Ervaringen gietvloer !?

Discussie in 'De lounge' gestart door Selcan, 20 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hallo, wij willen graag wat ervaringen lezen over gietvloeren. We weten er zelf weinig van af, alleen dat het mooi oogt. Wat zijn de voordelen, nadelen, zou je het aanraden?

Warmte speelt een kleine rol, we wilde eerst graag tegels maar omdat dat steenkoud is zijn we van gedachte veranderd. Vooral met een kleine, en hopelijk in de toekomst meerdere kleintjes lijkt het mij niet zo fijn.

*Vloerverwarming is uiteraard een oplossing voor de kou, maar wij twijfelen nog of we dat willen.

2. rums

rums Niet meer actief

Ik zou absoluut voor vloerverwarming gaan. Gietvloer minder goed verhaal hier. Vriendin van mij heeft het laten leggen en nu zijn de weekmakers van het rubber van de kinderwagen en de mat etc in de vloer getrokken. Met tot gevolg vlekken in de vloer die er niet meer uit kunnen.

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.942
    113
    Vrouw
    Buren hier verderop hadden een gietvloer, na een jaar zaten de scheuren er in! Daarnaast gaven de wielen van de kinderwagen en loopfiets ook vlekken/sporen.
    Nu is het wel een nieuwbouwhuis dus geen idee of die scheuren daardoor komen, maar ik zou voor de vloerverwarming gaan.

4. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Een gietvloer is een extra betonnen dekvloer toch? Zo ja zou ik het niet doen omdat beton poreus is.

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik vind dat ook onwijs mooi.

Maar na meerdere verhalen kiezen we toch voor vloerverwarming en tegels.

Het blijkt ook enorm rot schoon te maken te zijn en je ziet alles. En dweilen is absoluut niet mijn hobby dus ik zie er alleen daarom al vanaf.
    Plus dat een gietvloer niet warmer zal zijn dan tegels lijkt mij als je dit zonder extra verwarming doet.

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij overwogen het, maar uiteindelijk voor vloerverwarming en laminaat gekozen.

7. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Wij hebben er vanaf gezien om bovenstaande redenen. De ervaringen zijn wisselend en wij hadden geen zin in gedoe met een vloer door scheuren, krassen en vlekken. Na een jaar wikken en wegen gekozen voor een tegelvloer en geen seconde spijt van gehad!

8. Kusho

Kusho Niet meer actief

Wij hebben een epoxy gietvloer. Het grote nadeel: krasgevoelig, maar je moet wel goed kijken om het te zien. Het is natuurlijk een groot vlak dus het valt niet zo op. Qua schoonmaken is het ideaal! Echt heel makkelijk te stofzuigen en te dweilen. Vocht laat ook geen plekken na oid. De vloer is warmer en oogt warmer dan tegels ( die vind ik altijd wat kil overkomen) n wij hebben wel ook voor vloerverwarming gekozen. Een groot voordeel is natuurlijk dat ze vloer in elke gewenste kleur gemengd kan worden :)

9. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Een collega van mij heeft het maar tijdens het gieten zijn er haartjes, stofjes en vliegjes ingekomen en die krijg je er dus niet meer uit. Zou het zelf niet doen.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Dat heeft mijn zus, echt waardeloos in gebruik, alle vlekken zie je en moet je meteen schoonmaken anders blijf je ze zien. Ik hoor haar alleen maar klagen, ik vind het zelf wat kil tonen, doe mij maar een houten vloer.

11. Huusje

Huusje Actief lid

30 mei 2016
    427
    1
    18
    Dat komt inderdaad doordat het een nieuwbouwhuis was, de woning 'werkt' dan nog en daardoor heb je kans op scheuren. Dit wordt er als het goed is ook vaak nadrukkelijk bij gezegd! Anders baal je als een stekker natuurlijk als je idd scheuren krijgt.

Ik vind een gietvloer ideaal, juist makkelijk schoon te maken, oké, je ziet er ook alles op, maar het is ook zo schoon. Het is strak, modern en dat staat mij heel erg aan. Een mooi kleed is wel een must, anders ziet het er echt heel kil uit.

12. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Onze gietvloer ligt nu een jaar en heb er absoluut geen spijt van. We hebben m op de bestaande tegelvloer laten leggen omdat dat de mooiste en makkelijkste manier was om een nieuwe vloer te krijgen en de vloerverwarming heel te houden. Ideaal met een klein kind. Makkelijk schoonhouden. En qua krassen, vlekken etc. zelfde als de houten vloer die we hiervoor hadden. Kan me voorstellen dat tegels minder gevoelig zijn voor beschadigingen maar ik vind tegels ook veel minder mooi. Dat je er alles op ziet vind ik ook wel mee vallen maar dat verschilt ook met de kleur die je kiest.

13. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Heb je een foto?

14. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.201
    1.255
    113
    Centrum België
    We hadden in onze vorige woning ook een epoxy vloer, maar om de zoveel meter (ik denk 4) was er een voeg getrokken, precies om scheuren te vermijden. De voeg was wel duidelijk zichtbaar, maar na een tijdje kijk je er over heen. En het gemak van onderhoud maakte alles goed :)

15. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Juist bij een nieuwbouwhuis kun je scheuren krijgen omdat zo'n huis nog lang nawerkt. Wij hebben ook nieuwbouw, wonen er 4 jaar en wij horen de muren soms nog knappen en af en toe zien we ergens een scheurtje in de muur bij overgang van muur naar plafond. Dat houd je gewoon de 1e jaren.

Wij hebben ook een gietvloer maar dan niet van epoxy maar van siergrind (marmer). Zie je ook wel eens in winkels of bedrijfspanden. Je kent de ouderwetse grindtegel wel, daar lijkt het wat op alleen hebben wij kleinere steentjes, is het gemêleerd. Hoofdkleur is donkergrijs maar omdat het een natuurproduct is zit er ook wit, zwart en alle tinten grijs in. En heeeeel soms een bruin steentje. Met vloerverwarming eronder is het heel fijn. Je ziet er niks op omdat het zo verschillend van kleur is, je kan het gewoon stofzuigen en met een waterstofzuiger dweilen. Is gewoon erg strak en wij zijn super tevreden.

16. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Beetje lastig om te laten zien op een foto. Die van ons is met twee kleuren grijs gelegd en dat is gemengd vandaar de kleurverschillen.

Deel Deze Pagina