Ervaringen primatour

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Boommm, 20 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

Een van onze dochters is wagenziek. Binnenkort gaan we een flink stuk rijden en het zou fijn zijn als we dat zonder kots konden doen :D Hebben jullie ervaring met primatour? Helpt het echt?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Ik heb er alleen zelf ervaring mee en bij mij werkt het wel, het haalt in ieder het ergste weg. Het is wel o n t z e t t e n d smerig, dus je moet het echt niet op je tong laten liggen oid. :) Je schijnt ook polsbandjes tegen wagenziekte te hebben (seaband), maar zelf geen ervaring mee, dus geen idee of het werkt.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.145
    35.787
    113
    Het werkt wel weet ik uit eigen ervaring, maar mijn zoontje vindt het zo vies dat hij het haast niet wegkrijgt.

4. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik en mijn dochter hebben enorm last van reisziekte. Ik slik primatour, maar dat gaat er bij een kind echt niet in hoor!!! Zo vies, zo bitter!
    Voor mijn dochter heb ik suprimal, smaakloos en werkt ook goed (minder goed bij volwassenen schijnt).
    Ik plet ze ze doe ze in een potje fruit, roer ze erdoor en ze proeft niets.

5. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Vreselijk! Ik werd al misselijk als ik ze in moest nemen ipv pas onderweg in de auto. Liever een zak in de auto dan die vieze dingen.

6. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Daarom krijgt mijn dochter Suprimal 😉 Liever gemalen suprimal in een potje fruit/appelmoes oid dan klontjes in mijn nek

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hier werkt primatour ook goed. Eigenlijk enige dat werkt. Ik geef het altijd in vla of appelmoes, lepel appelmoes met stukje pil er in en dan meteen doorslikken. En dan minstens een half glas water erbij laten drinken (dan werkt het iets beter)

8. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Fijn dat er nu iets anders bestaat!

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Makkelijk gezegd, maar m'n dochter van twee kan echt nog niet in een zak spugen. En ik ben aan t rijden.. Ben t gekots in de auto gewoon zwaar zat.

Maar ik ga dan voor de suprimal kijken. Youtan, jouw dochter hoeft daarbij niet meer te spugen?

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Heb je dan ook die Suprimal geprobeerd en dat werkte niet?

11. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Fijn dat er nu iets anders bestaat!

12. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Mijn dochter spuugt inderdaad niet meer. Ik geef haar een tablet een half uur voordat we gaan rijden (langer dan een half uur rijden).
    Ik heb wel altijd begrepen dat medicijnen niet met melkproducten ingenomen mogen worden, omdat dat de werking vermindert (melk is bv een 'ontgiffer') of is dat achterhaald? Daarom doe ik het dus met fruitpotjes of cupjes appelmoes.

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Suprimal niet geprobeerd, maar toen ik bij de drogist ging kijken was dit het enige dat hij mocht hebben. Mijn zoon heeft al heel erg lang last van wagenziekte. Voordeel van primatour is dat je de tablet in kwarten kunt verdelen.

14. Treez

Treez Niet meer actief

Het helpt hier goed, maar ik het naar binnen krijgen is echt een drama. Mijn dochter wil ze niet slikken, ook niet fijngemalen in een stuk chocoladecake gepropt ;). We hebben nu een drankje dat je kan mengen met aanmaaklimonade en dat werkt geweldig.

15. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik gebruikte het zelf als kind. Overigens is cinarizine. De dogma's en veel goedkoper. Vraag even na bij de apotheek.

Hier hielp het wel. Ik vond de pilletjes wel vies. Ook werd ik er wat suf van. Wat dan weer fijn was want ik sliep dan makkelijk in de auto. Ik was ouder dan 2 overigens hoor. Ik denk ook niet dat je het bij een 2 jarige binnenkrijgt.

16. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Primatour werkt hier als een trein. Ik geef het overigens niet aan de kids, maar nam het soms zelf toen ik nog geen kids had. Even goed op de dosering letten. Als ik 1 heel pilletje neem, val ik in slaap en ben ik echt uren weg! Geen idee of dit een normale bijwerking is :).

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Primatour werkt goed bij de oudste. We geven wel een kwart en ze kan dat zo doorslikken met water.

18. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Mijn dochter is ook wagenziek. Primatour vind ze enorm vies. De huismerk tabletten van kruidvat gaan er wel prima in

19. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.942
    113
    Vrouw
    Mijn zoon gebruikt ook cinirazine, werkt perfect! Ik heb hem er nooit over gehoord dat het vies smaakt dus dat zal wel meevallen.

20. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    #20 RoIn, 21 feb 2017
    Laatst bewerkt: 21 feb 2017
    Damn autocorrect!

De dogma's?
    De stofnaam moest er staan :D