ervaringen met LOI opleidingen/cursussen?

Discussie in 'De lounge' gestart door SDonya, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hallo! Ik ben al een tijdje op zoek naar een opleiding/cursus die ik kan combineren met het gezinsleven. Nu heb ik een vakopleiding gevonden die mij erg aanspreekt bij het LOI. De vakopleiding word aangeboden als een cursus. Ik kon eerst 30 dagen op proef de opleiding volgen dus dat heb ik nu aangevraagd. Ben alleen nog op zoek naar ervaringen van andere die een opleiding via het LOI hebben gevolgd!:)

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb via loi een hbo opleiding gedaan maar ik vond het heel erg zwaar om het zelf allemaal thuis uit te zoeken. Tuurlijk krijg je hulp maar klassikaal is heel anders. Toen ik zwanger werd ben ik gestopt.

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik twijfel ook wat ik wil gaan doen. Als de jongste naar school gaat wil ik ook weer naar "school". Nu vraag ik me af of LOI cursus of opleiding wel als volwaardig wordt gezien.

4. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Ik heb ook een LOI opleiding gedaan, een MBO versie, voor geslaagd, moet wel zeggen dat je enorm sterk in je schoenen moet staan, je hebt nu niemand die tegen je zegt dat je iets fouts doet ( ja je leraar maar voordat die jou huiswerk nagekeken heeft en weer terug heeft gestuurd ben je ook weer een paar dagen verder ) .. Ik vond het wel fijn om het te combineren met het gezin, als mijn thuis kwam en we hadden gegeten dan ging ik naar boven om te leren.

5. Tese

Tese Niet meer actief

Ik heb gekeken naar de opleidingen bbl apothekersassistent en doktersassistent maar toen ik stad en land afgebeld had om te vragen of ik terecht kon voor werken leren kreeg ik overal nee omdat avondopleidingen en thuisstudies niet als volwaardig worden gezien. Ja je krijgt een diploma en is ook erkend maar bedrijven willen geen mensen aannemen die het op deze manieren hebben gedaan. Volgens bedrijven die ik gesproken heb ben je als je de opleiding voltooid hebt, net zover als een eerstejaars op een ROC opleiding. Zo slecht zijn de opleidingen. Ik heb het dus ove alle thuisstudies en avondscholen.

6. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier in huis twee thuisstudenten. Mijn man volgt een HBO IT opleiding bij de LOI. Wat ik er van zie is dat het op zich prima is, maar dat het qua bereikbaarheid van de LOI nog wel eens lastig is. Zo heeft hij geen directe mailadressen van docenten en was het in het begin nogal uitvogelen hoe de digitale studie-omgeving werkt.

Dat alle thuis- en avondopleidingen als niet volwaardig worden gezien is volgens mij totale onzin. Waar je goed op moet letten, is of de opleidingen geaccrediteerd zijn (dit geldt voornamelijk voor HBO/WO opleidingen) door de NVAO. Als je een NVAO-geaccrediteerde opleiding afrondt, heeft je diploma dezelfde waarde als die van een 'normale' HBO- of WO-opleiding.

Zelf studeer ik in de avonduurtjes aan de Open Universiteit en als ik straks klaar ben heb ik gewoon een volwaardig universitair diploma (en de wettelijk beschermde meesterstitel).

Ik denk dat het voor veel werkgevers juist een pluspunt is als je kunt laten zien dat je in staat bent om zelfstandig te werken. Sterker nog, mijn baas steunt mij bij deze opleiding (mede vanuit het oogpunt dat ik dan intern door zou kunnen stromen naar een juridische functie).

7. SDonya

SDonya Niet meer actief

veel verschillende verhalen dus.. op internet vind ik ook heel veel goede en slechte ervaringen.. ben nu zo erg aan het twijfelen! en vraag me inderdaad ook af of de opleiding als volwaardig wordt gezien.. een hbo opleiding wel las ik op de site maar over de vakopleidingen en cursussen heb ik niet gelezen..

8. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welke opleiding wil je gaan doen dan?

Overigens zijn niet alle HBO-opleidingen van de LOI geaccrediteerd (meen ik mij te herinneren). Toen wij aan onze opleidingen begonnen hebben we goed gekeken naar de accreditatie van de opleidingen. We wilden onze tijd namelijk wel graag steken in iets dat ook een erkend diploma oplevert.

9. SDonya

SDonya Niet meer actief

Daar heb je gelijk in, dat wil ik namelijk ook! Ik vind het ook genoeg als ik weet dat ik met het diploma wel ergens aangenomen word.. Ik zelf ga geen HBO doen. Ik wil de vakopleiding parfumerie doen. Het is een korte cursus van 6 maanden. Maar hoop dat ik met dit diploma dan wel ergens aangenomen word en intern mischien verder kan groeien. Ik wil geen hoge functies of iets maar ik wil gewoon een parttime baan wat ik echt leuk vind. :) en als dit niks is vind ik het wel zonde van me geld:)

10. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien is het dan goed om eens te informeren bij enkele (grote?) parfumerieƫn welke opleidingen zij aanbevelen? Misschien hebben zij weer heel goede verhalen over de LOI of een ander opleidingsinstituut.

11. SDonya

SDonya Niet meer actief

ja wou dat inderdaad ook gaan proberen.. in iedergeval bedankt voor de tip!

12. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

mijn s-zusje heeft opleidingen via de nha gedaan voor de horeca en die papieren zijn gewoon volwaardig als een schoolopleiding. Ze is er alleen maar hoger mee gekomen. Me zusje doet de opleiding financieel assistent en ik wil straks de opleiding praktijkdiploma boekhouden of medewerker administratiekantoor doen......

13. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Daar was ik dus ook bang voor. Ik wilde nl ook de kappersopleiding doen voor gewoon, erbij naast mijn werk. Werd 1 avond in de week gegeven op de kappersaccedemie. Maar ook hiermee kon je daarna niet in een kapperszaak terecht.

14. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
  15. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb NIMA A gedaan via de LOI, en NIMA A via NIMA gehaald
    Ik heb NIMA B gedaan via de LOI, en NIMA B via NIMA gehaald (examens moet je officieel bij NIMA doen)
    Ik heb copywriting gedaan via LOI, geen zin in examen, wel leuke cursus
    En nu.. nu doe ik HBO Rechten via de LOI. Ik ben begonnen in augustus 2009 en hoop/verwacht in juni af te studeren.

Kortom, de LOI bevalt mij prima.

16. Anice

Anice Niet meer actief

Ik heb net een cursus Russisch voor beginners besteld bij de LOI en ben benieuwd of dit wat is.

17. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Niet alles gelezen ( excuus) ik doe een thuisstudie van nti bevalt prima ( nou ja het is een cursus ! Doe de curus kinder pschologie ! Echt een aanrader !

18. Tese

Tese Niet meer actief

Nee inderdaad, mijn reactie werd al als onzin afgeschilderd maar het is echt zo. Ik heb van de 50 apothekers/ huisartspraktijken zeker 30 erover gehoord dus ik lul echt niet uit mijn nek. En de rest vroeg niet eens waar ik het wilde doen anders hadden ze waarschijnlijk hetzelfde gezegd.

19. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik denk eerlijk gezegd ook dat niet alle opleidingen even serieus gezien worden, en hoe er over HBO Rechten wordt gedacht door werkgevers? Weet ik nog niet, ik moet nog afstuderen, maar qua programma weet ik wel dat dat het zeker niet minder is dan een reguliere HBO (je mag zelfs geen enkele onvoldoende hebben, dat mocht ik op het reguliere HBO wel hebben!).

Als het gaat om praktijk opleidingen, dan lijkt mij ook dat je dat echt in de praktijk moet leren. Echt knippen leer je niet uit een boek of van een filmpje en ook niet met maar 1x per week praktijk.

En als het gaat om apothekers assistente, ik ken iemand die dus wel werk heeft gevonden op basis van de opleiding van het LOI!!!

20. SDonya

SDonya Niet meer actief

heb zojuist de emails verzonden naar de bekende parfumeriezaken, ben benieuwd wat ik zal horen!

Deel Deze Pagina