Hallo allemaal. Ik en mijn vriend gaan voor een kindje van een donor. Dit hebben wij sinds een week besloten dus ja het fantaseren en uitzoeken begint. Ik heb al ervaring helaas. Mijn exman kon geen kinderen krijgen en ik heb toen 5x ICSI ondergaan. Ik heb daar de nodige klappen van gehad en mijn baarmoeder ook. Vandaar deze keuze. En ook is het zo dat mijn vriend echt zeer drastisch is gesteriliseerd een aantal jaren terug. En de artsen zeggen ook dat de kans op volledig herstel nihil is. Dus voor ons zo min mogelijk medische molen. Wel moet ik er nu eerst in. Ik ben 50 kilo kwijt geraakt en nog steeds geen cyclus terug. Na de ICSI eigenlijk een potje geweest. Toen moest ik afvallen en zou het terugkomen. 14 maart ga ik naar de gyn en stiekem hoop en bid ik dat het snel weer zover is! Kan niet wachten op mijn eerste menstruatie denk dat ik de vlag uithang. Nu heb ik december 2015 1x de prikpil gehad dus daar kan het ook op vast zijn gelopen.... Mensen met ervaringen tips, en misschien advies over donoren? Bedankt alvast en allemaal erg veel succes ik hoop dat al jullie wensen doormiddel van de behandelingen uitkomen!
Hoi, Ik ben zwanger van donorzaad. Wij gaan hiervoor naar arnhem, die heeft de grootste sperma bank van Nederland. Er zijn meer klinieken. ..Groningen gaat sluiten. In utrecht, amsterdam zijn ook nog zh die een spermabank hebben. Succes met alles!
Oke gefeliciteerd! Mag ik vragen of je me wat meer kan vertellen over vergoedingen? Ik ga zeker Menzis bellen maar wat ik al weet is mooi meegenomen. Aan je geschiedenis te zien ook al genoeg meegemaakt hoop dat het allemaal goed gaat! Geniet ervan.
Kid wordt gewoon vergoed. iui ook, zolang arts er vertrouwen in heeft. Aangezien je al 5x icsi hebt gedaan krijg je ws geen icsi meer vergoed. Het enige wat wij zelf moesten betalen zijn de ovulatie testen en het donorzaad a 150 euro per rietje. Maar ik heb ook een hele uitgebreide aanvullende verzekering.
Spannend voor jullie Monatoetje! Wij zijn na een mislukt ICSI-traject met eigen materiaal ook overgestapt naar een donor, met iui. Eerst gestart in natuurlijke cyclus, maar heb ondanks vele ovulatietesten nooit een eisprong gevonden. Zou ook wel wat kilo's kwijt moeten, zou misschien wel helpen, maar er is ook sprake van pcos. Vervolgens met Clomid 50 en Pregnyl de eerste inseminatie gehad en die was raak. Vriend wilde eventueel wel naar België voor een donor, omdat daar nog anoniem gedoneerd mag worden. Daar hebben we het uitgebreid over gehad, maar we vonden toch dat je een kindje daardoor de mogelijkheid ontneemt om iets van de donor te weten te komen als hij/zij dat zou willen. We hebben ook naar commerciële instellingen in Denemarken (Cryos) gekeken. Maar bij ons speelde ook de leeftijd een aanzienlijke rol. We wilden dit graag proberen, maar ik loop tegen de 40 en dat was voor ons toch wel een grens. Dus een wachtlijst zou ook probemen kunnen opleveren. Wij hebben het hele voorgaande traject in Amsterdam doorlopen en konden daardoor direct starten met KID. In juli 2015 is de laatste ICSI mislukt, in november hebben we een gesprek met de psycholoog/counselor gehad en dat gold meteen als intake. Januari 2016 gestart, na drie gemiste rondes (of gewoon geen eisprong) gestart met Clomid. Echt keuze was er niet, mede door het beperkte aantal donoren. Er wordt gekeken naar de wensouders en er wordt een donor gezocht die qua uiterlijke kenmerken bij de wensvader in de buurt komt. De enige kosten die er zijn, zijn volgens mij de kosten voor het zaad, ik dacht 200 per rietje. En de ovulatietesten, dat kan ook nog best oplopen. Voor de iui/ medicatie niet, maar dat hangt wellicht ook van je verzekering af.
Bedankt voor de antwoorden. Doet me 'goed' dat er mensen zijn die er ook mee te maken hebben. Ookal was het helaas niet zo gepland. Geertgen belde me gisteren terug maar toen zat ik voor een gipsbeen op het ziekenhuis hihi dus die moet ik zelf even bellen. Ik heb me daar aangemeld voor het wensouders voor wensouders programma. Ik vind de kosten meevallen. Niet dat ik het nu makkelijk kan missen maar alles voor een kindje van ons samen op die manier. Ik heb de ICSI met mijn exman gehad heb overal weer recht op. Ik wil alleen eerst mijn natuurlijke cyclus op gang krijgen. Ik ben de kilo's kwijt, daarvoor ook bekend met PCOS maar dat zou nu weg kunnen zijn. Ik vermoed dat bij mij alles vast zit op die prikpil dat is ook regelrechte troep! En wat je zegt over de keuze... Tja dat maakt mij gek genoeg niet veel uit. Het zou fijn zijn met bruin haar dat hebben wij beide. Maar verder krijgt die onze liefde onze manieren en onze opvoeding. En het kindje groeit in mij dat is genoeg!
Hoi! Mijn vriendin en ik zitten ook in een KID-behandeling omdat het vooralsnog niet mogelijk is voor een vrouw om een andere vrouw zwanger te maken Toen wij op zoek gingen kwamen we erachter dat er 3 mogelijkheden waren om aan een donor te komen 1. Via een Nederlandse spermabank. Dan is de donor voor jou anoniem, maar het kind kan op een bepaalde leeftijd gegevens aanvragen over de donor en eventueel ook een ontmoeting. Voordeel is dat het grotendeels vergoed wordt en het zaad goed gecontroleerd is op erfelijke afwijkingen en dergelijke. Nadeel hiervan zijn de wachttijden, voor ons was dat bij onze kliniek 1 tot 1,5 jaar. Maar dat was verder wel oke, want doordat we er ons op tijd over in hadden gelezen hebben we ons al aangemeld toen we er eigenlijk nog niet klaar voor waren en toen we aan de beurt waren wel. 2. Een Deense spermadonor van Cryos. Hier kan je vaak je eigen donor kiezen op uiterlijke kenmerken, sommigen hebben zelfs foto's en alles erbij. Een marktplaats voor spermadonoren Nadeel hiervan is dat het ongelofelijk duur is! 3. Via bepaalde websites bieden spermadonoren zich ook aan, en kan je zelf ook een oproep plaatsen. Plus je hoeft bij deze optie niet eens naar een ziekenhuis voor inseminatie als je dat wil, dat kan gewoon thuis voor de buis met een potje en een spuitje via zelfinseminatie. Het is een snelle en goedkope optie, maar niet betrouwbaar want je hebt geen idee hoe veel kinderen de donor al heeft en of hij goed onderzocht is op erfelijke afwijkingen. Wij zijn dus voor de 1e optie gegaan, omdat we de tijd hadden vonden we het niet nodig om veel geld uit te geven aan een Deense donor en via internet vonden we veel te onbetrouwbaar. Daarbij vinden wij het wel prettig om toch ook begeleiding te krijgen vanuit een ziekenhuis, want nu kunnen we altijd even bellen met iemand die er verstand van heeft mochten we tegen vragen aan lopen. Het is waar dat je inderdaad geen keuze hebt in donor, maar ze zoeken wel een donor uit aan de hand van uiterlijke kenmerken van jou en voornamelijk je man. Wij staan trouwens onder behandeling bij Isala kliniek in Zwolle en de wachttijd voor een donor was iets meer dan een jaar. Succes met jullie vervolgstappen. Ik hoop voor jullie dat er een prachtkindje uit voortkomt!
Ik wilde je alleen succes wensen. Hier geen kid , maar eiceldonatie. Mijn vriendin heeft 2 kindjes, via de Deense Cryos. En ik ken een lesbisch stel dat ook via Cryos een kind heeft gekregen. Allebei een zeer goede ervaring via deze route. Dus dit hoeft niet onbetrouwbaar te zijn. Het zaad werd naar een Nl ziekenhuis gestuurd en via iui ingebracht.
Wat mooi dat er deze mogelijkheden zijn tegenwoordig he! Chilll wat fijn dat jullie nu al zover zijn! En bedankt voor de info. Ik ben inmiddels wat verder en wijzer. Ik heb een Menzis restitutie polis dat heb ik namelijk toen met mijn exman al veranderd. Dat is echt een geluk bij een ongeluk dan word NijGeertgen namelijk voor de volle bak vergoed en word het tientjeswerk met bij betalen ipv 40% omdat Menzis geen contracten heeft met hun. Ik ga ook Zwolle bellen Isala en fertiliteitskliniek Twente. Ik heb bij de 2e geen fijne ervaringen omdat ik toen telkens onterecht en naar werd behandeld maar het is wel in de buurt en ik ben 50 kilo kwijt dus zeuren kunnen ze niet meer om mij. Want ook daar gelden die vergoedingen voor. Ik zou uiterlijk omdat ik geen aanvullende verzekeringen heb ongeveer 250 euro bijbetalen per keer en ja das een hoop geld maar minder dan ik gedacht had. Dus nu sparen Welke optie ik uiteindelijk kies is nog even een discussie en overleg puntje hier in huis. Kijk ook qua kosten. Natuurlijk hebben we er alles voor over alleen leven we ook momenteel ff in een situatie die andere aandacht verdiend altijd dat rot geld. Maar goed wij laten ons niet door iets in de weg staan dus hoop dat ik 14 maart een goede meevaller krijg bij de gyn en dan kunnen we! En uiteindelijk denk ik wel dat ik eicellen afsta als ik hopelijk alles achter de rug heb of hoe dat ook kan en gaat wil er wel iets voor terug doen.
Het rijtje met donorspermabanken Nij Geertgen Nij Barrehus UMC Utrecht Rijnstate Arnhem AMC Amsterdam Medisch centrum kindewens leiderdorp (werkt met postcode gebied) Isala Zwolle Reken wel op een wachtlijst bij de meeste klinieken. Cyros of ESB is ook mogelijk. Nij Barrehus en Nij Geertgen werken daar oa mee. Ik zou zelf nooit mee doen aan wensouders voor wensouders. Ik wil niet dat er ergens anders een kind van mij rond loopt. Ik weet wel dat ze het pas vrij geven als je zelf zwanger bent maar toch ... Je kan oa. op de site van meer dan gewenst ook een oproepje voor een bekende donor plaatsen.
Hallo, even een update Wij hebben gister besloten dat mijn vriend zich toch gaat laten opereren. Hij heeft er over nagedacht en wil het toch op die manier. Nu dus even sparen en dan op zoek naar waar en hoe. Ik weet dat het niet vergoed word. Maar goed of dit of het met een donor brengen allemaal kosten mee. Nu alleen hopen dat ze mijn cyclus 14 maart weer aan de gang krijgen. Ik ben hier zo blij mee! Hij was altijd erg stellig en hard omdat hij een hele moeilijke ex heeft een 2 zoontjes waarvan 1 met ODD en gedragsstoornissen. Maar toch wil hij dit. Ik had dit nooit verwacht. Nu dus op zoek naar andere informatie en kijken waar het het beste is.
Slingeland ziekenhuis in Doetinchem is het beste. En er zijn wel degelijk verzekeringen die het vergoeden hoor. Jammer dat je dit nu pas bedenkt. Je had aan het begin van het jaar mooi je verzekering hier op aan kunnen passen. Scheelt je bijna 4000,-!