Hoi hoi! Wij gebruiken sinds een week de Puckababy Mini voor ons meisje vam 3,5 week oud. Op zich een fijn ding, maar zodra we het zakje dichtritsen doet ze haar armpjes (die we strak langs haar lijfje deden bij het inpakken) op haar buikje. Is dit bij iedereen die dit zakje gebruikt zo? Zo nee; doen we iets fout?? Zo ja; zal ze daar last van hebben? Bij inbakeren met doeken is het namelijk onmogelijk. Bedankt voor je reactie alvast!
je schrijft dat je dochter 3.5 week oud is, zou ze dan niet beter ik in de puckababy piep kunnen? die is kleiner. Mijn zoontje kon zijn armpjes in de puckababy inderdaad gewoon verplatsen, bijna in zijn mondje maar ook op zijn buikje. Voor hem was dit al strak genoeg.
Hier werkte het prima. Onze zoon propte z'n knuistjes onder z'n kin. Maar het werkte omdat hij ze nu niet meer in z'n gezicht kon meppen. Daar werd hij namelijk steeds wakker van. Omdat z'n handjes wat minder bewegingsvrijheid hadden kon hij rustig slapen. Helemaal klemvast inbakeren was bij ons dus niet nodig.
Denk dat je idd de Piep beter kunt gebruiken, want de Mini is denk ik bij de nek ook veel te groot. En echt strak inpakken gaat dan ook niet, dan zou je echt moeten gaan inbakeren.. De Piep is van 0-3 maanden en de mini is van 3-6 maanden. Nu lag Lucas wel al met 2,5 maand in de mini omdat hij erg groot is. Op zich is het niet erg als je kindje de handen vrij heeft, zo lang zij er zelf geen last van heeft. Lucas vond het wel fijn dat hij een beetje bewegingsvrijheid had. Hij sabbelde zelfs door de stof op zijn handjes!
Hier wilde ik juist dat ze de armpjes kon bewegen. Ze legde ze naast haar hoofdje en zoebelde er dan op. Maar dat ze ze niet meer vol omhoog kon gooien en wakker schrikken was voldoende. Na de puckababy piep zijn we ook gestopt met bakeren, is toch een wat minder grote overgang dan bv een swaddle me...
Oh oeps! Ik haal ze steeds door elkaar! We gebruiken inderdaad de Piep! Mijn meisje huilt sinds we die gebruiken nog 1 a 1,5 uur per 24 uur, altijd bij het inslapen. Vinden jullie dat veel? Of gewoon? We gebruiken de Piep nu een week, zie wel afname bij het huilen, maar ze komt nog wel iedere 2 uur (soms 3) voor een BV-voeding.
Dat is niet veel hoor! Hier huilde lucas in het begin wel 12 uur, later na andere voeding werd dat minder, maar de meeste baby's huilen in het begin veel. Het is hun enige communicatiemiddel! Het neemt toe tot ongeveer 12 weken en dan neemt het geleidelijk aan weer af. Sommige baby's huilen 1 uur, anderen wel 10 uur. Maar jullie meisje huilt niet veel hoor als ze pas 4 weken is!
Ook toen onze zoon in de puckababy sliep, huilde hij nog bij het inslapen. Meestal 10/15 minuten. Verder huilde hij niet, dus ik vond dit allang best!
Hier een enorme fan van zowel de puckababy piep als de mini! Wat een verschil bij onze zoon! Hij sliep echt beter, sloeg zichzelf niet meer per ongeluk wakker en kon zich zijn gezichtje ook niet meer stuk krabben. In de piep kon hij de armpjes nog wel op de buik leggen. In de mini (hot summer versie) legde hij zelfs zijn knuistjes naast zijn gezichtje en sabbelde erop. Maar toch gaf het hem nog een veiliger gevoel dan "helemaal los" slapen of in een gewone slaapzak. Wij zijn doorgegaan tot hij kom rollen (bij een maand of vier). Daarna sliep hij ook prima in een gewone slaapzak.
Hier ook beiden met succes gebruikt. De band in de piep om het buikje niet om de armpjes he? Hier lag ze ook met haar armpjes omhoog net naast haar kinnetje en op een gegeven moment hield ze automatisch haar speentje tegen heel fijn.. De mini die na de piep komt kon snel afgebouwd en die heeft ze nog maar 4 weken gebruikt zo snel ging het.
tot welk gewicht en lengte kunnen ze in de puckababy mini? Mijn meisje van net 4 maanden maakt zichzelf ook steeds wakker met haar handjes in haar gezicht. Ze weegt 8240 gram en is 68,2 cm,past ze er nog in?
[QUOT E=Biancamv2;12559534]tot welk gewicht en lengte kunnen ze in de puckababy mini? Mijn meisje van net 4 maanden maakt zichzelf ook steeds wakker met haar handjes in haar gezicht. Ze weegt 8240 gram en is 68,2 cm,past ze er nog in?[/QUOTE] Dan kan je de piep overslaan en de mini gebruiken die is tot 6 maanden. Jouw kindje is wel al erg lang he? Weet niet meer tot welke lengte de mini is.
Zodra kindjes rollen mogen ze er niet meer in, lengte weet ik niet. Misschien is een slaapzak met mouwen een idee.
Mini is tot 74 cm, 3-6 maanden. Ik heb 'm er net bijgekocht, kan ik die alvast gebruiken tijdens een slaapje als de Piep in de was zit. Maar hij is echt enorm duur... (vind ik). 55,- Je meisje zou inderdaad maar tot 6 mnd met de armpjes ìn de zak mogen slapen, maar daarna kun je de arm gaatjes openritsen en kan ze de zak dus nog gewoon aan met de armpjes eruit.
oke,ze rolt al vanaf 1 week om van rug naar buik,denk dat dat de reden is dat de kraamzorg zei dat ik hem niet mag gebruiken. Wel jammer. Ze slaap in een slaapzak zonder mouwen,dan koop ik er 1 met mouwen,dank jullie wel.