Ervaringen met medela calma?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mrs Hair, 19 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Dames, heeft iemand ervaring met de medela calma fles? Ik heb nu de breastflow, maar ik vind het zelf geen hele fijne fles en Benjamin ook niet... Andere suggesties zijn welkom!

NB: Ik wéét dat hij nog heel jong is, maar ik moet de komende weken elke week minstens één hele dag van huis. Ik heb dus geen keuze. Hij doet het hartstikke goed aan de borst, dus ik moet het risico maar nemen.

2. Djtje

Djtje Actief lid

27 sep 2012
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier totaal geen succes. Mijn dochter drinkt vrij snel en verslikte zich hierdoor met deze speen, het ging echt veel te snel voor haar.

Heb nu een Hema speen nr.1, alle andere spenen gingen te snel. Nu met de 4 maanden nog steeds op nr. 1

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.800
    5.937
    113
    Vrouw
    Hier bij alle kids de Nuby fles gebruikt.
    Die vonden ze fijn blijkbaar :)

Als je kindje goed aan de borst drinkt, kan je met 4 weken gewoon gaan oefenen!
    Succes :)

4. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Hier drinkt hij nog steeds uit de calmaspeen, groot succes! Vanaf 4/5 weken drinkt hij hieruit, altijd goed gegaan.

5. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Calma lukte hier absoluut niet, te moeilijk.
    Uiteindelijk uitgekomen op de Difrax kers, kleinste maat.

6. Hevn

Hevn Actief lid

22 mei 2011
    236
    1
    18
    Wij gebruikten ook de calma speen maar ik laat hem nu steeds liggen en gebruik een normale speen. Mijn zoontje verslikt zich heel heel vaak (naar!!) Daarnaast moet je de speen continue reinigen met een dik dreft bad ipv een snel sopje omdat anders het vacuüm systeem niet meer werkt en de melk eruit loopt.

Wat ik doe (met een standaard speen van de hema) is de dop van het flesje een stukje los maken, speen inknijpen, dop dichtdraaien terwijl de speen ingeknepen blijft, fles op z'n kop en dan de speen loslaten en vol laten lopen.
    Hierdoor krijg je ook een soort vacuüm en moet je kindje echt zuigen om iets eruit te krijgen. Dit zorgt voor rustig drinken.

Of het helpt met de tepel/speen verwarring weet ik niet. Mijn zoontje drinkt nogsteeds niet volledig en goed aan de borst maar durf niet te zeggen dat het daaraan ligt.

Succes!!

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Calma ging hier heel erg goed :)

8. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Calma was ramp hier. Ging heel snel met veel verslikken. Wij zijn juist bij breastflow uitgekomen :p. Het blijft toch verschillend van kind tot kind (ze hebben hier alle drie een ander merk fles gehad, na een flinke zoektocht).

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.942
    113
    Vrouw
    Calma was hier een ramp, erg veel verslikken. Het leek wel alsof er te veel melk uit kwam en dan was ze al een erg sterke tsr gewend.
    De avent ging wel goed totdat ze ging fles weigeren maar dat is een ander verhaal.

10. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Die van mij was een flesweigeraar. Zo'n beetje alle soorten geprobeerd ook de calma, maar hij moest er niets van hebben! De difrax ging als enige fles wél goed! Bij eerste zoon was avent trouwens favoriet, die vond ik zelf ook handig in het gebruik en het kunnen aanpassen vd spenen.

11. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit is inderdaad wat bij ons de lk ook had aangeraden, van het vacuüm. Was naar haar idee beter dan de calma (hebben wij ook maar gaat erg wisselend). Ze moeten dan nog steeds moeite doen om goed te zuigen.

12. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier was de Calma bij beide geen succes, Myrthe snapte er niks van en Kyra zuigt zo hard dat er te veel melk komt. Ook hier goede ervaringen met Difrax, de S-speen.

13. vogel

vogel Actief lid

23 okt 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    Hier ook een echte flesweigeraar. Heb de Calma meerdere keren geprobeerd, maar het ging te snel. Als ze het al voor elkaar kreeg om een slok eruit te krijgen, verslikte ze zich meteen.

14. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Calma is hier een ramp. Snapt ze niks van. Wij gebruiken Avent flesjes met rubberen 1/2/3 speen van Béné confort. De rubberen van chicco vond ze ook niet goed

15. Marknes

Marknes Actief lid

1 aug 2012
    240
    75
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Calma is hier ook niet gelukt.... Wij geven nu met Tommie tippee dat gaat heel erg goed!

16. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Hier uiteindelijk bij de kleinste speen van mam uitgekomen. Met name de andere wat plattere vorm gaf de doorslag!

17. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.166
    10.676
    113
    meisje kon hier ook niet veel met de calma - hier uiteindelijk simpele smalle spenen van de etos die ze helemaal in haar mond nam, dat leek nog t meest op de tiet blijkbaar :)

18. Nenanena

Nenanena Actief lid

5 jun 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier was de calma ook een drama. Heb uiteindelijk de leverancier erover gemaild en kreeg terug dat ik hm wel verkeerd in elkaar had zitten!? Onzin, zat zoals het moest. Maar bij een paar slokken ging het goed en als ze het 'vacuüm' verbrak kwam er nog een stroom melk na.

Ik ben overgestapt op de d'r Brown. Super fles! Goede luchtregulatie en speen was mooi fijn waardoor ze zonder problemen 15 min over de fles deed.

19. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ik lees hier niet veel goeds over de calma, dat wordt hem dus niet ;)

Wel een aantal andere goede tips, dank jullie wel! We gaan er wat mee stoeien...

Deel Deze Pagina