Hi dames (en heren), wij gaan als alles goed gaat over ongeveer 6 weken bevallen in het Jeroen Bosch ziekenhuis in Den Bosch. Als ik ervaringen lees op dit forum dan zijn deze bijna allemaal negatief. Dit komt vooral omdat deze ervaringen zijn uit de opstart periode van het nieuwe ziekenhuis na de verhuizing. Nu ze een jaar, of misschien wel langer, verder zijn hoop ik dat al die "proleempjes" inmiddels verholpen zijn en ben ik benieuwd naar ervaringen van dames en heren die onlangs een bevalling in het nieuwe ziekenhuis hebben gehad. Ik hoop op veel reacties!
Ik ben thuis bevallen (5x al inmiddeld ) maar wat ik hoor zijn juist de ervaringen super goed!Na bevalling heb je een soort suite met alles erop en eraan goede verzorging en papa mag ook blijven..
Ik ben 2 keer bevallen in het nieuwe JBZ. 1e keer ingeleid met 42 weken. Ze kwamen al voordat ik ingeleid werd vragen of ik pijnstilling wou. Ik zei dat ik het eerst zelf wou proberen. Maar uiteindelijk een weeenstorm en een ruggenpik en gevold door een keizersnede. Heb daarna 4 nachten moeten verblijven. Met de bevalling van mijn dochter ging ik spontaan aan de gang heb daarna 1 nachtje moeten blijven. In 1 woord super! Je bevalt ook op de kamer waar je daarna gewoon mag blijven. Ze noemen het kraamsuites en dat is niet voor niks. Geweldig mooie kamer voor jezelf alleen. Leuk verplegend personeel en kundige gynaecologen. Alleen krijg je wel eerst te maken met een Co-assistent als er verder nog niks aan de hand is. Die zijn nog lerende dat merk je wel. Je man mag gewoon op de kamer blijven slapen en ze hebben geen vaste bezoekuren. Echt super ervaring gehad. Als je nog iets wilt weten hoor ik het wel.
Nou, ik ben blij ook eens positieve verhalen te horen! En dat van die suites... ideaal, dit wist ik niet. Ik dacht dat die alleen waren voor de vrouwen die op medische indicatie bevallen en een aantal nachten moesten blijven. En dat je ook op die kamer bevalt lijkt me ok wel wat. Ik ben de eerste keer in Veghel bevallen en daar werd ik over drukke gangen gereden tijdens het bezoekuur en dat terwijl ik me echt niet goed voelde en er echt niet uitzag! Dat je op dezelfde kamer bevalt als daarna slaapt/verblijft dat vind ik zeer positief! Ik vond in Veghel het verplegend personeel fantastisch en daarom twijfelde ik of ik wel naar Den Bosch zou gaan. Maar ik denk dat ik er nu wel uit ben. Mochten er nog meer dames ervaringen hebben dan graag!!!
@Hanneske; ik ben in Veghel geopereerd ivm galstenen, maar ik vond het een vervelende ervaring. Ik was net wakker en kon niet eens lopen, moest nog op de bedpan, maar werd wel vriendelijk verzocht om mijn man te bellen want ik moest de kamer verlaten. Geen rolstoel of iets beschikbaar, dus toen mijn man eenmaal arriveerde kon hij me naar buiten dragen Ik vond het personeel kortaf. Ze legden me niets uit terwijl ik na de volledige narcose echt niet begreep wat er allemaal voor draadjes en slangetjes aan me hingen. Zo verloren wil ik me tijdens de bevalling niet voelen. Vandaar dat ik nu ook voor JBZ wil gaan. Doet me goed om hier te lezen dat mensen er fijne ervaringen mee hebben
Waarom ga je niet naar de info avond in het ziekenhuis? Je kan je via internet opgeven via Zwanger - Jeroen Bosch Ziekenhuis. Je krijgt dan uitleg van gynaecoloog, verloskundige en kunt aan hen ook vragen stellen. Ook is er een lactatiekundige en verpleegkundige aanwezig en ga je na het info gedeelte bij de kraam suites kijken... Ik ben in het ziekenhuis onder behandeling en al een aantal keer opgenomen geweest op de afdeling verloskunde en heb daar alleen maar hele goede ervaringen gehad tot nu toe....
Heej! Ik ben 8 weken geleden in het JBZ bevallen. Ik wilde sowieso in het ziekenhuis bevallen, maar uiteindelijk "moest" het ook echt omdat Juul in mn buik had gepoept Ik heb er echt een prima bevalling gehad!! Ontzettend lieve, fijne en vooral kundige verpleegkundigen! Ook de gyn was een prettige man. Ik vond de arts ass hartstikke fijn! Tuurlijk moeten ze nog leren, maar op het moment dat het nodig was, twijfelde ze ook niet en ondernam direct actie (Knip, zuignap en contact met de gyn) Omdat ik ruim 2 liter bloed was verloren moest ik een nacht extra blijven, Vriendje lief mocht al die tijd gewoon bij me blijven, ook slapen. Bezoek was alle uren welkom!! Ik vond het top!!! Ik ben vooraf inderdaad ook naar de voorlichtingsbijeenkomst geweest, dat was prettig. Kun je alvast een kijkje nemen in de kraamsuites. Mocht je nog vragen hebben..... Veel succes met je bevalling en geniet!!! Liefs, Maartje
Goede tip! heb me zojuist aangemeld voor de voorlichtingsavond op 8 januari. Ik hoop dat de baby iig tot dan blijft zitten
@maartjewaarts Dan lag je ongeveer dezelfde tijd als mij daar. (Beeb geboren in nacht van 3 op 4)Was jij degene die zo lag te schreeuwen de kamer naast mij in de nacht van 4 op 5 oktober
@daydreams: Haha, nee... dat was ik niet... Ben 7 oktober bevallen... was wel heel luxe: lag toen verder niemand te bevallen!!!
Meiden, wat ben ik blij met jullie reacties! Mijn keus is gemaakt maar voor de zekerheid meld ik me toch maar aan voor de informatieavond. 11 dec heb ik een soort intake gesprek met een gyneacoloog of assistent of zo dus dan kan ik al veel vragen stellen! Kijk die bevalling, tja daar moeten we toch doorheen maar ik zie zo op tegen het verblijf daarna want ik kan mezelf er gewoon niet van overtuigen dat ik meteen weer naar huis zou mogen al zou ik dat heel graag willen dus ik ben heel blij te lezen dat er lieve en kundige verpleegkundigen zijn! Bedankt allemaal!
Ik ben vorig jaar september bevallen in het jbz en allemaal super alleen de verloskundige begreep mijn term: het gaat echt heel snel niet en deed alles heel rustig vervolgens liep ze weg en keek ik de verpleegster aan en zei; binnen nu en een volgende wee is hij er haha en toen begrepen ze het wel en vlig want toen was hij er ook! 21.35 in het zkh en 21. 55 is hij geboren Maar het is er echt heel fijn en ook het personeel! Heel fijn dat de verse papa ook mag blijven! Succes en hopelijk heb je een fijne bevalling!
Heb alleen ervaringen in het oude JBZ (GZG) en verheug me erop dat ik nu in het nieuwe zh kan bevallen. Hoop vooral dat verzorgende Jorie er nog steeds is. Wat een supermeid is dat!
Je hoeft je niet druk te maken hoor, het waren allemaal lieve meiden! Volgens mij heeft iedere kamer nu ook een eigen douche dus je hoeft hem niet meer te delen.. Ik kijk er in ieder geval positief op terug!
Ja, dat van die eigen douche is ook wel erg fijn. Of in ieder geval vast op je eigen kamer. In Veghel moest ik de gang over om bij de douche te komen. Vreselijk vond ik dat met mijn opgezwollen lichaam en bloeddoorlopen ogen. En ik was aan de beurt om te douchen tijdens bezoekuur, dat zul je altijd zien. Nee, ik vond dat niet fijn dus als ik mag kiezen dan liever op de kamer... Maar ik heb me inmiddels aangemeld in het JBZ dus het komt helemaal goed als ik de reacties lees. Bedankt meiden!
Nou, gisteren een gesprek gehad met een gyn en assistent in opleiding of zo? Was goed gegaan en ik ben blij dat ik voor het JBZ heb gekozen. Ik voelde me zeer welkom en ze namen de tijd om me van mijn onzekerheid af te helpen. Wat ik me later nog wel afvroeg was hoe het zal gaan als ik straks met weeen naar het ziekenhuis zal gaan. Weet iemand dit? Beetje practische vraag maar hoe zit het met parkeren en zo? We zijn gisteren gewoon in de parkeergarage gereden maar ik ga er vanuit dat we daar niet in hoeven als er spoed is? En als er geen spoed is, zet mijn man me dan bij de voordeur af en gaat dan zelf parkeren of ga ik mee parkeren en haalt hij een rolstoel of zo? En moet je dan met weeen en al door het ziekenhuis gaan rijden? Ik zie dat niet zo zitten maar als dat zo is dan kan ik me daar vast op voorbereiden? Ik heb wel een ingang voor spoedeisende hulp gezien maar die zal alleen voor de verloskudige zijn of spoedgevallen? Wie kan hier nog antwoord op geven? Bij mijn eerste bevalling ben ik ingeleid en had ik dus smorgens alle tijd om rustig naar de afdeling te lopen maar ik kan me dus zo moeilijk voorstellen hoe dat gaat als je al weeen hebt...
Als het spoed is rij je richting de ingang en dan rechts om het gebouw heen. Je ziet ook bordjes met spoed... Dan zie je parkeerplaatsen met verloskunde erop. Daar zet je je auto neer en kan je meteen met de lift naar de afdeling. Geen spoed? Auto gewoon op de parkeerplaats of in parkeergarage zetten. Buiten kun je met een 2 euro muntje een rolstoel pakken. Met de roltrap (als je zelf loopt natuurluhk , anders de lift) naar boven, rechts naar de liften en dan naar verdieping 5. Ja, je moet dan dus met weeën een stukje door het ziekenhuis. Maar dat is eigenlijk dat maar 1 gang. Dus is maar een stukje.
Hmm, ik vind dat toch maar gek, heb daar nu een beetje moeite mee, schaamte denk ik, maar ik denk dat het waarschijnlijk straks niks meer uitmaakt... Daar hoop ik dan maar op. Bedankt voor je reactie! Fijn hoor, om die ervaringen van anderen te lezen. Maakt me toch weer een beetje zekerder...
Ik denk inderdaad dat je dat niks meer uitmaakt als het zover is... En het is niet zo dat je het hele ziekenhuis door hoeft hoor! Is echt maar een klein stukje... En misschien mag je bij heel heftige weeën wel gebruik maken van spoedingang. Als je de afdeling tegen die tijd belt krijg je te horen waar je auto neer mag zetten. Misschien toch nog even naar info bijeenkomst? Echt heel fijn! En duurt maar een uurtje.