Als je weeen snel komen kan je man parkeren op 1 van de parkeerplaatsen voor de deur. Waar ook de taxi's staan. Er staan rolstoelen op de onderste verdieping van de parkeergarage en ook binnen in het gebouw links naast de roltrap bij de lift. Er moet een munt van 2 euro in dus hou die bij de hand. Als je man je op de verloskamer heeft gebracht kan hij de auto wegzetten. Vraag na de bevalling aan de balie een parkeerkaart want je mag geloof ik de eerste 24 uur gratis parkeren bij een bevalling. Als je ' s nachts of 's avonds aankomt moet je ook door de hoofdingang alleen is dan de draaideur dicht. Rechts van de draaideur zit de nachtingang. Je moet dan op de intercom drukken en even zeggen waar je voor komt. Je gaat dus niet door de ingang van de eerste hulp. Dat doe je alleen als je bij wijze van niet meer in de rolstoel kunt zitten of als er echt spoed is.
Parkeerkaart kregen wij al niet meer vorig jaar maar was wel gezegd bij de meeting! Kosten voor een nachtje parkeren; 15 euro..... vind het schandalig maarja wil toch je auto meehebben he?
Oké ik wist niet dat die parkeerkaart afgeschaft was en ik wist ook niet dat er een speciale ingang voor verloskundige was. Ik moest door het ziekenhuis vol in de weeën maar het was 10 uur 's avonds dus er was niemand. Ik kan me voorstellen dat je overdag door die andere ingang gaat want het is altijd erg druk bij de hoofdingang.
Met beide kindjes ook bevallen in het JBZ. Zoontje in het oude ZH en dochtertje vorig jaar in het nieuwe ZH, in de bekende kraamsuites. Erg luxe hoor! Een grote, nette kamer helemaal alleen voor jou en je partner. Er is een eigen keukenblokje en verzorgingscommode, incl badje voor je kindje. Kindje blijft ook bij jullie op de kamer, en je partner mag gewoon blijven slapen. Het bed maken ze voor hem op. Het personeel is ook kundig en prettig in hun benadering. Ik hoop er nog eens te mogen bevallen.