He allemaal, Ik ben benieuwd wie er ervaringen heeft met Maleisië.. En dan vooral tips en trucs.. Wat wel doen, wat niet? Bezienswaardigheden? Even kort onze reis: Vliegen met nachtvlucht van KLM Aankomst Kuala Lumpur verblijf 6 nachten in een super mooie suite op loopafstand van de bekende torens. Doorvliegen naar Penang Verblijf in Hard Rock Hotel in Penang voor 10 nachten Terug naar KUL en verblijven daar 1 nachtje en vliegen de dag erna (om 8.45 uur) weer terug naar Amsterdam. Wij bestaan uit Vader, Moeder beide 33 jaar Op dat moment zijn de kids zoveel jaren (en maanden) oud: Zoon 8 (+9 maanden) jaar en dochter 2 (+10 maanden) jaar.. Wie heeft er handige tips op gebied van: - vliegen - eten - het land zelf Hopelijk krijgen we wat reacties.. ondanks dat we er veel zin in hebben is het super spannend..
Hier wel ervaring met Maleisie echter zijn wij niet in Penang geweest. En in KL ook maar een dag of drie.
Mijn eerste reactie (en sorry als het vervelend overkomt): Maleisië met twee (kleine) kinderen en dat voor slechts twee weken, oei! KL: er zijn een paar bekende hoogtepunten (voor volwassenen) maar verder is het gewoon een grote drukke stad. De 'leuke' dingen liggen ver uit elkaar en vielen mij ook nog tegen. Ik was blij dat ik er weer weg kon. Warm, klam en druk. Penang (batu ferringgi) is op zich heerlijk. Erg toeristisch, maar als je bij het hotel blijft echt een paradijsje. Buiten de begaande paden zul je merken dat het er behoorlijk arm is. Huur een auto en rij het eiland rond. Ergens een stuk zuidelijker ligt een mooie vlinder-boerderij. Kek lok si tempel is leuk om te bezoeken, maar door het toerisme is aan de authenticiteit veel afgedaan helaas. Leuke authentieke vissersdorpjes in het zuiden met vriendelijke mensen die je niet snel een poot uitdraaien. In georgetown zijn nog wel Hollandse resten te vinden. Dat zal jullie oudste vast stoer vinden. Maleisië is mooi hoor (ik heb in die regionen gewoond en gewerkt), begrijp me niet verkeerd, maar jullienreisschema zou gewoon niet mijn keuze zijn voor kleine kinderen. Die enorme reis voor dingen die je dichter bij huis ook hebt (grote stad, hotel en mooi strand), maar dan zonder die enorme reis. Korter dan 3 weken zou ik ook zeker niet doen (is verlengen een optie?). Voordeel van Maleisië, zeker met kleine kinderen, is dat op jullie route de hygiene en gezondheidszorg over het algemeen prima is en dat bijna iedereen Engels kan.
Bedankt voor je reactie. We zijn uiteindelijk 19 dagen van huis inclusief reizen.. waarom niet langer? Aangezien ik in het hoogseizoen ga kost me dat ruim 1400 euro meer aan tickets als ik 5 dagen langer wilde. Dat vind ik gewoon teveel. Komt nu L ronde de 8500 euro uit Waarom Maleisië en geen ander dichtbij land? Wij willen sowieso graag naar een moslim land toe ivm het voedsel.. daarnaast wil ik ook graag iets van cultuur meekrijgen en niet alleen een resort van vinnen zien. Rondreizen met kids zie ik niet zitten. Op deze manier voor ieder iets wils lijkt mij. Daarnaast vind ik de kids niet super klein meer.. ik hoor mensen die met baby's gaan.. mijn jongste is dan dus bijna 3. Maar ik ben blij met je tips.. ga eens opzoeken
Phoe dat is wel veel geld hoor. En dat voor maar 19 dagen. Dat moet toch veel goedkoper kunnen? Het verblijf zelf kost in Maleisië helemaal niet zoveel. Wat kosten de tickets?
We hebben het nu als volgt: vlucht 3.600,00 vlucht penang 150,00 Vaccinaties 150,00 Hotel KL 1.040,00 hard rock hotel 1.815,00 airport overnachting 117,00 eten en uitstapjes, 75 p dag 1.425,00 taxi van en naar airport (4 keer) 125,00 souvenirs/over 168
Dat is inderdaad veel geld, maar als je gebonden bent aan het hoogseizoen en ook nog de meest ontwikkelde/toeristische gebieden kiest die het land te bieden heeft incl een hotel met een x-aantal sterren, dan ontkom je er niet aan. Ze hanteren daar redelijk 'westerse' prijzen. En eerlijk is eerlijk, als ik met kleine kinderen naar zo'n land zou gaan, dan zou ik dat misschien ook wel doen. Maar dat is gewoon niet mijn ding. Ik reis graag van het begane pad af en leer het land en de mensen graag kennen.
Voor op Penang: Penang Hill (treintje, dus ook met kinderen lrima te doen) en Fort Cornwallis (georgetown. Was effe de naam vergeten toen ik het gisteren over 'Nederlandse resten' had).
Ja, hier meer op zoek naar een combi van luxe, cultuur, lekker weer en goed eten.. denk dat we dat in Maleisië wel kunnen vinden 😃
Ik ben van Singapore naar Melaka gereisd, Kuala Lumpur en Tioman eiland. Maar goed, dat was als backpacker. Melaka had volgens mij een leuk museum over schoonheid onder verschillende volken, culturen en door de tijden heen. KL ook best wat bekeken. Tioman was mooi. Ik heb alles met de bus en trein gedaan.
Wij waren zonder kinderen en hebben KL alleen als stopover gebruikt. Daarom alleen de bekende bezienswaardigheden gezien. Maar eerlijk gezegd waren we allebei blij dat we weg konden. Na een aantal dagen relaxen op Langkawi zijn we naar Borneo gevlogen en hebben daar een rondreis gemaakt van zuid naar het meest noordelijke gedeelte, Wat een pracht!!!
Ik vind 6 dagen KL best wel lang? Want het is een hete drukke stad. Chinatown zou ik niet ingaan met kinderen, maar een traditione avond meemaken is erg leuk met eten en dansen. Kan vanuit ieder hotel. KL tower is ook leuk, zeker voor de oudste! Hebben jullie een hotel met zwembad in KL? Penang is heerlijk. Het eten is er gewoon goed en niet al te duur als je net buiten de hoofsstraat gaat eten.
We hebben een mooi suite appartement met 2 zwembaden dus we kunnen afkoelen. Dochter doet ook nog slaapjes zo af en toe. Heb ook leuke westerse dingen gezien zoals een pretpark, waterpark en dingen als dierenpark
Wij zijn vanaf Kuala Lumpur in een tweedaagse of driedaagse reis naar de taman negara gegaan. Bus, boottocht en dan daar op een park in de 'jungle'. Als je dat ziet zitten met je kinderen is dat zeker een aanrader. In KL vond ik high teaën of lunchen in de KL tower erg indrukwekkend! Op grote hoogte en lekker eten. De petronas towers hebben we uiteraard ook bezocht, zorg dat je vroeg in de rij staat, dan kan je later op de dag naar boven. Penang is idd het treintje erg leuk om met je kids omhoog te gaan, daar boven waren ook apen (maar die kom je toch wel tegen). Waar ik achteraf spijt van heb is dat we de camaron highlands niet hebben gezien, schijnt ook erg mooi te zijn. Overigens kan je heel erg prima van AirPort naar centrum KL met een trein. Voor de kinderen ook leuk! Veel plezier!