Ervaringen elektrische moederfietsen

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Kinderwens87, 8 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Hallo dames,

Ik ben op zoek naar een elektrische moederfiets en vroeg me af of hier dames zijn die hier hun ervaringen willen delen.

Afgelopen week heb ik de cortina ecomo roots geprobeerd, heerlijke fiets, maar ik twijfel nog of deze niet te hoog is (frame is 51 cm, ik ben zelf 1,59). Uiteraard ga ik dit nog uitproberen. Ook ben ik aan het kijken naar de sparta amazone 4 life electric. Heeft iemand ervaring met 1 van deze fietsen, of andere do's of juist dont's.

Waar de fiets voor mij aanmoet voldoen:
    -ik wil met mijn voet bij de grond kunnen vanaf het zadel
    -zowel fietstassen als een achterzichtje tegelijk achterop
    -buggydrager moet erop te monteren zijn
    -stoeltjes bij voorkeur van yepp
    -verhouding stuur en zadel moet goed zijn (zodat ik over mn zoontje heen kan kijken als hij voorop zit:p)

Ik hoor graag jullie ervaringen:)

2. Kinderwens87

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Niemand ervaring?

De cortina is afgevallen, die was met zadel helemaal naar beneden echt niet fijn meer om op te fietsen (astand zadel trappers echt heel klein). Sparta amazone van 48 cm ging wat dat betreft beter, nog niet ideaal, maar in ieder geval fietsbaar.

Fietst het elektrische nou echt zo veel makkelijker? Het prijsverschil is niet mis, wil het geld er met alle plezier aan uitgeven, maar dan moet het wel echt winst geven. En dat kun je op een kort proefritje niet uitproberen...

3. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik heb uiteindelijk een Stella fiets gekocht. Bevalt prima! Yepp zitje achterop. Ik heb geen fiets tassen erop maar dat zou wel kunnen. Ik vind het echt een verademing!
    Heb je niemand in de buurt waarvan je een fiets even een dagje of zo kan lenen?

4. Roli

Roli Lid

14 jun 2012
    78
    1
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi,

Ik ben ook druk zoekende..
    ik twijfel tussen zoveel fietsen...
    Wel een elektrische of toch niet..
    Je heb het natuurlijk ook niet over 100 euro..

5. Kinderwens87

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Update, ik heb uiteindelijk de batavus mambo deluxe gekocht, niet elektrisch. Hij fietst wat zwaarder dan een normale fiets maar zolang ik d versnellingen goed gebruik is dit goed te doen. Ben tot nu toe erg blij met mn aankoop:)

Deel Deze Pagina