Hi, Wij zijn een beetje klaar met onze keuken (nu 13 jaar oud en begint wat gebreken te krijgen). Ik wil dus een nieuwe, maar ik wil er geen fortuin aan uitgeven. Dus kwam ik bij Ikea Wat is jullie ervaring hiermee? En hoe is het laten inbouwen gegaan?
Ik volg, al heb ik interesse in de Voxtorp. Overigens heeft mijn zus ongeveer 13 jaar een Ikea keuken en die doet het nog heel goed. Ik zou dan voor een Ikea keuken gaan en apparatuur via inbouwapparatuur.nl van een A merk.
Ik heb nog net de voorganger voor het Metod werd, nu 5,5 jaar en in laten bouwen. De kastjes, afzuigkap, kraan, gasstel, glasplaat achter het gasstel en de koof en plinten eronder zijn van Ikea. De koelkast, vriezer en magnetronoven zijn van Siemens. De vaatwasser eerst ook, maar dat vond ik een rotding en hebben we weer verkocht en vervangen. Het aanrecht is weer van een andere leverancier, want we wilden graniet en Ikea heeft alleen composiet. Maakte niets uit in prijs, gewoon goed rondkijken en onderhandelen. We hebben de keuken laten installeren, dit beviel ook prima, maar schijnt nogal per monteur die ze inzetten te verschillen. We hebben gewoon om die 10% korting om alles gevraagd, ook buiten die actie om en die hebben we ook gekregen. De keuken ziet er nog steeds mooi uit.
Dus het werkte om bij Ikea af te dingen? Normaal ding ik overal af, maar bij Ikea zou ik het niet snel doen. Goed om te weten.
Hier nu 3 jaar een Ikea metod keuken. Bevalt echt prima. Vaatwasser en koelkast ook van.de Ikea. Alleen de combi oven niet. Man heeft hem dan wel zelf geplaatst.
In ons huis dat we vorig jaar gekocht hebben zit een ikea keuken Inc ikea apparatuur als het goed heb hadden zij hem al een jaar of 6 en is nogsteeds een prima keuken met goed apparatuur.
Wij hebben afgelopen zomer een ikea keuken geplaatst. Zelf gedaan met de nodige hulp van mijn vader. Koelkast en magnetron hebben we van Ikea, vaatwasser, fornuis en afzuigkap zijn andere merken. Alles bij elkaar zijn we wel een week of 4/5 bezig geweest, inclusief oude keuken slopen, nieuwe stopcontacten aanleggen, leidingen verleggen, nieuwe vloer etcetc. Ook niet dagelijks, want mijn vader moest ook nog gewoon werken.
Yes, wij hebben een Ikea Metod keuken sinds 3 jaar. Deze hebben we volledig laten instaleren. Perfect! Ook de apparatuur is van Ikea. I love Ikea!
Ja hoor als je man/vriend of een kennis beetje handig is. Stond hier in 48 uur. Aanrecht blad zagen voor t fornuis etc is wel lastig, hier had een collega van mijn man meegeholpen met de was bak.
Nou, wij hebben het zo’n student die er werkte die korting zwart op wit laten zetten en laten ondertekenen. Bleek hij achteraf niet te hebben mogen doen, maar we kregen gewoon de korting.
48 uur... die hadden wij al nodig om 10 keukenblokken in elkaar te zetten, maar daarna ging het hard! (keuken is 3 x 3 x 3). Oh enne zorg dat iedereen eerst de handleiding leest en volgt (mijn vader was eigenwijs.... tja dan duurt het langer en wat vloeken hahahaha). Erg goed te doen!!
Wij hebben al rond de 16 jaar een keuken van ikea. Inmiddels wil ik hem wel eens gaan vervangen . Apparatuur tussen tijds wel al vervangen overigens. Voor ons zal het weer een ikea keuken worden. Man heeft hem toen zelf gemonteerd met een vriend.
We hebben de oude serie samen in elkaar gezet. Het daadwerkelijk schroeven van de kastjes is meer werk dan dat je tegen de muur aan boord
Wij hebben een l vormige keuken. 3 meter en 4 meter. Van de ikea. Echt nooit nooit meer! Heeft ruim anderhalf jaar gekost voordat wij echt een keuken hadden. Alles ging fout. Fout op fout op fout! Vreselijk!
Wij hebben alleen de basis van de Ikea Metod keuken. Fronten heeft mijn man zelf gemaakt van hout. Blad en apparatuur zelf ergens anders gekocht. Heel tevreden over de kastinrichting, overal uittrekbare lades.
Wat niet... werkbladen tot vier keer toe verkeerd gemeten en verkeerd gemaakt, verkeerde onderdelen, monteurs die er niets van snapten enz enz.