Hallo, Ik was benieuwd of er meerdere zijn met dit probleém en hoe het herstel daarna verliep! Kwa pijn en nabloeden enz.
Bij man 1e keer na 2 weken alles dicht. Was gehecht, wel veel last van de hechtingen trekt m Nogal. 2e keer opengelaten heeft toen 3 maanden geduurd voor het dicht was. als ze het wegsnijden en weer dicht maken verloopt het herstel wel vlotjes
Wellicht een iets andere ervaring dan waar jij naar op zoek bent, maar misschien heb je er toch wat aan. Jaren geleden ben ik hieraan geholpen, echter niet gepland maar op de spoedeisende hulp Liep er al ruim een week mee rond, wel huisarts geweest maar die kon/wilde niks doen. Helaas werd het toen Kerst en verging ik inmiddels van de pijn, dus toch maar naar HAP gegaan. Gelijk doorverwezen naar SEH en daar is het gewoon ter plekke opengesneden. Man, wat een opluchting was dat zeg (De ingreep deed wel pijn, maar ik was dan ook niet onder narcose.) Ze hebben bij mij de wond opengelaten om al het vuil eruit te kunnen laten. Thuis nog een paar weken moeten spoelen en verbinden (ik woonde nog bij mn ouders, dus mn moeder deed het). Ik mocht een week of 2/3 niet werken. Van pijn heb ik echter totaal geen last meer gehad. Er is nu wel nog een litteken te zien, maar ach. Ik denk dat als het gepland gaat dat het anders zal verlopen, maar op deze manier is het me reuze mee gevallen (gepland zou dus haast makkelijker moeten zijn haha).
Het is al weer even geleden - 2008 - bij mij hebben ze het gehecht. De eerste week is gewoon erg vervelend vanwege de trekkende hechtingen - maar wanneer de hechtingen eenmaal opgelost/verwijderd zijn gaat het zo snel beter! Erg fijn! Dit was overigens nadat ze het een paar maanden eerder opengesneden hadden en die wond was na 2/3 maanden bijna dicht en in elk geval 'rustig'. Bij de operatie gingen ze het definitief oplossen (en gelukkig bleek dat ook zo te zijn tot nu toe!)
Ik ben afgelopen donderdag geopereerd onder narcose is het weggesneden nu zit ik dus met een groot gat ik hoef maar 1x per dag te spoelen en hoef er geen gaasjes in te proppen dat vind/vond ik gewoon vreemd. Pijn is te hendelen maar er loopt hier ook nog een peuterpuber rond dat maakt het soms wel lastig.. Er lekt ook veel vocht uit was benieuwd of dat normaal was.. En kwa tillen wanneer deden jullie dat weer?
In het begin moest ik er wel gaasjes instoppen, maar het was ook echt wel een flink gat. De wond lekte ook nog best wel, maar er moest gewoon nog vuil uit. Ik liep destijds stage in de zorg en dat werd me echt de eerste weken afgeraden. Niet alleen vanwege het tillen, maar ook omdat ik met een open wond rondliep (ook al was hij dan afgedekt). Verder kon ik in het dagelijks leven gewoon vrij snel weer uit de voeten, ik had voor zover ik me kan herinneren geen pijn meer.
Zoals je weet nu 3 jaar geleden en je kan er bij mij zoals mijn man zegt nog steeds de hoge C op fluiten (er zit dus nog steeds een speldenknop open). En maar 1x per dag spoelen? Geen alginaat? En geen wondzorg? Hmm apart! Ik heb 2 maanden wondzorg gehad 2x per dag met alginaat. Zelfs de laatste keer (een jaar geleden) met wondzorg en alginaat. Als ik jouw was zou ik even naar de HA gaan en vragen of je wondzorg mag. Die kunnen ook goed beoordelen of de wond geneest want als het niet goed schoon gehouden word en eerlijk dat is gewoon heel moeilijk zelf te doen zit je er binnenkort weer mee!