weinig thuis en na die week was het nix meer Dus ik zou wel wat doen...dat onhand ook wat andere mensen...enne je weet maar nooit hoe het loopt. (maakt het niet te pittig/scherp ivm bv )
Ik heb me ook bedacht dat ik het een en ander ga invriezen. Mijn man kan goed koken en vind dit ook leuk, maar goed hij moet ook gewoon werken en ik heb geen idee hoe druk we het krijgen met zo'n kleine dus dan is een voorraad in de vriezer nooit weg. Ik ga wat boerenkool, zuurkoolstampot en pastasaus maken.
Wij hebben ook het kraambezoek laten koken, konden wij even uitrusten en daarna schopte we ze om 21:00 het huis uit, hihi heerlijk!