Essure sterilisatie en kinderwens

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door samira28, 27 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samira28

samira28 Bekend lid

10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    Hoi Dames, wie heeft ook een essure sterilisatie ondergaan en later via ivf zwanger geworden?

Ik heb paar jaar geleden een essure gehad maar nu gruwelijke spijt, en wil heel graag weet een kind met mijn nieuwe echtgenoot.

Ik heb gehoord dat alleen via ivf nog kan. Ik heb werkelijk geen idee hoe of wat, ik heb er wel alles voor over..

2. samira28

samira28 Bekend lid

10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    Niemand?

3. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Hoi hoi, zie mijn onderschrift. ik heb spijt als haren op mijn hoofd. Ik heb echt een jaar lang de meeste vage klachten gehad en zelfs zo erg dat ik naar een psychiater ben geweest omdat ik dacht dat het tussen mijn oren zat. Ik bleek allergisch te zijn voor de nikkel die er in zit.

Om je antwoord te geven op je vraag, als de veer wordt verwijdert wordt ook automatisch je eileider verwijdert. deze zitten namelijk verkleefd wat ook de bedoeling is en ja IVF zal dan de enige oplossing gaan zijn nog.

De ingreep van het verwijderen gebeurd onder algehele narcose en duurt niet zo heel lang, een kwartiertje ongeveer. Dan goed bijkomen en je mag gewoon weer naar huis. hou wel goed rust de dagen er na, het is toch een buik wond waar we over praten..

Heel veel succes met het nemen van je keuze en dat je wens uit mag gaan komen

samira28 vindt dit leuk.
  4. samira28

samira28 Bekend lid

10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    Hoi Esther
    Bedankt voor je antwoord, goh wat een verhaal zeg..
    Ik heb zelf geen last van de essure, wist ook niet dat ie eruit moest om zwanger te kunnen worden. Ik dacht hooguit wat afknippen als het wat uitsteekt.
    Over 3 weken heb ik pas een afspraak met de gynocoloog on te kijken hoe of wat.
    Het is je dus nog niet gelukt om zwanger te worden via ivf ? Ik hoop het zooo voor je

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb geen ervaring met essure, maar ik heb wel een heel lang fertiliteitstraject doorlopen. In principe hoeft er niets meer aan jouw eileiders gedaan te worden, je zou zo door kunnen voor ivf. Het verwijderen van de veertjes wordt alleen gedaan als de vrouw er last van heeft. Ik heb zelf ipv essure mijn eileiders laten verwijderen. Dit omdat ik iets mankeerde aan mijn eileiders en ik mijn kansen kon verhogen door mijn eileiders weg te laten halen. Ik mocht kiezen: essure of volledig weg laten halen. Met essure zou ik drie maanden moeten wachten tot ik weer verder kon met ivf ivm dat de eileiders dan helemaal dicht moesten groeien. Met verwijderen mocht ik asap weer verder dus daarom daar voor gekozen. Door de keuze die ik had ben ik er van overtuigd dat jouw veertjes gewoon kunnen blijven zitten. Succes!

6. samira28

samira28 Bekend lid

10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    Maartje ik ben zo blij met jou bericht!❤️❤️
    Die mogelijkheid/kans is er dus wel..
    Ik hoop het zo graag dat het lukt..
    Dat wist ik dus echt niet dat als je je eileiders laat verwijderen dat je toch via ivf zwanger kan worden, maar eigenlijk komt het idd op hetzelfde neer met de essure ja.

7. samira28

samira28 Bekend lid

10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    Oh ik heb nog een vraagje.
    Ondanks dat ik de essure had ondergaan ben ik toch de pil nog blijven slikken ivm lange ongesteldheid en zelf onder controle houden/uitstellen van je ongesteldheid.

Nu las ik ergens dat als je met een ivf de pil weer moet slikken..
    Moet ik nog doorgaan dus met de pil of inmiddelijk mee stoppen?

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Het verschilt per arts of je wel of niet eerst aan de pil moet. Het ene ZH wil dat wel en de andere wil dat niet. Ik zou gewoon doen wat voor jou het prettigst aanvoelt. Veel gelukt gewenst! 🍀

Deel Deze Pagina