Wij gaan volgend weekend voor ruim 2 weken naar Lanzarote. Nu las ik laatst dat het er in de zomer geregeld kan voorkomen dat er bewolkte dagen zijn. Als ik de weersverwachting nu bekijk voor de komende dagen is er de komende 5 dagen bewolking en daarna wordt het zonnig. Zijn er van jullie die al wel eens naar Lanzarote zijn geweest in de zomermaanden? En wat is jullie ervaring qua weer? Het zal vast niet regenen of koud zijn, maar ik hou wel erg van de zon
Wij zijn van 17 t/m 27 juni naar Lanzarote geweest en hadden volgens mij 1 bewolkte dag. En 1 dag begon bewolkt en die dag heeft het zelfs iets geregend, maar 's middags brak de zon door en dat was de warmste dag in die periode. Het waait daar wel heel erg. Erg verraderlijk.
Wij gaan naar Playa Blanca, zaten jullie daar ook? Ik heb inderdaad gelezen dat het daar behoorlijk kan waaien, maar ik neem aan dat je daar op het resort niet zo heel veel last van hebt? Of heb je wel last gehad van de wind?
ik ben heel vaak op Fuerteventura geweest, zeg maar het eiland waar Playa Blanca direct op uitkijkt Maar je hoeft niet bang te zijn voor meerdere dagen bewolkt hoor, helemaal niet in juli/augustus. laatste keer 10 dagen in mei, was 2 dagen bewolkt waarvan 1 met een ieniemienie beetje regen (en dat was de eerste x in 10 bezoekjes dat ik het heb zien regenen). Komt echt goed met het weer!
Ja, wij zaten ook in Playa Bianca. Enige waar we last van hadden was het omwaaien van de parasollen. Eerste keer was nogal onverwachts en dat ding viel bijna op onze jongste die in de buggy zat. Parasollen werden toen ook meteen weggehaald.
Ik heb op Lanzarote gewoond Het kan inderdaad weleens een dagje bewolkt zijn, maar dat valt meestal wel mee. Waar je meer rekening mee moet houden is de wind, die kan nog weleens irritant aanwezig zijn. Goed smeren! De zon is erg fel daar. En als je de mogelijkheid hebt, ga naar PapagayoBeach, zooooo'n mooi plekje! Is redelijk dichtbij Playa Blanca.
Wij hebben op lanzarote de eerste keer heel mooi weer gehad. Tweede keer was er een storing en 3 dagen bewolking en regen gehad.......niet leuk!! Soms begint de dag met bewolking maar gaat dan snel weer weg. Soms is het ook wel lekker even een wolk voor de zon.
Onze ervaring met Lanzarote is helaas niet al te best. Paar keer geweest en elke keer bagger weer. Een keer zelfs hele week regen. Gaan meestal naar Gran Canaria of Fuerteventura en daar altijd mooi gehad. Wij hebben het gewoon niet getroffen denk ik
Dan ben je waarschijnlijk niet in de zomermaanden geweest? In januari/februari gebeurt dit regelmatig. In de zomer znooit.
Wij gaan ook naar Lanzarote komende week maar de weersvoorspellingen zijn volgens mij dik prima! En die wind... die heb je op alle Canarische eilanden is mijn ervaring. Verraderlijk ja, maar anders zou het helemaal bloedheet zijn volgens mij. Fijne vakantie!