Ervaringen inleiden van bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Basisuil, 27 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik ben bij de oudste ingeleid met 41.3 weken.
    Ik kijk er niet fijn op terug. Alles zat ook nog potdicht en het was druk in het ziekenhuis dus ze hadden totaal geen tijd voor ons. Werd dinsdagochtend 10.00 ingeleid en ze is pas de volgende dag om 21.10 geboren met vacuüm en knip na bijna 2 uur persen.

Ik denk dat het bij mij ook vooral door de begeleiding kwam. Ik was heel gespannen, had het koud en ik voelde me niet gehoord. De laatste 2 ben ik thuis bevallen, de vk was er continue bij. Voelde me echt op m’n gemak. De middelste was er met 4 uurtjes en de jongste met 6!

Basisuil vindt dit leuk.
  2. Roos97

Roos97 Actief lid

11 dec 2021
    102
    19
    18
    Vrouw
    Ik heb helaas ook geen goede ervaring met inleiding. Maar ik denk dat het vooral is omdat mijn lichaam met 42 weken totaal niet klaar was voor de bevalling, de weeopwekkers echt verschrikkelijk waren en de ruggenprik niet werkte.

Wij en de verloskundigen thuis hebben alles uit de kast gehaald om thuis te kunnen bevallen. Maar niets mocht baten. Vanaf 41 weken is het strippen 2 keer niet gelukt, 2 ballonnetjes gehad, de tweede gaf 3 cm ontsluiting, nog 2 keer succesvol gestript, maar een spontane bevalling bleef weg.

Met 42 weken ingeleid na een halve dag hormoon tabletten en vliezen doorgebroken. Aan de wee opwekkers omdat het laat in de middag was en ze eigenlijk al geen inleiding midden op de dag wilden doen, ik wilde liever mijn lichaam de kans geven om door te zetten met weeën. 16:30 aan de weeopwekkers. Kwam snel in een weeënstorm en na 6 uur geen cm ontsluiting erbij. Helemaal in paniek en tussendoor ook weggevallen, toch een ruggenprik gekregen. Werkte na een half uur al uit, nog een shot en dosis gehad, werkte beiden niet. Weer in de weeënstorm en tussendoor wegvallen. Toen bleek ik ineens op 9,5 cm te zitten, ruggenprik eruit gehaald en na 50 min om 3:31 is de kleine geboren.

3. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Nou de inleiding is van de baan :roflmao:
    Maar wel thnx voor alle verhalen!!

Deel Deze Pagina