Dag dames.. Ik ben bijna 3 weekjes terug bevallen, dus is het weer tijd om na te denken over anti conceptie. Ik slik het liefst de pil, maar omdat ik borstvoeding geef kan dat niet. Nu is er wel de minipil maar de vk vertelde dat je die echt op hetzelfde tijdstip moet innemen elke dag, en ben bang dat ik daar niet zo goed in ben! Ben dus benieuwd naar jullie ervaringen met de minipil? En had je bijwerkingen etc.?
ik heb zelf Cerazette minipil geslikt, die mag jij ook slikken met bv. Ik ben er echt super tevreden over! Het nadeel is idd dat je hem echt elke dag op hetzelfde tijdstip moet innemen..maar daar kan je de wekker voor zetten..Ik deed het meestal s'avonds met het eten. Voor de rest ben ik niet meer ongesteld geworden en heb helemaal geen last gehad van bijwerkingen zodra ik weer aan de anticonceptie ga kies ik gelijk voor Cerazette. Super positief dus
Haha dank je wel! Ok ja de wekker zetten is wel een goede oplossing. Maar stel je bent ergens op visite en helemaal vergeten om de pil mee te nemen en je neem m dus later in, wat dan?
ik vindt deze pil niet al te fijn...ik krijg er veel uitslag van...echt erge ontstekingen in mijn huid.. En dat van de tijdstippen is dat nog altijd? Ik dacht dat dit nu niet meer zo was... Maar veel andere keus heb je niet he met bv....ja of een spiraal...
ik had altijd een extra strip in mijn tas voor het geval dat...of je neemt je strip mee zodra je weet dat je later thuis bent/kan komen..
Wat moet ik doen als ik Cerazette ben vergeten in te nemen? ik slik ook cerazette de 5e strip geloof ik nu, maar heb tot nu toe nog steeds last van onverwachtse bloeding dat is een bijwerking van de pil, hierboven een link voor als je de pil vergeten bent...
Ik wil je hierbij mijn ervaring wel even vertellen. Ik slik deze pil inmiddels al 4 jaar ( ik heb helaas nog geen kinderen). Ik vind het (met uitzondering van nu) een fijne pil. In die 4 jaar tijd heb ik 1 keer een doorbraakbloeding gehad door dat ik antibiotica had. Dat verminderd de werking maar dat is volgens mij zo ongeveer bij elke pil zo. Ik neem hem altijd in voor het slapen gaan. Bijna altijd wel rond zelfde tijdstip zit soms wel wat verschil in maar moet opzich geen kwaad kunnen lijkt me, bij mij niet tot nu toe. Op dit moment heb ik dus last gehad van doorbraakbloedingen en hevige buikkrampen. Dit komt omdat ik deze pil eigenlijk al langdurig gebruik. Door de cerazette gaat je baarmoeder als het ware in "slaap stand". Heb inwendige echo gehad en nu blijkt dat 1 van mijn eierstokken er shijt aan had en dus aan het werk is gegaan wat dus de oorzaak van de klachten is. De uitdrukking me eierstokken rammelen is hier dus echt van toepassing haha. Ben nu 10 dagen gestopt en moet nu weer verder hopelijk zijn dan de klachten over. Mijn voorkeur was eigenlijk om niet weer te beginnen maar helaas is er iemand het niet mee eens.
Ik heb in het verleden ook Cerazette gebruikt. Omdat ik geen oestrogenen mag. Niet tijdens bv dus. Ik kon hem niet verdragen omdat ik nog meer migraine en hoofdpijn kreeg. En werd er wat down door. Maar dat had ik van elke pil. Verder niet veel bijwerkingen. Ik denk iets minder bijwerkingen als bij andere pillen.